Klap lanceert customer self Service bij schade

Klap EMS Nederland

Klanten van Klap kunnen voortaan eenvoudige AVP-, inboedel- en opstalschades zelf afhandelen. De Amsterdamse assurantiemakelaar is hiervoor een samenwerking aangegaan met EMS Claims Service Provider.

Carel Kuiper (ex Dekra) en Henk van Calcar (ex Erasmus) willen met hun bedrijf EMS niet minder dan een revolutie ontketenen in de schadebehandelingsmarkt. Zij haken in op de noodzaak van de financiële en verzekeringswereld om processen efficiënter te laten verlopen door middel van digitalisering en outsourcing. "Het melden en afwikkelen van een schade is nu een mens-, papier- en tijdsintensief proces. Met onze customer self service-applicatie, de Claimsengine, hoeft er bij bulkschades geen mens meer aan te pas te komen. Maar ook als er door de verzekeraar of opdrachtgever niet gekozen wordt voor directe afhandeling door de verzekerde zelf ontstaat er een aanzienlijke besparing op de behandelingskosten van de medewerker. Deze kan de applicatie gebruiken en met de verzekerde aan de telefoon de schade direct afwikkelen. Dit werk kan ook door een callcenter of een stagiaire worden gedaan."

Via een internetverbinding met zijn makelaar of verzekeraar kan een verzekerde de schade zelf melden. Vervolgens wordt hij door het geautomatiseerde schadeafwikkelingsysteem geleid aan de hand van door het systeem gestelde vragen. Er zijn verschillende uitkomsten mogelijk: geen dekking, directe uitkering of herstelactie dan wel binnen een af te spreken responstijd contactopname door een schadebehandelaar bij eventuele aanvullende vragen. Bij de keuze voor (natura)herstel wordt de verzekerde voor een afspraak gebeld door één van de vaste herstelpartners van EMS. Uiteraard kan de verzekeraar ook zelf een herstelpartner benoemen.

 

Binnenkort ook autoschades

"Uit efficiency- en kostenoverwegingen streven wij ernaar zoveel mogelijk werkzaamheden geautomatiseerd te krijgen middels straight through processing: acceptatie, schade en administratie", zegt Klap-directeur Jorg Roodbeen. "Voor offerte- en acceptatiewerkzaamheden zijn we hier al heel ver in, maar voor de schadeafwikkeling waren er nog slagen te maken. De oplossing van EMS komt ons wat dit betreft volledig tegemoet."

Na een succesvolle pilot van drie maanden binnen Klap en online-poot United Insurance besloot de assurantiemakelaar over te gaan tot invoering van customer self service. Voorlopig wordt de nieuwe applicatie alleen gebruikt voor eenvoudige avp-, inboedel- en opstalschades, maar in de loop van volgend jaar ook voor auto- en reisschadeclaims en overige particuliere schades.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jorg Roodbeen - 29 oktober 2015

Zelfde reactie als op AM Web op vergelijkbare zorgen van collega's: "De toegevoegde waarde van een goede adviseur zit niet in administratieve processen. Daar heb je excellente IT oplossingen voor en die zetten wij waar dit een betere keuze is in. Onze toegevoegde waarde (waaronder ook onze internetmerken zoals UnitedInsurance.nl of Beroepspolis.nl ea) zit in de tijd die onze hoog opgeleide adviseurs overhouden om de juiste aandacht te geven aan de klant. Zodat de ondernemer onbezorgd onderneemt en de consument zorgeloos leeft."

Ton Gabriëls - 27 oktober 2015

@KLAP, Volgens mij geeft U zo het beste klant-kontakt uit handen. Schade is volgens mij HET MOMENT om je toegevoegde waarde als Tsp. te bewijzen. Persoonlijk kontakt met de bekende adviseur stelt relatie vaak al gerust bij schade. Veel succes om de klant centraal te hebben/houden.

Frans Lampe - 26 oktober 2015

De medewerker aan de telefoon heeft dus zelfs geen WFT-basis nodig? Want daar worden geen vragen aan gesteld?

Nog lang geen volwassen markt

Nog lang geen volwassen markt

(Marie-Louise de Smit en Maarten de Jonge van Aon en Ruud de Pont van Klap in Katern Cyber in VVP 2) Terwijl het risico van een cyberaanval elk jaar groter wordt,...

Ardonagh Group neemt Klap over

Ardonagh Group neemt Klap over

De Ardonagh Group neemt Klap Verzekeringsmakelaar over. Ardonagh verwierf eerder al de Lëons Groep. Opgericht in 1854 en gevestigd in Amsterdam, adviseert Klap...

Cyberverzekeraars stellen hogere eisen

Cyberverzekeraars stellen hogere eisen

(Uit Katern Cyber in VVP 5-2021) Welke trends zijn er bij cyberrisicomanagement en cyberverzekering? VVP vroeg het aan Aon en Klap. “Er zijn verzekeraars...

Stel jij de tweede vraag?

Stel jij de tweede vraag?

(Bram Grundmeijer, KLAP, in Ken je vak! in VVP 3-2021) Ik daag je uit… Beoordeel een klant niet op zijn gedrag, standpunten of primaire behoeften. Ga samen...

Evenementenverzekeringen voor en na corona

Evenementenverzekeringen voor en na corona

(Klap No Risk in VVP-special Bijzondere Risico's) De evenementenindustrie is extreem hard geraakt door de coronacrisis. Al sinds maart 2020 ligt de branche volledig...

Wie ben jij?

Wie ben jij?

(Bram Grundmeijer, Klap, in Ken je vak! in VVP 1-2021) VVP heeft mij gevraagd om in 2021 voor het katern ‘Ken je vak!’ een bijdrage te leveren over...

Klap neemt Geytenbeek Clear Benefits over

Klap neemt Geytenbeek Clear Benefits over

Klap Verzekeringsmakelaar heeft per 15 januari de verzekeringsportefeuille en de activiteiten van Geytenbeek Clear Benefits overgenomen. Geytenbeek is sinds 1958...

Klap: Mieke Dadema Directeur Volmacht en Inkoop

Klap: Mieke Dadema Directeur Volmacht en Inkoop

Bij Klap is Mieke Dadema benoemd tot Directeur Volmacht en Inkoop. Zij was reeds werkzaam bij Klap en Gouda & Bredius. Naast Dadema bestaat het managementteam...

Klap neemt Slegt Verzekeringen & Risk Management over

Klap neemt Slegt Verzekeringen & Risk Management over

Klap Verzekeringsmakelaar heeft per 24 november de verzekeringsportefeuille en alle activiteiten van Slegt Verzekeringen & Risk Management overgenomen. Klap...

Klap neemt M. Smit Assurantiën over

Klap neemt M. Smit Assurantiën over

Klap Verzekeringsmakelaar heeft de portefeuille en activiteiten van M. Smit Assurantiën (MSA) uit Heemstede overgenomen. Klap is samen met Nedvest sinds mei...