Adfiz in gesprek met Zorgverzekeraars

Rood kruis

Leden van Adfiz en Zorgverzekeraars Nederland komen dit voorjaar bijeen om "in gezamenlijkheid te bespreken hoe we het belang van de klant het beste dienen".

Beide partijen: "De lancering van het actieplan van ZN vormde voor Adfiz een goede aanleiding om in gesprek te gaan met ZN over het functioneren van de zorgketen, en met name de rol van de adviseurs hierin. De adviseur speelt immers een belangrijke rol in het verbinden van werkgevers met zorgverzekeraars bij het afsluiten van collectieve zorgverzekeringen, bij het beleid van preventie voor werkgevers en in het advies van zorgverzekeringen aan consumenten."

De zorgverzekeraars hebben in 2015 een actieplan gelanceerd waarin zij hun eigen positie transparanter willen maken. Ook willen ze een bijdrage leveren aan het betaalbaar en werkzaam houden van het huidige zorgstelsel. Dit doen ze onder de vlag van hun koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN). De plannen raken ook de positie van adviseurs. Adfiz is daarom in gesprek gegaan met ZN. De koepel: "Sinds de privatisering van het Nederlandse zorgstelsel in 2006 is er sprake van een permanente discussie over haar functioneren in de maatschappij en de politiek. Met name twee aspecten staan hierin centraal: heeft de privatisering van het zorgstelsel geleid tot betere zorg, en leidt het goed beheersen van de zorgkosten ook tot een daling van de zorgkosten?"

Lees meer over

Reacties

Aad Bleukens 24 februari 2016

De zorgverzekering is één van de belangrijkste verzekeringen die een particulier nodig heeft. Op dit moment moeten adviseurs in enkele weken aan het eind van het jaar alle klanten informeren zodat de klant een goede keuze kan maken. Door de keuze om overstappen éénmaal per jaar en dan nog in de drukste weken van het jaar te proppen kan er nauwelijks sprake zijn van goede informatieverstrekking en het maken van een weloverwogen keuze. Advies; maak overstappen het hele jaar door mogelijk, desnoods maandelijks na een eerste periode van 12 maanden. Aad Bleukens

AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

"Voor ons is de vraag: hoe kunnen we de regels zo interpreteren dat de markt voor online onafhankelijk advies zich goed ontwikkelt?" Dat zegt Reinier Pollmann (programma-manager...

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf  breed pakket dekkingen bieden

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf breed pakket dekkingen bieden

Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept verzekeraars op een breed pakket te blijven aanbieden om zo de verzekerbaarheid van risico's te waarborgen. Wiertsema in zijn...

Klant krijgt gegevens  stevig in handen

Klant krijgt gegevens stevig in handen

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Deze regels hebben een flinke impact op de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners....

Zorgen om onverzekerbare risico's

Zorgen om onverzekerbare risico's

Steeds vaker bereiken mij signalen over de (praktische) onverzekerbaarheid van bepaalde risico’s. Bijvoorbeeld van taxi’s en recyclingbedrijven. En in...

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adfiz rolt een privacyprogramma voor leden uit. Dataverwerking moet vanaf medio volgend jaar aan strengere regels voldoen. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene verordening...

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Zorgplicht is niet alleen lastig maar biedt ook commerciële kansen, aldus Adfiz in de VVP-rubriek Ken je vak! Nazorg kun je als een last ervaren als adviseur...