Ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren

Richard Meinders 2015

“Uit alle onderzoeken blijkt dat als je mensen vraagt hoe ze zich gedragen, ze gewenste antwoorden geven en dat dit geen representatief beeld geeft van hoe ze zich daadwerkelijk gedragen. Hoe kun je met deze wetenschap vertrouwen op een vragenlijst als klantprofiel? Kortom, ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren?”

Vakspecialist Richard Meinders (SVC en tevens lid van het VVP Ondernemerspanel) geeft over dit voor adviseurs belangrijke vraagstuk een praktijkgerichte sessie op de Dag van het Topadvies van 2 november 2016.
De middag, in het AFAS-theater in Leusden, biedt zes sessies met collega-adviseurs Ulrike Geerlings (Appels Financieel Advies), Michael Mackaaij (Multisafe) en Ozewald Wanrooij (Neutralis) en de deskundige leden van het VVP Ondernemerspanel Astrid van de Bovekamp, Edwin Bosma en Richard Meinders. Er is alle gelegenheid hen de hemd van het lijf te vragen over thema's als strategie en business keuzes, nieuwe beloningsmodellen, personeel, compliance en veiligheid, social media en persoonlijk advies en f inancieel beleid en overnames.
 

Jack Vos, directeur Luyten Adviesgroep, vertelt plenair wat er met je onderneming gebeurt “als klanten nooit meer weg willen”, een excellent voorbeeld van succesvol ondernemerschap. "De missie van Luyten is het ontwikkelen van mensen. Ontwikkeling leidt tot persoonlijke groei, persoonlijke groei leidt tot blijvende motivatie en hogere kwaliteit."
Herman Zondag (AFAS) laat zien waarom het de moeite loont anders dan anderen te zijn en dat plezier, een goed salaris en zinvol werk juist heel goed samen gaan.

 

TOPADVIES
Praktijkgerichter kunnen we het niet maken. Veel adviseurs schreven zich dan ook al in. Grijp ook uw kans en wees erbij op 2 november! Schrijf u nu in op www.topadviesdag.nl.

 

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Adviesproces schade zorgvuldig vormgeven

Adviesproces schade zorgvuldig vormgeven

De trouwe lezer van deze rubriek zal het zijn opgevallen, dat ik nagenoeg altijd schrijf over het adviseren bij complexe producten -vaak producten die onder het...

‘Evenwicht tussen commercieel en maatschappelijk herstellen’

‘Evenwicht tussen commercieel en maatschappelijk herstellen’

Iedere woensdag in de nieuwsbrief van vvp online: de rubriek like & unlike. Daarin beantwoorden branchegenoten twee vragen: wat gaat er momenteel goed in de...

Orde op zaken voor advieskantoren in 2018

Orde op zaken voor advieskantoren in 2018

Voor veel financieel dienstverleners was 2017 een goed jaar, zo schrijft Richard Meinders van SVC Groep in VVP 1, februari 2018. "Maar ondanks alle positieve signalen,...

Orde op zaken in het nieuwe jaar

Orde op zaken in het nieuwe jaar

Voor veel financieel dienstverleners was 2017 een goed jaar. De economie is in volle vaart en dit betekent dat er weer veel reuring in de markt is. Ook de woningmarkt...

Spreiding vergroot kans op fair tarief

Spreiding vergroot kans op fair tarief

Bij de invoering van het provisieverbod voorzag men problemen ten aanzien van de betaalbaarheid van financieel advies. Om consumenten tegemoet te komen, is een...

Wat wil de klant  nu echt?

Wat wil de klant nu echt?

Op de advisering van inkomensvervangende verzekeringen zijn de adviesregels van artikel 4:23 Wft van toepassing. Dit betekent dat de adviseur de financiële...