Nu ook preventiekaart waterschade voor bedrijven

Druppel

Inmiddels is ook de informatiekaart preventie waterschade voor de professionele opdrachtgever en installateur gereed. Ook de eerder al beschikbaar gekomen consumentkaart is iets bijgewerkt. De informatie is hetzelfde, maar de uitstraling beter en in overeenstemming met die van de professional, aldus het Verbond.

Het Verbond heeft de kaarten ontwikkeld samen met Uneto-VNI, Vereniging Eigen Huis en een aantal specialistische bedrijven. Doel is de schadelast terug te dringen.

Brandverzekeraars zien de laatste jaren een toenemende schadelast die verband houdt met lekkende waterleidingen, vloerverwarming, riolering en afvoeren. Alleen al op particuliere polissen wordt de schade door lekkende leidingen geschat op 200 miljoen euro per jaar.

Klik hier voor de klantenkaart waterschade en hier voor de kaart waterschade professionals.

Reactie toevoegen

 
Van polis naar preventie: de duurzame toekomst van verzekeren

Van polis naar preventie: de duurzame toekomst van verzekeren

"Tien jaar geleden werd vernieuwing in de verzekeringswereld vooral aangejaagd door de schijnbaar onbegrensde mogelijkheden van technologie. Nu is er een fundamentelere...

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

(Adfiz in Ken je vak! in VVP 1-2024) De noodzaak om te investeren in preventie en klimaatadaptatie neemt toe. Adviseurs kunnen hier een essentiële rol in...

Mobiliteit en schadepreventie horen één te zijn

Mobiliteit en schadepreventie horen één te zijn

Stimuleer bedrijven dat ze hun medewerkers laten zien dat schadepreventie belangrijk is, dat ze de cultuur van veiligheid uitstralen. Dat was een van de tips voor...

Elektra- en brandveiligheidskeuring verplicht voor veehouderijen

Elektra- en brandveiligheidskeuring verplicht voor veehouderijen

Om het aantal stalbranden dat ontstaat door ondeugdelijke elektra te verlagen en de bewustwording van brandrisico’s in stallen te verhogen, worden de volgende...

Vergeet nieuwsbrieven, neem klanten bij de hand

Vergeet nieuwsbrieven, neem klanten bij de hand

(Partner in kennis VKG in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) VKG ging de hele zomer met financieel adviseurs en een preventiespecialist op pad naar particulier...

NN geeft bestaande klanten meer tijd om te voldoen aan clausules lithium accu's

NN geeft bestaande klanten meer tijd om te voldoen aan clausules lithium accu's

Na vragen van Adfiz heeft NN heeft aangegeven bestaande klanten meer tijd te gunnen om te voldoen aan de clausules lithium accu's. Adfiz: "Het uitstel is gegeven...

Adviesalerts! Risicobeheer en preventie

Adviesalerts! Risicobeheer en preventie

(Uit katern Risicobeheer en Preventie, VVP 5-2023) Een vast gegeven in VVP-katernen en -specials: Adviesalerts! Met trends en praktijktips. Het Verbond van Verzekeraars...

ABW wijst chauffeurs op belang van goede slaap

ABW wijst chauffeurs op belang van goede slaap

ABW en HalloSlaap, een initiatief van Movir, slaan de handen ineen om chauffeurs veel bewuster te maken van het belang van goede slaap. Jeroen Meijers, mede-eigenaar...

Laagdrempelige maatregelen tegen stormschade vaak niet getroffen

Laagdrempelige maatregelen tegen stormschade vaak niet getroffen

Veel laagdrempelige maatregelen tegen stormschade worden niet getroffen, blijkt uit onderzoek door Aegon een jaar na de februaristormen van 2022. Hoewel 79 procent...

Handreikingen Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen aangepast

Handreikingen Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen aangepast

De handreikingen 'Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen' zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld...