Het vuur van... Faisal Setoe

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Faisal Setou, manager productmanagement schade particulier, Aegon

Als managementtrainee startte ik in 2005 in de financiële dienstverlening. In de tijd dat ik nu rondloop in de branche zie ik drie dingen steeds terugkomen: 1. klanten snappen ons en onze producten niet altijd; 2. innovatie komt onvoldoende snel uit de branche; 3. feiten zijn niet altijd de ‘driver’ voor besluitvorming. Een bijdrage leveren aan het tackelen van deze drie issues is wat mij als manager drijft en mij dagelijks bezig houdt.

Inmiddels weet ik dat je eerst extreem goed moet snappen hoe het zit, om het vervolgens extreem eenvoudig te kunnen maken voor je klanten. Binnen Aegon is het onze missie klanten zelf bewuste keuzes te laten maken voor een gezonde financiële toekomst. Om te beginnen moeten we daarvoor de belevingswereld van de klant écht goed snappen. Dit doe je niet alleen met verzekeringskennis en kunde, je moet blijven investeren in technologische innovatie op het vlak van data. Om die reden investeren we in competenties rondom data, pricing en analytics. Als je hier goed in wordt, word je ook beter in het begrijpen van je klanten en kun je ‘fact based’ besluiten nemen.

POWERED BY  ANTOINETTE KALKMAN | FOTOGRAFIE  DENNIS WISSE

 

Als je weet wat de klant wil en welke oplossingen je hiervoor kan bieden moet de boodschap nog naar de klant. Diversiteit is daarin een sleutelwoord: zorg voor verschillende mensen met aparte perspectieven. Pas dan kun je begrijpelijk en eenvoudig communiceren. Eerst begrijpen en dan begrepen worden dus. Niet voor niets is dit één van de ‘principes’ van Stephen Covey.

Ik vind het mooi om te zien dat binnen Aegon ook echt geïnvesteerd wordt in het bouwen aan een toekomstbestendig bedrijf, waarmee we onze klanten en distributiepartners kunnen bieden wat we beloven: de mogelijkheid om zelf bewuste keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Door kundige collega’s, bouwen aan innovatieve competenties en de keuze voor diversiteit is Aegon een bedrijf dat waarde kan blijven toevoegen aan de maatschappij. Mijn persoonlijke inzet hierin is dat ik blijf streven naar een productenpalet dat relevant, begrijpelijk en rendabel is – en blijft – voor onze klanten en distributiepartners.

‘Pas als je de klant écht goed snapt, kun je begrijpelijk en eenvoudig communiceren’

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Kifid: vermiste koffer is geen buitengewoon onvoorziene omstandigheid

Kifid: vermiste koffer is geen buitengewoon onvoorziene omstandigheid

Een vermiste of vertraagde koffer is niet aan te merken als ‘buitengewoon onvoorziene omstandigheid’ voor een reisverzekering, zo blijkt uit bindende...

Poolreis zet verzekeraars aan tot grotere investeringen in duurzaamheid

Poolreis zet verzekeraars aan tot grotere investeringen in duurzaamheid

Een poolreis onder leiding van poolreiziger Bernice Notenboom met bestuursleden van ASR,  ING, Aegon, Essent, Triodos Bank, ASN en VEH zet dat deze banken en...

"Berichtgeving Consumentenbond over beleid aflosboetes feitelijk onjuist"

"Berichtgeving Consumentenbond over beleid aflosboetes feitelijk onjuist"

"Dat wij klanten zouden benadelen, laat staan dat wij dat met opzet zouden doen, is niet juist." Aldus reageert Aegon op het persbericht waarin de Consumentenbond...

Consumentenbond: Aegon legt boeterente in eigen voordeel uit

Consumentenbond: Aegon legt boeterente in eigen voordeel uit

"Aegon Bank legt de regels voor het berekenen van boeterente bij het oversluiten van hypotheken structureel uit in het nadeel van de klant", zo stelt de Consumentenbond....

ASR is meest duurzame verzekeraar

ASR is meest duurzame verzekeraar

ASR is de meest duurzame verzekeraar van Nederland, Aegon is het zorgenkindje, zo blijkt uit het doorlopende beleidsonderzoek van de Eerlijke Verzekeringswijzer,...

Achmea, Aegon, ASR, NN en Vivat in nieuwe Europese stresstest

Achmea, Aegon, ASR, NN en Vivat in nieuwe Europese stresstest

EIOPA heeft Aegon, Nationale-Nederlanden en Achmea geselecteerd voor deelname aan een nieuwe stresstest. Op verzoek van DNB zullen ook ASR en Vivat aan de stresstest...