Reaal combineert online en advies

Bart Janknegt 2014

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 26 september 2014

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Chris de Bruin - 26 september 2014

@Rob, Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Rob van Horssen - 26 september 2014

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

Lees meer over
Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal heeft de maximum acceptatieleeftijd van haar arbeidsongeschiktheidsverzekeringen verhoogd naar 60 jaar. Dit geldt zowel voor nieuwe aanvragen als voor wijzigingen...

Reaal versnelt acceptatie standaard orv-aanvragen

Reaal versnelt acceptatie standaard orv-aanvragen

Met een volledig digitaal aanvraagproces accepteert Reaal zo’n 40 procent van de standaard orv-aanvragen binnen vijf minuten na ontvangst van de elektronische...

Hypotheekadviseurs bevelen lange rentevast periodes aan

Hypotheekadviseurs bevelen lange rentevast periodes aan

Na januari breekt ook februari 2018 alle records op het gebied van hypotheekaanvragen. Ook oversluiten zit in de lift, zo blijkt uit de Hypotheekshop Maandmonitor....

Derde commercial Reaal met Freek Vonk

Derde commercial Reaal met Freek Vonk

"Met de nieuwe commercial willen we laten zien dat Reaal ook een breed pakket aan zakelijke verzekeringen heeft." Aldus Reaal bij de lancering van de derde commercial...

Chinese overheid stelt Anbang onder curatele

Chinese overheid stelt Anbang onder curatele

De Chinese staat stelt verzekeraar Anbang onder curatele en neemt per direct de dagelijkse bedrijfsvoering over. De gevolgen voor Vivat zijn nog onduidelijk, aldus...

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

De rechtbank Alkmaar heeft uitspraak gedaan in een collectieve procedure van de de Vereniging Woekerpolis.nl en twee klanten tegen SRLEV, onderdeel van Vivat. Beide...