Florius stopt met selectieve distributie

Florius verlaagt de drempel voor adviseurs om met Florius samen te werken. "Wij willen voorzien in de keuze van de klant. Een selectief distributiebeleid past niet meer in de moderne advieswereld", zegt Florius-directeur Karin Polman.

Florius heeft haar visie op samenwerken met adviseurs gewijzigd door te kiezen voor een brede toegang tot haar dienstverlening. De hypotheekverstrekker neemt afscheid van het model van selectieve distributie. Dit vergroot de vrijheid van de adviseur en Florius om in het belang van de klant te handelen. Florius heeft de samenwerkingsvoorwaarden die hierbij horen naar eigen zeggen sterk vereenvoudigd. "We onderstrepen hiermee de zelfstandige rol en positie van de adviseur", aldus Polman.

 

Klant bepaalt

Polman: "Florius beweegt mee door haar distributiebeleid in lijn te brengen met klantbehoeftes. Bereikbaarheid van onafhankelijk advies voor de klant staat hierbij centraal. De klant bepaalt zelf van wie en op welke manier advies wordt afgenomen."

Nieuwe adviseurs ontvangen vanaf vandaag het distributiebeleid van Florius met de nieuwe samenwerkingsvoorwaarden. Adviseurs die al met Florius samenwerken zullen de nieuwe voorwaarden ook ontvangen.

Lees meer over

Reacties

Harry Blauw 4 december 2015

Heel goed! Zou mooi zijn als dan ook de gedwongen koppelverkoop stopt. Ik kan mijn klanten met een verpande beleggingsrekening niet omzetten naar andere beleggingspartijen. Nu moet ik onder mijn eigen vergunning nationaalregime een beleggingsbeleid inrichten. Liever wil ik dit niet.

Berend Tooms 4 december 2015

René, het informeren van de adviseur bij alle gebeurtenissen "onderweg", daar kan de rest van de aanbieders van hypotheken ook wel een actiepuntje van maken. Gisteren nog een expiratie van een niet KEW-polis: "oh nee, daar informeren we u niet over. Die expiratie wordt automatisch afgelost op de lening." Nou..... der gebeurt helemaal niets automatisch. Dat is op z'n minst een informatie- en zeker een adviesmomentje. Gelukkig bij ons wel in de agenda en al besproken.

Geert Hoek 4 december 2015

Eindelijk komt er beweging in de toegang tot geldverstrekkers. in een provisieloos tijdperk zijn er geen grote samenwerkingsovereenkomsten meer nodig. Een simpele toets of een kantoor voldoet aan de inschrijving bij AFM en een gediplomeerd hypotheekadviseur in dienst heeft moet volstaan om de deur open te zetten. Nu de verzekeraars nog !! Dan kan de adviseur zijn ONAFHANKELIJKHEID pas echt tot zijn recht laten komen. en de verzekeraars zullen met heel goede producten moeten komen en een goede efficiëntie in de processen moeten leveren om hun aandeel in de zeer open markt te kunnen behouden ! Ik zie er naar uit !!

Albert van der Poll 4 december 2015

@Geert, ik was toevalligerwijs in de zomermaanden in de weer met een eventuele aanstelling bij Florius, (al dan niet via service provider) toen was de vereiste nog minimaal 40 hypotheken per jaar, - niet bij hen alleen, maar om aan te tonen dat je er wel wat aan doet-, continuïteit, voldoende reviews, aanleveren voorbeeld van adviesrapport, prijslijsten, overeenkomst van opdracht en keuzemenu. Ik weet niet of dat nu heel erg anders wordt, of dat alleen de regionale uitsluitingen die ze hanteerden worden opgeheven.

Jeffrey Leichel 3 december 2015

HULDE, HULDE, HULDE!!!!!

Albert van der Poll 3 december 2015

Een bijzonder prettige koeswijziging. Wij nemen de hoed af voor Florius.

René Vos 3 december 2015

Berend ik ben het 100% met jou eens! Florius die zichzelf zo op de borst timmert, het is vragen om moeilijkheden. Wat mij betreft blijft het met afstand een van de slechtste geldverstrekkers van Nederland wat service, belang van de klant enz maar dat zal wel aan mij liggen. "we onderstrepen hiermee de zelfstandige rol en positie van de adviseur" betekent dat we voortaan wel een kopie van het bericht krijgen dat naar de klant wordt gestuurd? Zodat we weten welke rente Florius aanbiedt bij verlenging, of als Florius de mogelijkheid om extra af te lossen gaat promoten bij mijn klanten? En zo kan ik nog wel 100 voorbeelden geven... Succes Florius het wordt tijd dat de rest van het bedrijf net zo goed gaat werken als de marketing afdeling .......

Berend Tooms 3 december 2015

Eerst zien dan geloven. Op de vorige overeenkomst 5 A4-tjes serieuze opmerkingen. Werd stug aan vastgehouden, geen centimeter bewogen. Einde samenwerking. Klant op de tocht. Goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik zie de overeenkomst graag tegemoet. Niet alleen voor mij, maar zeker om de klant weer serieus bij te kunnen staan zonder allerlei kunststukjes via een omweg uit te hoeven halen.

Florius wint Gouden Spreekbuis

Florius wint Gouden Spreekbuis

Florius is de winnaar van de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2017. De Award is een initiatief van Blauw Research. De winnaar werd bekend gemaakt tijdens...

Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Florius start op 30 september de campagne 'Hypotheek binnen één dag', waarbij de hypotheekverstrekker aanvragen binnen 24 uur beoordeelt. "Door tijdens...

Florius een van de vier hoofdsponsors Finance Run 2017

Florius een van de vier hoofdsponsors Finance Run 2017

Florius is een van de vier hoofdsponsors van de Finance Run 2017. De opbrengsten gaan naar Stichting LEF. Naast Florius zijn ook Dela, Merius en Van Diepen Van den...

Florius verwerft keurmerk 'Gouden oor'

Florius verwerft keurmerk 'Gouden oor'

Florius heeft de 'Gouden Oor Erkenning' behaald voor het adequaat luisteren naar haar klanten. Tijdens een uitgebreide audit heeft de hypotheekverstrekker "in...

Florius vernieuwt Verzilver Hypotheek

Florius vernieuwt Verzilver Hypotheek

"Met de Florius Verzilver Hypotheek komen we tegemoet aan de vraag van steeds meer zestigplussers die de overwaarde op hun huis willen inzetten om de kwaliteit...

Florius lanceert FAN app

Florius lanceert FAN app

Florius heeft de FAN app voor haar adviseursrelaties geïntroduceerd.   Deze app is een aanvulling op de bestaande FAN (Florius Adviseurs Netwerk) website...