Centraal Beheer lanceert Hypotheek Academie voor klant

Angela Eijlander

Centraal Beheer start de Hypotheek Academie voor klanten die zelf hun hypotheek willen afsluiten.

Bijna een derde van de starters op de huizenmarkt overweegt zelfstandig online zijn hypotheek af te sluiten. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 300 starters in opdracht van Centraal Beheer. Reden voor de financieel dienstverlener om de Hypotheek Academie te lanceren om hypotheekkennis te vergroten.
Angela Eijlander, manager Hypotheken Centraal Beheer. “Afsluitkosten en rente blijken in het onderzoek de doorslaggevende factoren om zelfstandig online af te sluiten. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de starters vindt dat hij onvoldoende hypotheekkennis heeft. Er zit dus een flink gat tussen de benodigde kennis en de ambitie van de doelgroep om zelf een hypotheek af te sluiten. Daar helpen we bij met de Hypotheek Academie. Daarbij richten we ons niet alleen op de consument die zelf wil afsluiten. Iedereen die bezig is met zijn hypotheek kan hier terecht."
Consumenten kunnen zich via de online leeromgeving vrijblijvend voorbereiden op het afsluiten van een hypotheek. De Hypotheek Academie biedt informatie over hypotheekvormen, belastingen en financiële zaken. De consument kan opgedane kennis bovendien toetsen. En als hij slaagt, hoeft hij de Kennis- en Ervaringstoets bij Centraal Beheer niet te doen. 
Voor de groep die zijn hypotheek via de adviseur wil afsluiten, is de Hypotheek Academie "ook een handige hulp. Onderzoek toont aan dat ook deze groep meer comfort ervaart na een goede voorbereiding. Vragen van de adviseur kunnen dan beter worden beantwoord. De klant is zo een betere gesprekspartner voor de adviseur. Hierdoor kan de adviseur veel sneller starten met het bespreken van het maatwerk met zijn klant".

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Centraal Beheer lanceert CyberZeker

Centraal Beheer lanceert CyberZeker

Centraal Beheer introduceert CyberZeker; een cyberverzekering, een 24/7 hulpdienst en aanvullende cyberdiensten voor mkb-ondernemers. "In een later stadium zullen...

Centraal Beheer komt met dienst voor telefoonreparatie

Centraal Beheer komt met dienst voor telefoonreparatie

Centraal Beheer introduceert volgens eigen zeggen als eerste verzekeraar een dienst voor telefoonreparatie. Ook voor niet-klanten. Marteyn Roose, directeur...

Adviseur als businesspartner: samen voor de klant

Adviseur als businesspartner: samen voor de klant

PARTNER IN KENNIS: CENTRAAL BEHEER OVER SAMENWERKING  (auteur: Rienk Andriessen) De klant wordt steeds meer zelfredzaam. Daarom legt Centraal Beheer zich...

Ook CB klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland

Ook CB klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland

Dat de merken van Achmea klantvriendelijk zijn, lijkt inmiddels buiten kijf te staan. Recent werd FBTO door het Keurmerk Klantgericht Verzekeren nog uitgeroepen...

Centraal Beheer biedt Aankoopservice

Centraal Beheer biedt Aankoopservice

Centraal Beheer lanceert de Aankoopservice voor huizenzoekers. De financieel dienstverlener biedt oriënterende consumenten en kopers onder andere een verhuischecklist. Deze...

Centraal Beheer: Sinterklaasverzekering

Centraal Beheer: Sinterklaasverzekering

Centraal Beheer lanceert een Sinterklaasverzekering. Iedereen die de gratis verzekering afsluit is verzekerd van een Sinterklaas zonder stress, zo geeft de...