Slimme technologie helpt klanten vooruit

Bas de Voogd ict-special 2017

Het vorige artikel van onze hand in een VVP-uitgave, sloten wij af met de woorden: ‘Wij zien de toekomst zonnig tegemoet’. Dat doen we nog steeds. Voogd & Voogd weet dat de financieel adviseur zich kan onderscheiden op de momenten dat het nodig is. Wij zijn op de achtergrond aanwezig om hierin optimaal te ondersteunen. Zo kunnen we samen blijven werken aan een gezamenlijk doel: ervoor zorgen dat de klant continu passend is verzekerd.

De meesten van u zullen inmiddels weten dat Voogd & Voogd zijn pijlen heeft gericht op Klik & Advies, de klantgerichte tool die adviseert vanuit het profiel van de klant. De software is in staat om met de klant te communiceren en adviezen te geven die gericht zijn op meer en betere dekkingen (cross selling) en premiebesparingen. We zien nu al een toename van de polisdichtheid bij adviseurs die werken met Klik & Advies. Het productaanbod in Klik & Advies, gebundeld als het ‘VoordeelPakket’, is iets waar we graag even verder op inzoomen.

Wat dit VoordeelPakket namelijk zo bijzonder maakt, is dat in minder dan een seconde een berekening wordt gemaakt voor een totaalpakket, zodat uw klant altijd passend verzekerd is. Via een slim algoritme worden honderden combinaties van verzekeraars getoetst, rekening houdend met eventuele pakketkortingen die zij hanteren om zo de voordeligste totaalpremie te vinden. En door een periodieke analyse van de complete markt en rationalisatie van de volmachtproducten, kent dit alles-in-één-pakket een aantoonbaar goede prijs-kwaliteitverhouding.

Maandelijkse kosten

Wat er verder nog achter het VoordeelPakket zit? Het pakket kent alleen maandelijkse kosten. Voor opmaak, wijziging of royement van een polis worden geen (hoge) poliskosten meer in rekening gebracht. De premie wordt per maand betaald in combinatie met automatische incasso en alle communicatie die u nodig heeft richting de klant, is digitaal beschikbaar. De gedachte achter het VoordeelPakket is, dat als er iets wijzigt in de situatie van de klant, het pakket niet aangepast hoeft te worden. Er wordt een nieuw pakket gesloten, dat in de plaats van het oude komt. Zo kunnen elke keer de beste pakketcombinaties berekend worden.

In de schijnwerpers

De reden dat wij dit onderwerp er nu zo uitlichten, is dat dit VoordeelPakket de komende tijd onze volle aandacht krijgt. Vanaf 1 januari 2018 gaan wij namelijk het VoordeelPakket ook als losse vergelijkingsmodule aanbieden in Klik & Sluit. Op deze manier kunnen onze adviseurs op een vertrouwde manier verzekeringen afsluiten en muteren met de nieuwste technieken van Klik & Advies. Dit betekent dat we het VoordeelPakket uit gaan rollen voor alle met ons samenwerkende adviseurs. Klik & Advies was tot nu toe alleen beschikbaar voor een selecte groep adviseurs.

Optimaliseren

Uiteraard blijven we ook de komende maanden het pakket optimaliseren en uitbreiden met nieuwe, relevante producten. Momenteel bevat het pakket de producten woonhuis, inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, gezinsongevallen, reis en personenauto. Het eerstvolgende product dat toegevoegd gaat worden is de motorfiets, naar verwachting begin 2018.

Way to go

Het VoordeelPakket is wat ons betreft de way to go. Lopende pakketten zullen in de toekomst worden overgesloten naar het VoordeelPakket. In Klik & Advies behoudt het VoordeelPakket zijn centrale plek en we gaan ook op basis daarvan adviseren. Nog verder in de toekomst ontwikkelen we aan de hand van artificial intelligence onze eigen tarieven, die ook in het VoordeelPakket opgenomen kunnen worden.

‘In minder dan een seconde wordt berekening gemaakt voor een totaalpakket

Er zijn nog genoeg zaken waar we aan kunnen werken om het VoordeelPakket verder te ontwikkelen, maar een bestaand onderdeel waar we oprecht trots op zijn, is de extra autoregeling. De meeste verzekeraars hanteren de term ‘tweede gezinsautoregeling. Bij sommige verzekeraars geldt de korting alleen voor een partner die in de tweede auto rijdt en niet voor de overige gezinsleden. En in andere gevallen geldt de korting ook voor een derde, vierde of vijfde auto. Met die gedachten in ons achterhoofd hebben wij er in het VoordeelPakket de term ‘extra autoregeling’ aan gehangen.

Het unieke aan onze extra autoregeling, is dat de software zelf bepaalt welke auto het beste als eerste auto gezien kan worden, waardoor de korting op de premie voor de andere auto maximaal is. Voorheen moest de klant zelf bepalen

‘Door de omzetting van beide auto’s was de totaalpremie lager dan voorheen’

wat auto 1 en wat auto 2 was. Gezien het feit dat elke verzekeraar weer andere criteria hanteert voor een tweede gezinsauto, was dat niet altijd even makkelijk of voordelig.

We noemden net al even het slimme algoritme dat achter het VoordeelPakket hangt. De extra autoregeling wordt ook in dit algoritme meegenomen. Bij het toetsen van een combinatie van twee auto’s bij dezelfde verzekeraar, wordt volgens de regels van die verzekeraar de extra korting toegepast. Dit geldt voor zowel auto 1 als auto 2. De optie die het meeste voordeel oplevert, wordt uiteindelijk voorgesteld.

De kracht erachter

We geven graag een treffend voorbeeld van de kracht die de extra autoregeling in het VoordeelPakket heeft. Eén van onze klanten had een BMW en een Toyota Aygo verzekerd bij Generali. De Aygo kreeg extra korting omdat dit de voordeligste combinatie was. De BMW werd echter ingeruild voor een Volkswagen Golf. Bij de huidige verzekeraar werd een alarmsysteem vereist dat niet in de Golf aanwezig was, waardoor de auto bij Generali niet meer in aanmerking kwam als eerste auto. Zo verviel ook de tweede gezinsautokorting voor de Toyota Aygo.

In eerste instantie verbaasd

De Golf kon echter wel bij a.s.r. verzekerd worden, waarna de software voorstelde om ook de Aygo bij deze verzekeraar onder te brengen, zodat de extra autoregeling van a.s.r. kon worden toegepast. De adviseur was in eerste instantie verbaasd: hij had toch alleen de eerste auto aangepast? Totdat hij zich realiseerde dat, door de omzetting van beide auto’s, de totaalpremie lager was dan voorheen. Zijn reactie: dat had ik zelf niet kunnen bedenken.

Beter en eenvoudiger

En dan komen we weer precies terug bij wat we al eerder aangaven, wij zijn er om u te ondersteunen. We proberen onze middelen en technologie elke keer weer een stukje beter en ook eenvoudiger te maken, zodat u vervolgens uw klanten weer blij kunt maken en ervoor kunt zorgen dat uw klanten ook tevreden klanten blijven.

Reactie toevoegen

 
Editie
kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

(Kifid-uitspraak GC 2021-1101, bindend) Volgens de Geschillencommissie Kifid reikt de zorgplicht van een adviseur niet zover dat hij alle verzekeringsmogelijkheden...

Samen naar de toekomst

Samen naar de toekomst

(Partner in Kennis Voogd & Voogd in VVP 6) Het einde van weer een veelbewogen jaar komt in zicht. Een jaar waarin verzekeringsland veelvuldig werd uitgedaagd...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

De drie finalisten van de Advies Award 2021 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 15 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een sfeerimpressie...

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

(Uitspraak Geschillencommissie Kifid 2021-0814) Uit de auto van een zzp'er wordt meetapparatuur gestolen die hij gebruikt voor zijn werk in de verwarmingsbranche....

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

“Boudesteyn Hypotheken en Verzekeringen, KOK Advies en De Vogel Adviesgroep zijn  de finalisten van de VVP Advies Award 2021. Deze kantoren hebben een...

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

(Uit VVP 4-2021) De jury heeft begin juli de zes halve finalisten bekend gemaakt van de VVP Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet...

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Volgende week woensdag 15 september vindt de halve finale plaats van de Advies Award 2021. De halve finalisten zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet Noord...

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De jury heeft de zes halve finalisten bekend gemaakt van de Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), AdviesNet Noord Nederland (Friesland),...