Centraal Beheer onderzoekt gebruik smart home producten
Centraal Beheer onderzoekt wat 'smart home' voor klanten kan betekenen.
Bij Centraal Beheer hebben zich bijna 3000 klanten gemeld om diverse 'smart home' producten te testen. "Zo’n enorme belangstelling hadden we niet verwacht", zegt Marteyn Roose, Manager Marketing bij Centraal Beheer. "Wij zijn in maart met 100 klanten gestart. Zij kregen een pakket met een breed scala aan slimme producten gericht op een veiliger of comfortabeler leven. Denk bijvoorbeeld aan een watersensor die een signaal geeft op je mobiel als er lekkage dreigt of aan verlichting die je via een app op afstand bedient. Via een online community beantwoorden de deelnemers vragen en delen zij ervaringen."
Naast de online community startte Centraal Beheer ook een groter onderzoek bij zijn klantpanel dat uit 1100 klanten bestaat. De resultaten laten zien dat veiligheid voor de meeste klanten de belangrijkste reden (56%) is om met ‘smart home’ aan de slag te gaan. Daarna volgen economische redenen (55%), 'fun' (40%) en op de laatste plaats comfort (37%).
"Met het 'smart home' pakket ervaren onze klanten direct wat deze nieuwe apparaten kunnen betekenen. Kan je je huis bijvoorbeeld slimmer inrichten waardoor het nog veiliger wordt? Of kan je ermee besparen, waardoor je geld overhoudt voor andere zaken? Hun ervaringen laten zien waar de behoefte echt zit en de rol die wij daarin kunnen spelen. Ik zie volop kansen. Samen met onze klanten ontwikkelen we nu ook nieuwe diensten op het gebied van 'smart home'", aldus Roose.
Reactie toevoegen
Meer over
Ruim helft gemeenten biedt subsidie voor klimaatproof maken tuin
In meer dan de helft van de 342 Nederlandse gemeenten kunnen woningeigenaren in 2024 subsidie aanvragen om hun tuin te verduurzamen. Toch maakt maar 21 procent van...
Kifid: alleen voorwaarden verstrekt via duurzame drager zijn rechtsgeldig
(Kifid- bindende uitspraak GC 2024-0125) Een verzekeraar (in dit geval Centraal Beheer) kan zich niet beroepen op een nieuwe voorwaarde in de verzekering als een...
Met Claudia Stewart is directieteam Centraal Beheer compleet
Met de aanstelling van Claudia Stewart als verantwoordelijke voor strategie, change & digital design per 15 maart 2024 is het directieteam van Centraal...
ZLM hoogste Net Promoter Score autoverzekeraars
Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96). Jongeren zijn het meest kritisch en geven een...
CB verandert Extra Pensioen Sparen in Extra Pensioen Opbouw
Centraal Beheer wijzigt vanaf 25 oktober de naam Extra Pensioen Sparen in Extra Pensioen Opbouw. Klanten kunnen dan naast sparen ook beleggen. Klanten krijgen vanaf...
Centraal Beheer: energie-apps helpen vergroenen
De helft van de Nederlanders die zonnepanelen heeft, checkt hun energieopbrengsten in een app. Ruim 60 procent van hen zegt hierdoor bewuster met energie om te gaan....
Jongeren minst bekend met financiële gevolgen langdurig verzuim
Jongeren weten relatief het minste van de mogelijke financiële gevolgen van langdurig verzuim. Dat blijkt uit onderzoek van Centraal Beheer, uitgevoerd door...
Nederlanders stellen onderhoud aan woning uit
De helft van de huizenbezitters stelt woningonderhoud uit, terwijl de gevolgen groot kunnen zijn, zo blijkt uit onderzoek van MeMo2 in opdracht van Centraal Beheer...
Centraal Beheer biedt klanten rentekorting op Groen Leningdeel
Centraal Beheer biedt sinds kort de mogelijkheid van een Groen Leningdeel met rentekorting. Het gaat om een bedrag van maximaal 25.000 euro dat de klant gebruikt...
Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk
Hoe kunnen we als financiële sector verduurzaming versnellen? Dat was de hamvraag tijdens het door Financieel Zeker georganiseerde rondetafelgesprek in Cultuur...