Marketingdirecteur stehmann vertrekt bij ASR

Bob Stehmann

Bob Stehmann, directeur Marketing en Ditzo, vertrekt per 1 maart bij ASR. Hij snijdt niet alle banden door met zijn werkgever maar blijft als extern adviseur betrokken bij ASR "om mede vorm te geven aan toekomstige campagnes".

Stehmann is sinds mei 2012 bij ASR verantwoordelijk voor Marketing en de online verzekeraar Ditzo. Onder zijn leiding werden onder meer enkele succesvolle campagnes voor ASR, Ditzo en De Amersfoortse gevoerd en werd crowdfundingplatform doorgaan.nl gelanceerd. Daarnaast droeg hij bij aan optimalisatie van de klantbediening van ASR en de groei van Ditzo.


Helpen door te doen

"Het was een unieke ervaring om de vrijheid en ruimte van het bestuur te krijgen om te werken aan de positionering van ASR", zegt Stehmann. "We hebben de afgelopen jaren met onze helpcampagnes laten zien dat een verzekeraar echt een andere rol in de samenleving heeft. We hebben zowel met ASR als met De Amersfoortse en Ditzo laten zien hoe je kunt helpen door te doen. En ik ben trots op de manier waarop Ditzo zich heeft ontwikkeld tot een echte digitale speler voor schade en zorg. Er is nu een volgende fase aangebroken, zowel voor ASR als voor mijzelf. Ik ben blij dat ik de komende tijd nog als adviseur betrokken blijf."

"Bob heeft ons gedurende een belangrijke fase in het bestaan van ASR enorm geholpen. Met de totstandkoming van onze huidige positionering heeft hij een bijdrage geleverd aan wat ASR nu is, en hoe wij ons presenteren", zegt ceo Jos Baeten.

 

Nieuwe marketingorganisatie

De marketingactiviteiten binnen ASR worden binnenkort anders georganiseerd. Activiteiten die rechtstreeks verband houden met de verschillende productlijnen worden daarnaartoe overgebracht en een deel van Marketing wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel Innovatie & Digitaal. Merk, positionering, campagnes, huisstijl en beleid voor klantcommunicatie gaan naar Corporate Communicatie. Voor Ditzo schade gaat ASR op zoek naar een nieuwe directeur.

Reactie toevoegen

 
a.s.r. verkoopt Knab aan Oostenrijks BAWAG Group

a.s.r. verkoopt Knab aan Oostenrijks BAWAG Group

ASR Nederland (a.s.r.) heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van Knab aan BAWAG Group AG voor een bedrag van 510 miljoen euro. a.s.r. liet al eerder weten...

Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

“Ditzo was als zelfstandig merk niets meer dan een zelfverzonnen vergoelijking voor directe distributie van a.s.r. verzekeringsproducten.” Aldus business...

a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

De merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen gaan per 17 april 2023 verder onder de naam a.s.r.. In 2021 werd al afscheid genomen van het merk De Amersfoortse. In...

Jos Baeten (a.s.r.): “Kosten volmacht mogen niet hoger zijn dan onze eigen kosten”

Jos Baeten (a.s.r.): “Kosten volmacht mogen niet hoger zijn dan onze eigen kosten”

a.s.r. behoudt vol het geloof in de volmachttekening. Deze is belangrijk, aldus CEO Jos Baeten. Baeten tegenover VVP bij de presentatie van de jaarcijfers: “Steeds...

a.s.r. neemt Aegon Nederland over

a.s.r. neemt Aegon Nederland over

a.s.r. neemt Aegon Nederland over. De overname omvat alle verzekeringsactiviteiten van Aegon Nederland, met inbegrip van de activiteiten op het gebied van hypotheken,...

Beperkte daling resultaat a.s.r.

Beperkte daling resultaat a.s.r.

In het eerste halfjaar van 2022 boekte a.s.r. een operationeel resultaat van 513 miljoen euro (H1 2021: 532 miljoen euro). De daling is veroorzaakt door de impact...

Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Speciaal voor verzekerden organiseert a.s.r. op Internationale Vrouwendag, 8 maart, om 15.00 uur het webinar ‘Vrouw, werk en levensfase’. In het webinar...

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR heeft het online-programma Mentale Kracht ontwikkeld voor iedereen die een aov bij de verzekeraar heeft afgesloten. Binnen het programma krijgen verzekerden...

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

Er werken gemiddeld bij ASR meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dan bij organisaties in dezelfde orde van grootte. Ook stimuleert ASR leveranciers en...

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Steeds meer mensen en bedrijven raken in Nederland in geldproblemen en de coronacrisis heeft dit alleen nog maar onderstreept....