Reaal combineert online en advies

Bart Janknegt 2014

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 26 september 2014

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Rob van Horssen - 26 september 2014

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

Chris de Bruin - 26 september 2014

@Rob, Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Bart Janknegt gaat VvAA Groep leiden

Bart Janknegt gaat VvAA Groep leiden

Bart Janknegt (50) wordt op 12 mei 2020 benoemd tot voorzitter van de hoofddirectie van VvAA Groep. Hij volgt Kees Brouwer (64) op die met pensioen gaat en sinds...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Reaal moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen. De verzekeraar mag aan deze consument niet de fondsbeheerkosten in rekening brengen....