Kifid zet nieuwe stap in klachtenbehandeling woekerpolissen

Eveline Ruinaard 2017 Kifid

Na clustering van klachten over beleggingsverzekeringen gaat Kifid nu aan de slag met klachten waarvoor een oplossing via bemiddeling mogelijk lijkt. Voor enkele andere clusters geldt dat de klachtdossiers vrijwel compleet zijn en de Geschillencommissie tot een oordeel kan komen. Ook met deze klachten gaat Kifid aan de slag.

Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie: “Met de projectmatige aanpak die is ingezet willen we de komende tijd steeds meer van deze langlopende klachten oplossen. Het is bemoedigend te zien dat er verzekeraars zijn die ruimte bieden voor bemiddeling. Samen met de consument willen zij zoeken naar een oplossing waar beide partijen mee verder kunnen. In de afgelopen maanden zijn ongeveer 50 klachten door bemiddeling opgelost. Consumenten en verzekeraars willen dat de klachten in dit ‘hoofdpijndossier’ nu eindelijk worden opgelost. En bemiddeling gaat meestal sneller dan een hele procedure eindigend in een uitspraak. Deze klachten een voor een beoordelen om tot een uitspraak te komen kost wel de nodige tijd. Daarvoor vraag ik van alle partijen begrip en geduld.”


Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Alle verzekeraars voldoen aan wettelijke activeringsplicht woekerpolissen

Alle verzekeraars voldoen aan wettelijke activeringsplicht woekerpolissen

Alle verzekeraars voldoen aan de wettelijke activeringsplicht voor klanten met een hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekering, aldus de AFM. Eind...

Adviseur moet aanbod documenteren

Adviseur moet aanbod documenteren

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN, uit VVP 4 Consument sluit een hypotheek. Op dat moment heeft de geldverstrekker de optie van boetevrij bij verkoop of een...

Kifid: Obvion moet verzoek om ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid honoreren

Kifid: Obvion moet verzoek om ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid honoreren

In bijzondere omstandigheden mag een bank een verzoek om een ex-partner uit de hoofdelijke aansprakelijkheid te ontslaan niet weigeren. In uitspraak 2018-394 stelt...

Kifid loste in 2017 1313 klachten op

Kifid loste in 2017 1313 klachten op

In 2017 heeft Kifid in totaal 3.141 klachten behandeld van consumenten die een geschil hadden met hun bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener....

Coulance bepleit bij foutje opgave

Coulance bepleit bij foutje opgave

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN SCHADE, UIT VVP 4, JUNI 2018 In deze klacht gaat het om een consument die te goeder trouw bij het aanvragen van een verzekering een...

Kifid: geen bewezen fraude, dan persoonsgegevens in incidentenregister doorhalen

Kifid: geen bewezen fraude, dan persoonsgegevens in incidentenregister doorhalen

Als na fraudeonderzoek de fraude niet vaststaat, moet verzekeraar de persoonsgegevens in het Incidentenregister doorhalen, aldus de Geschillencommissie Kifid in...