Het vuur van... Jeffrey Faber

Jeffrey Faber

Het vuur van... Jeffrey Faber, directeur faber for finance

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Ik werk nu elf jaar in de financiële dienstverlening. Het vak is mij met de paplepel ingegoten, met een vader die al bijna vijftig jaar in deze branche actief is. In het afgelopen jaar heb ik het financieel advieskantoor van mijn vader overgenomen met als doel bestaande en nieuwe klanten volop persoonlijk te bedienen. Het advies bestaat niet alleen uit het regelen van de hypotheek. Veel belangrijker vind ik het om de klant te ‘ontzorgen’. Ik ben pas tevreden als de klant tevreden is.

Veel klanten denken bij het aangaan van een financiering voor een woning maar aan twee dingen: hoeveel kan ik lenen en wat gaat het mij kosten per maand? Dit is natuurlijk iets wat wij als financieel adviseurs heel anders moeten aanpakken vanuit onze zorgplicht. Dat doen wij dan ook. Wij nemen de klant aan de hand mee in het gehele proces van kennismaking, inventarisatie en advisering tot het moment van passeren van de akte bij de notaris. Ook voor de nazorg zijn wij altijd bereikbaar. Voor klanten is de financiering van hun woning een lastige materie waar ze niet dagelijks mee te maken hebben. Door onze jarenlange ervaring merken wij dat er nogal wat bij komt kijken om het proces van een hypotheekaanvraag in goede banen te leiden. Voor onze klanten brengen we de vele verschillende regels en voorwaarden van geldverstrekkers in kaart, zodat ze uiteindelijk het juiste product geadviseerd krijgen. Hier moeten ze immers de komende dertig jaar mee vooruit kunnen. Wij zeggen vaak: rente is niet onbelangrijk, maar voorwaarden zijn minstens zo belangrijk. Dit is ook het mooie van ons vak.

Anno 2017 draait alles om service in onze branche. De digitalisering die tegenwoordig om de hoek komt kijken, zorgt voor een verschuiving in advisering en bemiddeling. Gelukkig merken wij dat jonge startende kopers in onze omgeving niet kiezen voor de digitale kanalen, maar waardering hebben voor persoonlijke aandacht en service. Het advies dat ze krijgen is meer op hun wensen en behoeften afgestemd, voor nu en in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan gezinsuitbreiding of bijzondere hobby’s. Het mooiste compliment dat wij als kantoor ontvangen, is dat ouders en grootouders hun kinderen en kleinkinderen naar ons toesturen voor financieel advies. Blijkbaar krijgen ook zij de waarde van advies met de paplepel ingegoten!

‘Ik ben pas tevreden als de klant tevreden is’

Reactie toevoegen

 
Lees meer over