Consument vindt IZA en Ditzo meest klantvriendelijk

Ditzo (logo)

IZA en Ditzo hebben uit handen van Frits Huffnagel een Customer Centric DNA Award 2013 ontvangen. Ditzo ontving de award voor meest klantgerichte (algemeen) verzekeraar. In de categorie zorgverzekeraars kwam IZA als beste uit de bus.

Net als vorig jaar won Ditzo de Customer Centric DNA Award voor beste verzekeraar. Ditzo won met een neuslengte voorsprong van de twee andere genomineerden: Unigarant en Centraal Beheer Achmea, beiden nieuw in de top-3 dit jaar. "Alle drie verzekeraars doen het goed in een branche waarin sommige aanbieders juist flink achterblijven als het gaat om customer centricity", aldus de initiatiefnemers.

 

Nancy van Zijtveld van Ditzo: "We zijn heel blij met de prijs. Voor de tweede keer op rij nog wel! We proberen de klant altijd centraal te stellen. Maken goed gebruik van onze klantpanels. De klant kan met zijn vragen altijd bij ons terecht. Daarbij kan de klant zelf bepalen via welk kanaal hij geholpen wil worden. Online of offline. We zijn blij dat de klant dit ook waardeert. Volgend jaar gaan we gewoon ook nog eens voor de award in de categorie zorgverzekeraars!"

 

Drie jaar geleden hebben TNS Nipo en BearingPoint voor het eerst de customer centricity van een groot aantal Nederlandse bedrijven gemeten. Daardoor is inmiddels een benchmark ontstaan. Customer centricity lijkt wat mee te bewegen met het consumentenvertrouwen. Gemiddeld genomen doen de Nederlandse bedrijven het dit jaar iets minder op het gebied van klantgerichtheid dan vorig jaar. Als basis voor de ranking vroeg TNS Nipo in totaal 10.000 consumenten naar hun ervaringen met de klantgerichtheid van organisaties in elf verschillende branches. De hoogste overall score was dit jaar voor een automerk: Toyota. In de categorie banken kwam Triodos Bank als beste naar voren.

Reactie toevoegen

 
Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

“Ditzo was als zelfstandig merk niets meer dan een zelfverzonnen vergoelijking voor directe distributie van a.s.r. verzekeringsproducten.” Aldus business...

a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

De merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen gaan per 17 april 2023 verder onder de naam a.s.r.. In 2021 werd al afscheid genomen van het merk De Amersfoortse. In...

Edwin van Tricht directeur Ditzo Schade

Edwin van Tricht directeur Ditzo Schade

Edwin van Tricht (43) is per 1 juli benoemd tot directeur Ditzo Schade. Hij is de opvolger vab Bob Stehmann, die ASR en Ditzo per 1 maart heeft verlaten. Van Tricht...

Marketingdirecteur stehmann vertrekt bij ASR

Marketingdirecteur stehmann vertrekt bij ASR

Bob Stehmann, directeur Marketing en Ditzo, vertrekt per 1 maart bij ASR. Hij snijdt niet alle banden door met zijn werkgever maar blijft als extern adviseur betrokken...

Consumenten waarderen knab, ditzo, unitedconsumers, Allsecur

Consumenten waarderen knab, ditzo, unitedconsumers, Allsecur

Knab (banken), Ditzo (verzekeren algemeen), UnitedConsumers (zorgverzekeraars) en Allsecur (autoverzekeringen) hebben een Beste Service Award van Opiness gewonnen,...

Neem de regie over je eigen carrière

Neem de regie over je eigen carrière

De mentor van Jos Baeten, topman van ASR, is de jonge trainee Eline Rugebregt (28). Het lijkt de wereld op zijn kop, maar iedereen heeft er baat bij. Baeten blijft...

IZA blijft zorgverzekeraar van ambtenaren

IZA blijft zorgverzekeraar van ambtenaren

De 200.000 ambtenaren die bij gemeenten, provincies en waterschappen werken, kunnen ook volgend jaar hun zorgverzekering voortzetten bij IZA. IZA heeft deze opdracht...

Ditzo schade: combined ratio van 116,6%

Ditzo schade: combined ratio van 116,6%

Ditzo Schade had in 2015 een combined ratio van 116,6 procent. Dat is te lezen in de prospectus bij de beursgang van ASR.   ASR gaf tot nu toe weinig tot niets...

Ditzo lanceert klantenservice via Whatsapp

Ditzo lanceert klantenservice via Whatsapp

Ditzo heeft social klantenservice via Whatsapp gelanceerd. "Sinds de oprichting van Ditzo, is het bieden van de allerbeste service het hoogste doel. Daarom...

Ditzo haalt ruim drie ton op met \'de hartstocht\'

Ditzo haalt ruim drie ton op met \'de hartstocht\'

Ditzo heeft met ‘De Hartstocht’ 307.650 euro opgehaald voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. De afgelopen zeven weken heeft een blauw...