Ndfm 2015: Heartful Marketing in de praktijk

Heartful Marketing

De 21ste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak staat in het teken van Heartful Marketing ofwel impactvolle marketing met een betekenis voor klant en bedrijf. Meer dan 125 marketingprofessionals schreven zich al in voor deze enige marketingvakdag voor de financiële sector.

 

Deze vakdag is een must go voor financieel marketeers. Onder leiding van hooggewaardeerd dagvoorzitter Ronnie Overgoor geven topsprekers als Tom de Bruyne (co-founder van SUE Amsterdam) en marketingspecialist Paul Turken (onder meer oud-RvB FHV/BBDO) praktijkgerichte inspiratie voor financieel marketeers.

- De Bruyne: "Er is heel veel slimme creativiteit te vinden buiten ons vakgebied, met grote impact op gedrag en op groei. Disruptieve startups zijn niet zozeer succesvol omdat ze data-gedreven zijn, maar omdat ze zeer creatief omgaan met wat hun data vertellen”, zegt De Bruyne.

- Turken: “Hoe geef je de klant het gevoel dat hij de beste kant van de deal heeft. Dat zijn marketeers van financieel dienstverleners uit het oog verloren. Hoe geef je klanten in de verzekeringsmarkt het ‘winnaarsgevoel’?”


Keuze uit vier workshops

1. Techniek achter Heartful Marketing - door Paul Turken
Welke instrumenten hebben financieel marketeers tot hun beschikking om van klanten vrienden te maken? Vrienden zijn loyaal, eerlijk naar elkaar. Essentieel in verzekeringsland. Hoe zet je die instrumenten in via welke technieken? Hoe zorg je ervoor dat je niet in alle mogelijkheden verdrinkt? Ga de verdieping in met deze marketingexpert.

2: Het geheim van marketing met hart en ziel - door Drs. Maarten de Jong (tot 2006 directeur van het Department of Institutional Integrity bij de Wereldbank in Washington D.C.. Hij is forensisch gedragskundige en adviseur/trainer Behavioral & Cultural Governance.
Marketing met hart en ziel veronderstelt een balans in je handelen tussen hoofd, hart en handen (denken, voelen en willen). Die balans ontstaat vooral vanuit je bewustzijn over moraliteit. Hoe meer moreel bewustzijn je ontwikkelt, hoe meer inspiratie en kansen je krijgt om met je klant een win-win situatie te realiseren. In deze workshop leer je de manier waarop je in je werk de goede morele keuzes kan maken. In subgroepen oefenen we aan de hand van zelf ingebrachte voorbeelden van morele marketing dilemma’s de praktische toepassing hiervan.

3: Naar een extreem klantgerichte financiële dienstverlener - door Ralph Nieuwland (senior marketeer Obvion)
Obvion heeft het afgelopen jaar het roer radicaal omgegooid richting een extreem klantgerichte organisatie. Credo is nu: 'Wat klanten van ons vinden is belangrijker dan wat klanten van ons kopen'. Waarom deze keuze en wat zijn de consequenties voor je bedrijfsvoering?

4: Hoe krijg je je marcom 'kloppend'? - door Drs. Annemarie Gerritsma (zelfstandig marketing en communicatie professional met ruim 20 jaar ervaring in de financiële branche).
Doelstellingen worden eenvoudig in een plan opgeschreven, maar hoe bereik je het hart van je klant of prospect? Ga eens van Kennis Houding Gedrag naar Kennis Hart gedrag. Maar hoe bereik je het hart en wordt dit niet te zweverig? Hoe blijf je met beide voeten op de grond, maar krijg je wel meer verbinding met je klant? In deze workshop leer je van nieuwe ‘sociale’ bedrijven en krijg je praktische tips om te komen tot boodschappen die het hart raken en social in beweging zetten.

 

Dit, en nog veel meer, op de enige vakdag voor financieel marketeers van 10 november op Landgoed De Horst in Driebergen. Nog enkele plaatsen vrij. Schrijf je nu HIER in.
 

Reactie toevoegen

 
Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van tien cases er vier genomineerd: Qoin, Dela, Kroodle en the Moneyer. De award wordt op 3 december...

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest...

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank is de winnaar van de Financial Marketing Award 2011. Dit maakte juryvoorzitter Roland van Kralingen bekend tijdens de zeventiende Nationale Dag Financiële...