Kifid zet nieuwe stap in klachtenbehandeling woekerpolissen

Eveline Ruinaard 2017 Kifid

Na clustering van klachten over beleggingsverzekeringen gaat Kifid nu aan de slag met klachten waarvoor een oplossing via bemiddeling mogelijk lijkt. Voor enkele andere clusters geldt dat de klachtdossiers vrijwel compleet zijn en de Geschillencommissie tot een oordeel kan komen. Ook met deze klachten gaat Kifid aan de slag.

Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie: “Met de projectmatige aanpak die is ingezet willen we de komende tijd steeds meer van deze langlopende klachten oplossen. Het is bemoedigend te zien dat er verzekeraars zijn die ruimte bieden voor bemiddeling. Samen met de consument willen zij zoeken naar een oplossing waar beide partijen mee verder kunnen. In de afgelopen maanden zijn ongeveer 50 klachten door bemiddeling opgelost. Consumenten en verzekeraars willen dat de klachten in dit ‘hoofdpijndossier’ nu eindelijk worden opgelost. En bemiddeling gaat meestal sneller dan een hele procedure eindigend in een uitspraak. Deze klachten een voor een beoordelen om tot een uitspraak te komen kost wel de nodige tijd. Daarvoor vraag ik van alle partijen begrip en geduld.”


Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

SCHADE - De AVP vergoedt, binnen voorwaarden, de financiële schade waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is. In deze klacht gaat het om een consument...

Geen overeenkomst zonder toestemming

Geen overeenkomst zonder toestemming

SCHADE - In deze klacht gaat het om een verzekerde die een geschil heeft met zijn ex-werkgever over de uitvoering van de vaststellingsovereenkomst die zij in kader...

Aegon hoeft neuscorrectie Franse bulldog niet te vergoeden

Aegon hoeft neuscorrectie Franse bulldog niet te vergoeden

Aegon hoeft de neuscorrectie van een Franse bulldog niet te vergoeden, oordeelt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Uitspraak 2018-551).  Partijen...

Kifid: werkloze én zieke klant heeft recht op hypotheekbescherming

Kifid: werkloze én zieke klant heeft recht op hypotheekbescherming

Een consument die onvrijwillig werkloos is geworden doet aanspraak op zijn Woonrust Hypotheekbeschermingsverzekering voor een uitkering. London General Insurance...

Check regelmatig tarieven impactvol product

Check regelmatig tarieven impactvol product

(Uit VVP 5 - 2018) Moet de adviseur zijn klanten werkelijk waarschuwen dat de premie van hun financiële product is gedaald? Ja, in ieder geval als het om...

Voorzitter Geschillencommissie Kifid stelt beroep open tegen twee uitspraken

Voorzitter Geschillencommissie Kifid stelt beroep open tegen twee uitspraken

De voorzitter Geschillencommissie Kifid heeft in twee uitspraken van de Geschillencommissie beroep opengesteld met gebruikmaking van de hardheidsclausule. In één...