Branche opfrissen met betere en leukere communicatie

Thierry Stokkink

"De trend is dat we op alle vlakken als ondernemer, werknemer en consument meer video’s kijken via Social Media." Aldus Thierry Stokkink, die afgelopen jaar startte met Adviesvlogs. 

Moeilijke materie op een leuke, toegankelijke en vooral andere manier vertellen, dat is wat Adviesvlogs volgens Stokkink doet. Stokkink werkt "sinds 2004 in de hypotheek- en verzekeringsbranche. Sinds 2006 als financieel adviseur. In 2014 heb ik de stap gezet naar zelfstandig ondernemerschap en in 2017 ben ik gestart met Adviesvlogs. Ik vind het erg leuk om materie die voor sommige mensen moeilijker te begrijpen is, toch op een leuke en simpele manier over te brengen. Nu is mijn uitdaging als ondernemer om te helpen onze branche lekker op te frissen met betere en leukere communicatie."

Klik HIER om alle You Tube-video's te zien die Adviesvlogs tot nu toe voor de consument heeft gemaakt. Het betreft tot nu toe vooral vlogs over Wonen. Stokkink wil het hier echter niet bij laten: "Dit soort video’s kun je in de hele keten gebruiken. Vanaf de start al. Hoe enthousiasmeer je mensen om in onze branche te komen werken, een van de grootste problemen die onze branche nu heeft, het aantrekken van nieuwe mensen. Dus ik zie mijzelf naast video’s voor consumenten, ook meer video’s maken voor wervingbureau’s, opleidingsinstituten, geldverstrekkers, verzekeraars, advieskantoren en andere instanties in onze financiële branche. 

"FlexFront is de eerste samenwerking die ik ben aangegaan."

Hoe is Stokkink op het idee van de vlogs gekomen?

Stokkink: "Nu is het een zeer goede markt en dan is het ook belangrijk om te kijken naar verbeterpunten. De technologie zal onze branche de komende jaren snel doen veranderen. Er worden snel nieuwe verbeteringen doorgevoerd in de hele keten en ik ben gaan kijken naar een idee waar de hele branche iets aan kan hebben.

"Communicatie verandert in de hele keten, de groep accountmanagers is kleiner geworden, nieuwsbrieven worden minder goed gelezen door de hoeveelheid e-mails die adviseurs binnen krijgen en consumenten krijgen veel lappen teksten via de website voorgeschoteld.

"Consumenten zoeken steeds vaker naar informatie die in video’s wordt uitgelegd maar over verzekeringen en hypotheken is er maar weinig in Jip en Janneke taal te vinden. Ik had geen ervaring met het opnemen van video’s, maar ik wist wel dat dit idee zou passen bij mijn passie en doel om mijn steentje bij te dragen om de branche op te frissen. En die passie en enthousiasme neem je toch mee als je voor een camera staat.

"Ik heb in het begin onder andere vlogs gemaakt over mijn ervaringen met de beleggingsapp BUX en Cryptocurrency om wat ervaringen op te doen met het filmen en monteren. Het is leuk om te zien dat die vlog over de beleggingsapp wel veel wordt bekeken."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over