"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Ron van Kesteren (portret)

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Directeur Ron van Kesteren: "De uitkomst van ons onderzoek is positief. Het geeft aan dat de keurmerkhouders er actief op sturen om de klant steeds beter te bedienen. We zien nog wel mogelijkheden voor verdere verbetering. Keurmerkhouders kunnen de klant op de website bijvoorbeeld beter informeren over wat andere klanten van de keurmerkhouder vinden."

In het thema-onderzoek naar kwaliteitsverbetering is het kwaliteitsbeleid en het verbetermanagement getoetst. Er is gekeken hoe keurmerkhouders de feedback van de klant en de resultaten van interne audits gebruiken. "We hebben een benchmark gemaakt en de keurmerkhouders scoren hierop goed met een gemiddelde score van 87%."

In de benchmark is Generali Nederland (overgenomen door ASR) op de eerste plaats geëindigd. Daarna volgen op een gedeelde tweede plaats ABN Amro Verzekeringen, Monuta en Ohra.

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Monuta wijzigt voorwaarden gratis kinderverzekering

Monuta wijzigt voorwaarden gratis kinderverzekering

Monuta gaat de voorwaarden rondom de gratis kinderverzekeringen aanpassen. Wordt bij een nieuwe uitvaartverzekering een gratis kinderverzekering aangevraagd, dan...

Online training 'dementie bij de bank'

Online training 'dementie bij de bank'

'Samen dementievriendelijk', een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland, PGGM en het ministerie van VWS, heeft de online training ‘dementie bij de...

Gouden Spreekbuis 2018 voor ABN Amro

Gouden Spreekbuis 2018 voor ABN Amro

ABN Amro heeft de Gouden Spreekbuis 2018 gewonnen. Volgens de vakjury heeft de bank zich het afgelopen jaar het meest ontwikkeld en steekt het duidelijk haar nek...

Loyson voorzitter RvC Monuta

Loyson voorzitter RvC Monuta

Franswillem Briët treedt na acht jaar af als commissaris en voorzitter van de RvC van Monuta. Pieter Loyson zal vanaf 24 september toetreden als commissaris...

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...

Wel of geen vergoeding bij auto-inbraak zonder braakschade

Wel of geen vergoeding bij auto-inbraak zonder braakschade

Het komt steeds vaker voor. Een auto-inbraak zonder dat er braakschade is. Volgens Tros Radar vergoedt verzekeraar ABN Amro in dergelijke gevallen niets, terwijl...