Kifid zet nieuwe stap in klachtenbehandeling woekerpolissen

Eveline Ruinaard 2017 Kifid

Na clustering van klachten over beleggingsverzekeringen gaat Kifid nu aan de slag met klachten waarvoor een oplossing via bemiddeling mogelijk lijkt. Voor enkele andere clusters geldt dat de klachtdossiers vrijwel compleet zijn en de Geschillencommissie tot een oordeel kan komen. Ook met deze klachten gaat Kifid aan de slag.

Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie: “Met de projectmatige aanpak die is ingezet willen we de komende tijd steeds meer van deze langlopende klachten oplossen. Het is bemoedigend te zien dat er verzekeraars zijn die ruimte bieden voor bemiddeling. Samen met de consument willen zij zoeken naar een oplossing waar beide partijen mee verder kunnen. In de afgelopen maanden zijn ongeveer 50 klachten door bemiddeling opgelost. Consumenten en verzekeraars willen dat de klachten in dit ‘hoofdpijndossier’ nu eindelijk worden opgelost. En bemiddeling gaat meestal sneller dan een hele procedure eindigend in een uitspraak. Deze klachten een voor een beoordelen om tot een uitspraak te komen kost wel de nodige tijd. Daarvoor vraag ik van alle partijen begrip en geduld.”


Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Uitgeraasd...

Uitgeraasd...

Deze klant maakte zich zo boos aan de telefoon, dat Rabobank hem terecht acht jaar heeft opgenomen in het Interne Verwijzingsregister (IVR). Dat oordeelt de Geschillencommissie...

Interbank mocht variabele tarief te allen tijde wijzigen

Interbank mocht variabele tarief te allen tijde wijzigen

De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) vindt dat Interbank (op basis van de overeenkomst tussen partijen) de bevoegdheid heeft om het variabele...

Collegiale tip geen officieel advies

Collegiale tip geen officieel advies

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN - Het tijdens werktijd op een financieel advieskantoor aan een collega vragen wat verstandig is om te doen met de eigen hypotheek,...

Afkoop vereist geen toestemming partner

Afkoop vereist geen toestemming partner

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN LEVEN - De echtgenoot van de consument heeft in 2002 een gemengde overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Hij was enig verzekeringnemer...

Claim ORV na vijf jaar verjaard

Claim ORV na vijf jaar verjaard

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN LEVEN - In 2006 sluiten consument en zijn echtgenote een betalingsbeschermer in een via AFAB bij DSB afgesloten lening. De koopsom hiervoor...

Kifid: bank hoeft klant niet te wijzen op wijzigen risico-opslag

Kifid: bank hoeft klant niet te wijzen op wijzigen risico-opslag

Banken hoeven hun klanten niet te informeren over de mogelijkheden van het wijzigen van de risico-opslag in verband met vervroegde aflossing dan waardestijging van...