Brightnl, fairzekering en Pensioencafé genomineerd voor Marketing Award

Kim Cramer Jurylid

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van acht cases er drie genomineerd: Fairzekering, BrightNL en Pensioencafé. De award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing, de vakdag voor financieel marketeers georganiseerd door VVP, NIMA en De Baak.

Opdracht van de jury: zoek initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan gehad heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de – financiële – wereld mooier door is geworden. Op 1 oktober maakte de jury de shortlist bekend. Die bestond uit: Fairzekering, Monyq, BrightNL, Pensioenpod, Pensioencafé, Knab Zakelijk, Hypotiek en ASN. Juryvoorzitter Kim Cramer zei hierover: “Het blijkt dit jaar nog niet zo gemakkelijk echte vernieuwing in de branche te vinden. Is alles al uitgevonden of wordt de jury strenger? De initiatieven op deze lijst stemmen ons hoopvol over een positieve transformatie van de sector. Maar de lijst mag langer!”
 

Drie genomineerden

De jury is verheugd drie mooie parels te hebben ontdekt, die hun nominatie meer dan waard zijn. Zo is de jury van mening dat Fairzekering een nieuwe standaard kan neerzetten. Klanten die een Autofairzekering sluiten ontvangen een ‘chipin-stekker’, die in de auto wordt vast geklikt en die bijhoudt hoe hard de automobilist remt, rijdt, optrekt en waar en wanneer hij dat doet. Op het eigen dashboard kan de verzekerde vervolgens per rit zien hoe veilig hij of zij heeft gereden. Op basis van het rijgedrag krijgt de verzekerde aan het eind van elke maand een score: bij een groene score ontvangt de verzekerde 35 procent van de premie terug, bij oranje 10 procent en bij rood niks. “Bij Fairzekering komt de klant letterlijk en figuurlijk achter het stuur te zitten”, aldus de jury. “Het daagt de automobilist uit om veiliger en bewuster te rijden en de markt om hier weer op in te spelen. Fairzekering helpt Nederland een stukje veiliger te maken.”
BrightNL (hetpensioenvoorzelfstandigen.nl) draagt met een heldere visie bij aan een groter pensioenbewustzijn voor zelfstandigen. “Ook dit concept zet de klant achter het stuur”, aldus de jury. BrightNL vindt dat pensioen van de consument is en van niemand anders. De deelnemer beslist over zijn of haar pensioen, hoeveel hij inlegt, bij wie hij dat doet en wanneer hij met pensioen gaat. BrightNL communiceert helder, is transparant en laat zien dat pensioen ook nog leuk kan zijn.
Pensioencafé.nl, een initiatief van het Pensioenfonds Horeca & Catering, wordt geprezen om zijn helderheid, innovativiteit, een concept passend bij de doelgroep en de professionaliteit van de website. “Pensioencafé.nl is een verhelderende site, die op een bierviltje de pensioenproblematiek inzichtelijk maakt voor de doelgroep”, aldus de jury.
De jury bestaat uit: voorzitter Kim Cramer (BR-ND), Cornelie van Bergenhenegouwen (ex Reaal, ex STV), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en Universiteit Utrecht), Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN) en Arjen Bijlsma (NIMA). De vijf juryleden hebben FMA-spotters ingeschakeld. Dit zijn professionals in verschillende disciplines die met de juryleden op zoek zijn gegaan naar de meest indrukwekkende initiatieven. Dit zijn: Jelle Bartels, Ivo Valkenburg, Helen Toxopeus (Economy Transformers), Lara de Vos (Millett Marketing), Alexander Koene (BR-ND), Michiel van der Linde (Lloyds Bank) en Erik Mauritz (RBS).


De enige vakdag voor financieel marketeers
VVP organiseert op 12 november 2014 samen met de Baak en NIMA de twintigste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing, al twee decennia lang de enige vakdag voor financieel marketeers. Op deze vakdag gaan we de bezoekers helpen de eigen ‘ja maars’ weg te strepen. Dit met de know how van De Baak en NIMA, met dagvoorzitter Arko van Brakel, de laatste inzichten op het gebied van Neuromarketing, een viertal excellente workshops, inspiratie, best practices van de parels uit de financiële sector en de mogelijkheid om een exclusieve Neuro Night onder begeleiding van neurowetenschappers bij te wonen. Dit onder het mom: ‘Het kan wel!’.
Meer informatie: www.ndfm2014.nl

 

Reactie toevoegen

 
VOOROP polis beloont veilig rijgedrag

VOOROP polis beloont veilig rijgedrag

In samenwerking met Nationale-Nederlanden heeft RISK Verzekeringen de VOOROP verzekering gelanceerd. De nieuwe autoverzekering is ontwikkeld op basis van de techniek...

Fairzekering publiekswinnaar Financial Marketing Award

Fairzekering publiekswinnaar Financial Marketing Award

Fairzekering, BrightNL en Pensioencafé zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot de winnaars van de Financial Marketing Award 2014....

Fairzekering beloont goed rijgedrag

Fairzekering beloont goed rijgedrag

Het nieuwe initiatief fairzekering beloont veilig rijgedrag. De initiatiefnemers: "We meten met een gepatenteerde, eenvoudig aan te brengen stekker, de Chipin,...