Reaal combineert online en advies

Bart Janknegt 2014

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 26 september 2014

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Rob van Horssen - 26 september 2014

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

Chris de Bruin - 26 september 2014

@Rob, Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Lees meer over
Tip Reaal voor automobilisten in noodweer:  verminder je snelheid

Tip Reaal voor automobilisten in noodweer: verminder je snelheid

De komkommertips vieren hoogtij. Reaal heeft er een hele reeks voor als het slecht weer wordt: "Moet je ondanks de regen toch de deur uit met de auto? Verminder...

Reaal: gratis Woonveilig-alarmsysteem voor inbraakslachtoffers

Reaal: gratis Woonveilig-alarmsysteem voor inbraakslachtoffers

Reaal biedt haar klanten die in de maanden mei en juni bezoek hebben gekregen van inbrekers een gratis Woonveilig-alarmsysteem. Reaal wil zo het leed van gedupeerden...

Reaal partner van Schooljudo

Reaal partner van Schooljudo

Reaal is partner geworden van Schooljudo. Het komende schooljaar gaat Reaal tien scholen ondersteunen, zodat zij kunnen deelnemen aan het programma van Schooljudo. Jeroen...

Reaal past aov aan na feedback adviseurs

Reaal past aov aan na feedback adviseurs

Reaal heeft na feedback van een aantal adviseurs de Ondernemers AOV aangepast. Reaal heeft onder meer de instapkortingsregeling verbeterd, de premie verlaagd en...

Freek Vonk geeft zich bloot in nieuwe commercial Reaal

Freek Vonk geeft zich bloot in nieuwe commercial Reaal

Freek Vonk geeft zich bloot in de nieuwe commercial van Reaal. In de nieuwe campagne bezorgt een stel dolfijnen de tv-bioloog de nodige kopzorgen tijdens zijn vakantie. Jeroen...

Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal heeft de maximum acceptatieleeftijd van haar arbeidsongeschiktheidsverzekeringen verhoogd naar 60 jaar. Dit geldt zowel voor nieuwe aanvragen als voor wijzigingen...