Monuta gaat voor klantwaardering van een dikke 9

Monuta (logo)

"Alles draait om de klant", zegt Monuta bij de bekendmaking van de resultaten over 2016. "De ambitie die wij hebben is helder: een 9+ organisatie voor onze klanten zijn. Om dit te bereiken nemen we voortdurend initiatieven die onze dienstverlening aan de klant verbeteren. Uit klanttevredenheidsmetingen over 2016 blijkt dat de waardering voor ons uitvaartbedrijf verder is gestegen naar een 8,9."

Monuta realiseerde in 2016 een geconsolideerde omzetgroei van 5% (2016: 289 miljoen; 2015: 275 miljoen). Het premievolume steeg met 8%. De omzet van het uitvaartbedrijf daalde met 2%. Als gevolg van de reorganisatielasten noteerde Monuta een daling van het nettoresultaat (2016: 7,8 miljoen; 2015: 10,8 miljoen). Het nettoresultaat exclusief de reorganisatielasten liet wel een stijging zien. Het aantal verzekeringsklanten in Nederland en Duitsland steeg met 67.000. Het Nederlandse verzekeringsbedrijf boekte een record nieuwe productie (522 miljoen verzekerd kapitaal) en het Duitse verzekeringsbedrijf zette de groei in 2016 verder door. Het premievolume in Duitsland steeg met 37% in vergelijking met 2015.De belangrijkste resultaten heeft Monuta gebundeld in een

interactief jaarverslag

.

Reactie toevoegen

 
Ciana Mayam regelt eigen uitvaart in nieuwe webserie Monuta

Ciana Mayam regelt eigen uitvaart in nieuwe webserie Monuta

Monuta heeft een zesdelige YouTube-serie gelanceerd die een kijkje geeft achter de schermen bij het regelen van een afscheid. Presentatrice Ciana Mayam (32) gaat...

Monuta kiest BNP Paribas als global custodian

Monuta kiest BNP Paribas als global custodian

De Securities Services-tak van BNP Paribas gaat voor Monuta wereldwijd custodian-dienstverlening leveren voor  Monuta’s totaal geïnvesteerde vermogen...

Do brengt nieuw lied uit geschreven voor de herinneringsavonden van Monuta

Do brengt nieuw lied uit geschreven voor de herinneringsavonden van Monuta

Zangeres DO heeft haar nieuwe nummer ‘Leef je in mij uitgebracht, speciaal geschreven voor November 2 Remember. Deze herinneringsavonden van Monuta vinden...

Monuta zet AI in om beeld te krijgen van eigen uitvaart

Monuta zet AI in om beeld te krijgen van eigen uitvaart

Monuta geeft met hulp van verschillende AI-technieken een beeld geven van de uitvaart van verzekerden. Onder de noemer Het Laatste Hoofdstuk helpt Monuta mensen...

Tom Kliphuis benoemd tot voorzitter RvC Monuta

Tom Kliphuis benoemd tot voorzitter RvC Monuta

Tom Kliphuis (59) is benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen van Monuta. Hij neemt het stokje over van Pieter Loijson. Kliphuis (59 jaar) heeft...

Meer klanten vinden Monuta rechtstreeks

Meer klanten vinden Monuta rechtstreeks

“Ten opzichte van 2021 vonden minder klanten ons via financieel adviseurs en meer rechtstreeks.” Aldus Monuta in het jaarverslag 2022. Monuta zag de...

Tim Knol schrijft herinneringslied in opdracht van Monuta

Tim Knol schrijft herinneringslied in opdracht van Monuta

Tim Knol heeft op verzoek van Monuta en herinneringsleid geschreven ter gelegenheid van Monuta Remember. Op 2 november organiseert Monuta voor heel Nederland de...

Monuta van start met online quiz over uitvaartkosten

Monuta van start met online quiz over uitvaartkosten

Monuta heeft de Rekenmaaruit!vaartquiz ontwikkelt, een quiz die mensen bewuster moet maken over de kosten van een uitvaart. Inspiratiebron van deze quiz is het...

Monuta verkoopt Duitse uitvaartverzekeringsportefeuille aan DELA

Monuta verkoopt Duitse uitvaartverzekeringsportefeuille aan DELA

Monuta verkoopt de uitvaartverzekeringsportefeuille van haar dochterbedrijf in Duitsland aan DELA. De portefeuille bevat bijna 121.000 Duitse verzekerden (150.000...

Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan

Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan

Monuta pleit er in het jaarverslag 2021 voor de krimp in het aanbod van uitvaartverzekeringen tegen te gaan. Monuta: “Op dit moment bestaat de markt van uitvaartverzorgers...