DFO licht serviceproviders door op eigen site

Puzzelstukjes

Op de vernieuwde site van Bureau DFO zijn de verschillen tussen de serviceproviders inzichtelijk gemaakt.

Op de site worden de serviceproviders vergeleken op: kerngegevens, primaire diensten (financiële producten, de softwarefaciliteiten rondom deze producten, de extranetvoorzieningen en de diensten op het gebied van front-, mid- en backoffice), aanvullende diensten zoals opleidingen, software en schadebehandeling en opvang bij calamiteiten, de voorwaarden voor deelnemerschap en de waardering door deelnemers.

Bureau DFO zegt te verwachten dat de rol van serviceproviders in de komende tijd belangrijker zal worden. Volgens DFO zal het belang van onafhankelijk financieel advies maatschappelijk meer waardering krijgen. "Nu al is te zien dat in Europese regelgeving gestimuleerd wordt om termen als ‘advies’ en ‘onafhankelijk’ wettelijke bescherming te geven. Voor financieel adviseurs zal het bij die ontwikkeling belangrijker worden hun klanten ook daadwerkelijk een brede toegang te bieden tot een toereikend aantal aanbieders."

Verder legt  de ontwikkeling van digitalisering en daarmee van transparantie een aanhoudende druk om te blijven investeren in efficiënte bedrijfsprocessen. "Nu al is te zien dat een ruime meerderheid van gebruikers van serviceproviders aangeven dat het gebruik van een of meer serviceproviders een relevante invloed heeft op hun bedrijfsrendement."

Tenslotte  zoeken steeds meer kantoren hun onderscheidende kracht in de kwaliteit van advies en intensiteit van het klantcontact en minder in hun backoffice. "Mits goed uitgevoerd kunnen veel administratieve handelingen ook via een serviceprovider plaatsvinden zonder dat hierdoor de waardering van de consument voor het kantoor minder wordt."

Reactie toevoegen

 
ROMEO Groep neemt FlexFront over

ROMEO Groep neemt FlexFront over

Romeo Groep neemt alle aandelen van FlexFront B.V. over. Ook worden de daaraan gerelateerde midoffice activiteiten van BCMGlobal Nederland overgedragen. De komende...

Vakpaper Duurzaam Wonen

Vakpaper Duurzaam Wonen

Om hypotheekadviseurs te ondersteunen bij het begeleiden van hun klanten bij het verduurzamen van de woning en dit te integreren in het financieel advies is door...

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

"Wij zijn er sterk voorstander van dat financieel advieskantoren, serviceproviders en softwarebedrijven intensief met elkaar gaan samenwerken om de vele uitdagingen...

"Harmonisering acceptatienormen bij brondata wenselijk"

"Harmonisering acceptatienormen bij brondata wenselijk"

Bureau DFO roept op tot harmonisatie van de acceptatienormen bij brondata. Het bureau in DFO Signalen: "Inmiddels werken meer dan 40 marktpartijen samen om het gebruik...

Bureau DFO:  Scildon beste aanbieder ORV

Bureau DFO: Scildon beste aanbieder ORV

Scildon is volgens adviseurs de beste aanbieder Bancaire en Verzekeringslijfrente, gevolgd door TAF, Nationale-Nederlanden, Credit Life en Dazure.  Dit lijkt...

Bureau DFO: OAKK beste aanbieder Lijfrente

Bureau DFO: OAKK beste aanbieder Lijfrente

OAKK is volgens adviseurs de beste aanbieder Bancaire en Verzekeringslijfrente, gevolgd door Scildon en Brand New Day.  Dit lijkt uit onderzoek van Bureau DFO...

Winnaars bekend DFO Performance onderzoek aanbieders 2023

Winnaars bekend DFO Performance onderzoek aanbieders 2023

Bureau DFO heeft de winnaars bekend gemaakt van zijn Performance onderzoek aanbieders 2023. Op basis van een gewogen gemiddelde, hebben de volgende aanbieders van...

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Op de markten Particulier Schade en Zakelijk Schade wordt een zeer groot deel van de omzet door adviseurs ondergebracht bij een beperkt aantal aanbieders. Serviceproviders...

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...

Digitale basisstructuur werkt

Digitale basisstructuur werkt

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...