Let love rule!

Ewald Bary 2017

Door Ewald Bary, directeur Lindenhaeghe

Onlangs was ik te gast bij een ‘diehard’ horecaondernemer.

Ik was daar niet direct om te eten, maar vooral om te luisteren. Zo hoorde ik hem vertellen hoe hij was begonnen als hulpje bij een sterrenrestaurant en hoe hij daar werd gegrepen door de toewijding en klantvriendelijkheid van de gehele staf. Wanneer je niet hard genoeg je best deed om het de gasten naar de zin te maken, kon je een sneer verwachten: “Gast, zit hier soms een vogel op het dak!?” (Denk hierbij een Brabants accent, waarbij de zachte ‘g’ de woorden ‘gast’ en ‘vogel’ extra leken te benadrukken.)

Het duurde even voordat ik de sneer naar ‘het restaurant met de toekan’ legde, maar achteraf moest ik er hard om lachen.

Trots

Na een lange loopbaan met verschillende leermomenten heeft de ondernemer inmiddels zijn eigen restaurant. En hij is trots. Zijn tent is tóp en blinkt uit in klantvriendelijkheid.

Het mooiste van alles vind ik nog wel: hij houdt eigenlijk helemaal niet zo van koken. Maar wél van zijn klanten.

Hij is een ondernemer in hart in nieren.

Zijn klantvriendelijkheid drukt hij uit in kusjes. Een kusje voor de klant is dat extraatje, dat feelgoodmoment dat ervoor zorgt dat de klant bij jou en bij jou alleen terugkomt.

Dat kusje. Daar was ik als (mede)verantwoordelijke voor onze de ‘gasten’ van Lindenhaeghe enorm door gefascineerd. Na afloop van het verhaal zijn we met een aantal collega’s bij de het betreffende restaurant gaan eten. Met een volle buik en ‘gezoende’ geest ging ik die avond naar huis.

Let love rule! De wereld zou meer uit kusjes moeten bestaan.

Lees meer over
Innovaties waar adviseur én klant van profiteren

Innovaties waar adviseur én klant van profiteren

Hoe kun je innovaties omarmen om je klant en jezelf als adviseur beter te helpen bij financieel inzicht? Deze vraag beantwoorden Gert Vasse (Directeur Yellowtail)...

De kracht van social media voor adviseurs

De kracht van social media voor adviseurs

"Hoe maak je als kleinere speler in de financiële sector optimaal gebruik van social media. Niet alleen is social media een belangrijk informatiekanaal richting...

Oproep aan het intermediair

Oproep aan het intermediair

Advies met een robot touch! Het een kan bijna niet meer zonder het ander. Een robot zal steeds vaker op dynamische manier de juiste informatie samen met de klant...

Adviestip: meer declarabele uren tegen een hoger tarief

Adviestip: meer declarabele uren tegen een hoger tarief

De komende decennia zal het aantal onderdelen waarop adviseurs het verschil kunnen maken kleiner worden. De tarieven op het recht-toe-recht-aan advies zullen afnemen....

Loek Peters (Penoza) maakt adviseurs nog beter op de Dag van het Topadvies

Loek Peters (Penoza) maakt adviseurs nog beter op de Dag van het Topadvies

Acteur Loek Peters (bekend van onder meer de hitserie Penoza) is tevens oprichter van 'Maak de ander beter'. Hij verzorg de afsluitende presentatie op de Dag van...

Ontwikkel jezelf: omarm een training

Ontwikkel jezelf: omarm een training

(Door Esther Vuijsters, Lindenhaeghe) De Training Ontspannen Presenteren is nog maar net gestart of ik heb mijn eerste learning al te pakken: dit leer je niet uit...

Reactie toevoegen