FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO 2017

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen dat zij aan alle normen van het keurmerk voldoen, maar ook dat zij dit beter doen dan de andere keurmerkhouders, aldus het Keurmerk. FBTO behaalde de hoogste score op alle zestien keurmerknormen en is daarmee de meest klantgerichte verzekeraar van Nederland.

De andere tien pluimen waren voor:

Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
Thema Websites: Zilveren Kruis
Thema Letselschade*: ZLM Verzekeringen
Thema Rechtsbijstand*: Stichting Achmea Rechtsbijstand    
Thema Klachten: ABN Amro Verzekeringen en OHRA
Thema Klantcontact: Pro Life
Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
Thema Fraudebeleid: OHRA
Thema Kwaliteitsverbetering: Generali

Tijdens de bijeenkomst gaf Verbondsdirecteur Richard Weurding aan dat het keurmerk de hoeksteen is van de zelfregulering van het Verbond. Elly Blanksma, bestuursvoorzitter van Stv, wees de aanwezigen erop dat de sector weliswaar steeds klantgerichter gaat werken, maar dat we niet op onze lauweren mogen rusten. Klantgericht werken is een voortdurend aandachtspunt.

 

Reactie toevoegen

 
FBTO wint Zorgverzekering Award 2024

FBTO wint Zorgverzekering Award 2024

FBTO is de winnaar van Geld.nl Zorgverzekering Award 2024. De vergelijkingssite reikt deze prijs elk jaar uit aan de beste zorgverzekeraar op het gebied van prijs/kwaliteit...

FBTO lanceert AirDoctor app

FBTO lanceert AirDoctor app

FBTO heeft de AirDoctor app gelanceerd. Hiermee kunnen verzekerden die een arts zoeken in het buitenland er eenvoudig een vinden. De nieuwe zorgoplossing van FBTO...

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Uit de Themarapportage Incassobeleid en betalingsachterstanden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat keurmerkhouders gemiddeld 3,4 van de maximale...

FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

FBTO claimt de eerste te zijn die Google Voice Assistent inzet bij de verkoop van verzekeringen.Sinds kort is het mogelijk de premie voor de reisverzekering langs...

Adfiz: "Kamervragen onderstrepen belang financieel advies"

Adfiz: "Kamervragen onderstrepen belang financieel advies"

"Wij zien in de vragen een onderstreping van het belang van financieel advies." Aldus Adfiz over de Kamervragen die zijn gesteld over de aanpassing van de dekking...

FBTO in schap winkelketen AKO

FBTO in schap winkelketen AKO

FBTO ligt vanaf 29 juli in het schap van de 82 winkels van AKO. Het gaat om een proef om verzekeringen aan te bieden via het retailkanaal. In de winkels worden prepaid...

Fbto lanceert rijgedragverzekering met app

Fbto lanceert rijgedragverzekering met app

Ook Fbto is op de markt gekomen met een rijgedragverzekering. Het premievoordeel kan oplopen tot 30 procent. Bij de Fbto Rijstijlverzekering betaalt de klant gewoon...

FBTO wint Shopping Award

FBTO wint Shopping Award

FBTO heeft de  eerste prijs bij de Shopping Awards gewonnen in de categorie ‘Personal & Financial Services’. Met deze prijs is FBTO officieel...

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...