EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

pecha kucha NDFM

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest 2011.

In de contest (idee en begeleiding IG&H) stonden drie baanbrekende innovaties op het gebied van social media in de financiële sector centraal. Naast Van Thiel waren dat Christian Bouter (Bouter en De Boom) en Jan van Lierop (Figlo). Bouwe Kuik van IG&H reikte de prijs uit.
Pecha Kucha (letterlijk prietpraat) is een spectaculaire presentatietechniek, oorspronkelijk afkomstig uit Japan, maar inmiddels populair in de hele wereld: twintig slides zijn ieder precies twintig seconden in beeld. De totale presentatie duurt precies zes minuten en veertig seconden.
Winnaar Van Thiel wil met EyeOpen het financieel analfabetisme te lijf gaan. Dit door onder meer te vergelijken wat andere consumenten kiezen. Van Thiel maakte bekend dat zijn concept hoogstwaarschijnlijk ook in Amerika uitgerold zal worden. Amerikaanse investeerders zijn in ieder geval zeer onder de indruk. Tevens is op 1 december de automatcher gelanceerd, naar eigen zeggen de eerste vergelijkingssite van autoverzekeringen die rekening houdt met het bonus/malus systeem.
Christian Bouter had een primeur op de Nationale Dag Financiële Marketing. De betaversie van www.advieskeuze.nl ging namelijk live. Dit is een onafhankelijk adviesplatform. “Wij willen consumenten en bedrijven helpen bij het kiezen van een adviseur (financieel, advocaat, makelaar, accountant, notaris etc.) op basis van elkaars ervaringen. Consumenten moeten daarbij kunnen vertrouwen op betrouwbare en geloofwaardige reviews en scores.”
Jan van Lierop ging in op de toekomst van het adviesvak en de rol die de techniek kan spelen in een klantgericht bedieningsconcept.
 

Lees meer over
Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Ndfm 2015: Heartful Marketing in de praktijk

Ndfm 2015: Heartful Marketing in de praktijk

De 21ste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak staat in het teken van Heartful Marketing ofwel impactvolle marketing met...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...