Financiële keurmerken onbekend

Stempel

Bijna niemand kan spontaan een financieel keurmerk noemen. Aldus de jaarlijkse Keurmerkmonitor van Keala Research.

Keala: "Vijfennegentig procent van de 1.300 respondenten kan spontaan geen financieel keurmerk noemen. De meest bekende 'keurmerken' in de financiële wereld zijn eigenlijk geen keurmerken: AFM (17 procent spontaan genoemd) en Kifid (10 procent spontaan genoemd). Alle andere keurmerken zijn spontaan amper bekend. De geholpen naamsbekendheid van de financiële keurmerken is wel degelijk beter, waarbij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur de hoogste bekendheid geniet (28 procent). De relatieve nieuwkomer, het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, is bij 6 procent van de Nederlanders bekend." Nederlanders hechten wel waarde aan financiële keurmerken: "Het belang van een keurmerk bij de aanschaf van een financieel product en/of financiële dienst is hoog: 63 procent van alle Nederlanders vindt het belangrijk. Dit in tegenstelling tot alle andere producten en diensten, waarbij 38 procent van de Nederlanders een keurmerk belangrijk vindt."

Ffp op bezoek bij kamerleden

FFP-directeur Bert Sonneveld heeft in het Eerste Kamergebouw met CDA-senator Wopke Hoekstra en Tweede Kamerlid en woordvoerder financieel toezicht Erik Ronnes (CDA)...