Adfiz komt inderdaad met klantenplatform

Adfiz

Zoals VVP eerder al wist te melden, komt Adfiz inderdaad met een klantenplatform. Lancering is voorzien direct na de zomer.

 

Klanten krijgen op het platform laagdrempelig en vrijblijvend toegang tot de kennis van de Adfiz-adviseurs. Op het platform vindt de klant informatie over alles wat te maken heeft met zijn geldzaken. De behoefte van de klant is daarbij het uitgangspunt. Tekst, tools en video’s zullen aangeboden worden om de klant te informeren en inzicht te geven op de wijze die hij prettig vindt. Door actieve en gerichte inzet van social media wordt de klant ook in zijn eigen omgeving geïnformeerd

Daarnaast kunnen klanten ook met een specifieke vraag terecht. Zij kunnen die vraag anoniem stellen, waarna één of meer Adfiz-adviseurs deze vraag zullen beantwoorden. "Wanneer een klant naar aanleiding van het antwoord behoefte heeft aan een vervolgtraject, dan kan de klant contact opnemen met de adviseur van zijn keuze. Steeds meer klanten delen liever niet direct hun persoonsgegevens omdat zij niet ongevraagd benaderd willen worden voor verkoop van producten of diensten. Ook zijn er voorbeelden van klanten die vragen achterhouden omdat zij vrezen dat hun vraag het vertrouwen ondermijnt in hen als klant. Het Adfiz-platform biedt hiervoor een oplossing en een deskundig antwoord."

Volgens Adfiz gaat het platform consumenten en ondernemers helpen "beter inzicht te krijgen in de eigen kennis en vaardigheden of het gebrek daaraan. De informatie prikkelt klanten ook stil te staan bij de complexiteit van de eigen behoeften voor nu en voor later. Het maakt bovendien duidelijk welke criteria van belang zijn bij de keuze voor financiële producten of diensten. Daarbij gaat het niet alleen om de prijs, maar ook om de kwaliteit en passendheid van de voorwaarden en om de performance van de aanbieder. Door hun financiële kennis vrij te delen helpen Adfiz-leden klanten bewuster en beter een keuze te maken bij de manier waarop zij hun financiële vraagstukken oplossen".

Lees meer over
AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

"Voor ons is de vraag: hoe kunnen we de regels zo interpreteren dat de markt voor online onafhankelijk advies zich goed ontwikkelt?" Dat zegt Reinier Pollmann (programma-manager...

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf  breed pakket dekkingen bieden

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf breed pakket dekkingen bieden

Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept verzekeraars op een breed pakket te blijven aanbieden om zo de verzekerbaarheid van risico's te waarborgen. Wiertsema in zijn...

Klant krijgt gegevens  stevig in handen

Klant krijgt gegevens stevig in handen

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Deze regels hebben een flinke impact op de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners....

Zorgen om onverzekerbare risico's

Zorgen om onverzekerbare risico's

Steeds vaker bereiken mij signalen over de (praktische) onverzekerbaarheid van bepaalde risico’s. Bijvoorbeeld van taxi’s en recyclingbedrijven. En in...

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adfiz rolt een privacyprogramma voor leden uit. Dataverwerking moet vanaf medio volgend jaar aan strengere regels voldoen. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene verordening...

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Zorgplicht is niet alleen lastig maar biedt ook commerciële kansen, aldus Adfiz in de VVP-rubriek Ken je vak! Nazorg kun je als een last ervaren als adviseur...