NN wijkt niet in gesprek met Wakkerpolis.nl

Bert Jan Tiesinga

Nationale-Nederlanden heeft geen enkele toezegging gedaan in het gesprek woensdagochtend met Wakkerpolis.nl. Wie meent in zijn recht te staan, zal individueel bij de verzekeraar moeten klagen. Volgens Bert Jan Tiesinga van New Flame, initiatiefnemer van Wakkerpolis, heeft NN in het gesprek wel gezegd het met de uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening niet eens te zijn (tot nu werd niet gereageerd). Ook zou NN hebben gezegd verrast te zijn door de uitspraak.

Voor Wakkerpolis.nl is het gesprek reden om alleen maar nog meer aan de weg te gaan timmeren, zegt Tiesinga. "Blijkbaar hoopt men dat de meeste mensen het erbij laten zitten. Dat is nu de vraag: gaat de klant zijn mond open doen of blijft hij inderdaad zitten. Als 100.000 mensen of meer wel in beweging komen, dan kan NN niet meer doen alsof er niets aan de hand is. Wij gaan heel hard door." Wakkerpolis denkt ook dat Kifid niet blij gaat zijn met alle zaken die op haar af gaan komen. Want verwacht mag worden dat NN de klachten die individueel worden ingediend afwijst, waarna de polishouder naar Kifid zal gaan. En Kifid zei eerder ooit in de woekerpolisaffaire gelijksoortige zaken graag te bundelen. Wakkerpolis zal hoe dan ook proberen zoveel mogelijk klanten te bewegen een klacht in te dienen bij NN. Momenteel hebben zich 300 NN-klanten bij Wakkerpolis aangemeld. Een van die klanten is overigens al in een Kifid-procedure tegen NN. Tiesinga wijst erop dat ook al zou NN in beroep gaan tegen de uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, dat het concern dan toch gehouden is vast te betalen. De Geschillencommissie oordeelde onlangs dat NN niet duidelijk was over de eerste kosten in zijn beleggingsverzekering en dat de betreffende polis herrekend moet worden alsof er geen eerste kosten waren. Overigens heeft NN in het gesprek met Wakkerpolis volgens Tiesinga niet gezegd waarom de verzekeraar het niet eens met de uitspraak.

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
NN lanceert Senioren Verhuisregeling

NN lanceert Senioren Verhuisregeling

Nationale-Nederlanden heeft een extra financieringsmogelijkheid ontwikkeld, speciaal voor hypotheekaanvragers die binnen tien jaar met pensioen gaan of al met pensioen...

NN neemt schadeafhandeling terug in eigen beheer

NN neemt schadeafhandeling terug in eigen beheer

NN neemt op 1 juli 2018 het afhandelingsproces van schades terug in eigen beheer. NN blijft IT-diensten afnemen bij haar huidige service provider Van Ameyde, Hiervoor...

Klant door en door kennen

Klant door en door kennen

Neem als marktleider je maatschappelijke verantwoordelijkheid en span je tot het uiterste in om risico’s verzekerbaar te houden. Aldus financieel adviseurs...

NN en Voogd & Voogd bezegelen samenwerking

NN en Voogd & Voogd bezegelen samenwerking

Nationale-Nederlanden en serviceprovider Voogd & Voogd hebben dinsdag het samenwerkingscontract getekend voor particuliere schadeverzekeringen. Op 1 juli start...

Rudi van Delm van Direct Line naar NN

Rudi van Delm van Direct Line naar NN

Rudi Van Delm (53) is benoemd als eindverantwoordelijke voor pricing & underwriting bij Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen. Van Delm start op 1 juli. Rudi...

NN geeft kerstboodschappen weg op digitale reclameborden

NN geeft kerstboodschappen weg op digitale reclameborden

NN geeft kerstboodschappen weg op digitale reclameborden. Op de website www.eennederlanderzoalsjij.nl kunnen mensen een kerstboodschap achterlaten gericht op...