Klant wil weten wat verzekeraar betaalt voor schadeherstel

Autoschade

Nederlanders willen weten wat hun verzekeraar betaalt voor een schadereparatie, ook als de verzekeraar deze zonder tussenkomst aan de schadehersteller betaalt. Dat is één van de conclusies die internetverzekeraar De Nederlanden van Nu trekt na een periode waarin Nederlanders konden meebeslissen over verbeteringen in motor- en autoverzekeringen.

 


Naast inzicht in reparatiekosten blijkt dat Nederlanders onder andere het volgende wensen: 92 procent vindt dat een verzekering op elk gewenst moment opzegbaar moet zijn, ook als deze nog geen jaar loopt; circa 90 procent wil niet standaard betalen voor Pechhulp en Rechtsbijstand bij een autoverzekering; ruim 75 procent vindt het belangrijk dat een nieuwe verzekeraar de opzegging regelt bij de oude verzekeraar; een ruime meerderheid (67 procent) vindt het belangrijk dat een internetverzekeraar het Thuiswinkel Waarborg heeft.

Klanten van De Nederlanden van Nu hebben in 95 procent van de gevallen inzicht in de kosten van een schadereparatie. Verder heeft de verzekeraar naar aanleiding van het onderzoek het Thuiswinkel Waarborg aangevraagd en toegekend gekregen, is er sprake van dagelijks opzegbare verzekeringen en zijn Pechhulp en Rechtsbijstand optionele dekkingen. Verder wordt momenteel aan de opzegservice gewerkt.
 

Lees meer over
Topranking autopolissen allsecur, ANWB en Onna Onna

Topranking autopolissen allsecur, ANWB en Onna Onna

Allsecur, ANWB en Onna Onna hebben de maximale score van 5 sterren gekregen voor de kwaliteit van hun producten op alle dekkingsvormen. Crisper en Nederlanden van...