Adviseur te kijk gezet op twitter na vragen 515 euro voor hersteladvies

Twitter (logo)

Social media zijn niet meer weg te denken, zelfs de AFM meldde zich in een Twitter-discussie eind vorige week over een adviseur die 515 euro vroeg voor een hersteladvies.

De kwestie werd aangekaart door Ab Flipse, voorzitter van de Vereniging Woekerpolis.nl.

Flipse: "Dhr. Z neemt contact op met tp H&vanS uit Rotterdam. Kom maar op kantoor voor #hersteladvies kosten € 515,-. @AutoriteitFM hoe nu verder?"

De toezichthouder: "@abflipse De AFM ontvangt signalen graag via signalen@afm.nl. Kijk voor meer info over hersteladvies op: http://bit.ly/1vUfwKy "
Flipse: "@AutoriteitFM Dank voor reactie. Zal dit doorgeven aan consumenten die ons daar om vragen. Wat doen jullie met meldingen?"

De AFM: "@abflipse, Met meldingen over mogelijke misstanden, kan de AFM toezicht houden daar waar het nodig is.Voor meer info: http://bit.ly/1z6qXCp"

In de tussentijd ontspint zich een tweetgesprek tussen Flipse en financieel adviseur Albert van der Poll.

Van der Poll: "@AutoriteitFM @abflipse wilde die tp niks doen?" en "@AutoriteitFM @abflipse met een linkje: pas op voor provisiejagers uit 2012."

Flipse: "@AlbertvdPoll @AutoriteitFM Ja, voor 515,-. Niet gratis. Eigenlijk moet @Allianz dit soort zaken controleren en afstemmen met tp uit R'dam"

Van der Poll: "@abflipse @AutoriteitFM @Allianz als de tp die polis heeft gesloten en provisie ontvangen zou je wat coulance verwachten".

Reactie toevoegen

 
AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond

AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond

Verzekeraars hebben hun klanten met een beleggingsverzekering gewezen op de mogelijkheden om hun financiële situatie te verbeteren. In 9 procent van de gevallen...

Tekortschieten bij hersteladvies kost adviseur vier mille

Tekortschieten bij hersteladvies kost adviseur vier mille

De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening laat een adviseur 4.000 vergoeden aan een klant. Dit omdat de adviseur niet heeft voldaan aan hetgeen ter...

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz heeft een akkoord bereikt met Woekerpolis.nl, Consumentenclaim en Stichting Woekerpolisproces over het tegemoetkomen van polishouders van beleggingsverzekeringen...

Slot op valse nieuwsberichten

Slot op valse nieuwsberichten

Veel mensen zien Facebook, Twitter en Google als een belangrijk nieuwskanalen. Toch is juist via deze kanalen veel valse nieuwsberichten in omloop. Deze valse berichten...

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Verzekeraars zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor (de kosten van) een deugdelijk hersteladvies. Aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...

Woekerpolishouder vangt bot

Woekerpolishouder vangt bot

Een hersteladvies hoeft volgens de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) niet per se in te houden dat de oorspronkelijke doelstelling alsnog...

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een onafhankelijk adviesloket waar consumenten kosteloos hersteladvies kunnen krijgen. Dat schrijft het Verbond in een reactie...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...

"stel minimum-kwaliteitseis aan hersteladvies"

"stel minimum-kwaliteitseis aan hersteladvies"

De Consumentenbond vraagt de minister van Financiën om een minimum-kwaliteit af te dwingen van het 'hersteladvies' dat verzekeraars consumenten met een lopende...

AFM onderzoekt kwaliteit hersteladvies

AFM onderzoekt kwaliteit hersteladvies

Verzekeraars hebben duidelijk meer woekerpolishouders geactiveerd, stelt de AFM. Maar: "Een verkennend onderzoek geeft aanleiding tot een vervolgonderzoek naar...