Meer polissen direct door consument te sluiten in reaal-app

Reaal Dichtbij app

Reaal lanceert een nieuwe update van de Dichtbij-app. "Met deze update kun je nu een inboedel-, woonhuis-, verkeersrechtsbijstand- en overlijdensrisicoverzekering direct afsluiten via de app."

In de Dichtbij-app was het al mogelijk om snel een premie te berekenen van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering én deze meteen af te sluiten. Met de nieuwe update voegt Reaal daar de inboedel-, woonhuis-, verkeersrechtsbijstand- en de overlijdensrisicoverzekering aan toe. "Deze uitbreiding is een belangrijke stap in het ontwikkelen van een complete app waar de klant al zijn verzekeringszaken regelt."

Met de nieuwe update is ook de uitstraling van de app aangepakt.
Behalve de uitbreiding en het nieuwe design, heeft Reaal nieuwe functies toegevoegd. Met de knop Mijn Adviseur kan de gebruiker de contactgegevens van de adviseur koppelen aan de polis. "Hierdoor kun je direct vanuit de app contact opnemen met je adviseur."

De Dichtbij app is in 4 maanden ruim 1.500 keer gedownload. Reaal verwacht in mei de uitrol voor Android.

 

Aegon neemt belang in MOBGEN

Aegon heeft een minderheidsbelang genomen in mobiele innovatie specialist MOBGEN, een snel groeiend bedrijf dat mobiele systemen en applicaties voor digitaal klantcontact ontwikkelt voor multinationals in de retail- en reissector en de financiële sector. Met een team van meer dan 150 experts ontwikkelt en onderhoudt MOBGEN mobiele ‘engagement’ platformen die de band tussen merken en consumenten versterken. Zij verzorgen onder andere mobiel betalen en de integratie van loyality accounts in mobiele applicaties.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ton van der Heijde - 13 april 2016

Ja, zo halen ze lekker productie binnen, gooien de bancaire diensten naar BLG, Hypotheken naar Florius en nemen "volgens de nieuwe Samenwerkingsvoorwaarden" zonder reden afscheid van het kleine Intermediair dat vanaf Winterthur/Hooge Huys al met hun samenwerkt.

Mark van den Broek - 13 april 2016

@ Ton, heel snel gaan stoppen met de samenwerking zou ik zeggen...laat ze maar in hun sop gaar koken....

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Reaal moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen. De verzekeraar mag aan deze consument niet de fondsbeheerkosten in rekening brengen....

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal is een pilot gestart om containerbranden te voorkomen. Reaal en Gemba IoT hebben een oplossing ontwikkeld die containers monitort op onder andere locatie en...