Reaal snijdt in volmachtbeloning

Reaal logo 2016

Reaal verlaagt de tekencommissie bij volmachten met 1 procent en gaat afslagen hanteren als bepaalde kwaliteitscriteria niet worden gehaald.

Vrijdag heeft Reaal tijdens een webinar de nieuwe samenwerkingsovereenkomst en het concept van het nieuwe beloningsmodel gepresenteerd.
Reaal zet het mes in de volmachtvergoeding. De tekencommissie wordt bij het tekenen van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst direct met 1 procent verlaagd. Maar,  zegt Reaal, dit is nog maar het begin want we gaan de tekencommissie verder verlagen omdat er in het provinciale kanaal forse efficiëncyslagen zijn gemaakt waardoor ook kostenreductie in het volmachtkanaal noodzakelijk is. Wat de kosten in het provinciale kanaal zijn, is niet helder gemaakt.

Opvallend is dat Reaal een forse afslag op de tekencommissie gaat toepassen wanneer bepaalde kwaliteitscriteria niet worden gehaald. Die afslag kan 5 tot 10 procent belopen.
Waardecreatie wordt beloond met een opslag van 1 procent.

Reaal: "Wij beoordelen dit onderdeel per onderwerp waarvan u kunt aantonen dat u daadwerkelijk (toegevoegde) waarde hebt gecreëerd voor de klant, het intermediair of de verzekeraar. Indien u ervan overtuigd bent dat u waarde creëert in de keten dient u een verzoek in tot extra beloning van 1 procent met daarbij een onderbouwing van uw uitgevoerde plan en welke waarde u heeft gecreëerd. Uiteraard vinden wij het wenselijk dat een Gevolmachtigde ons al vanaf de beginfase betrekt bij goede ideeën en plannen. Na het verzoek zullen wij deze behandelen en al dan niet toewijzen. Dit gebeurt door middel van een waarde commissie die bestaat uit Reaal mensen en gevolmachtigden. Ook publiceren wij die zaken waarbij de extra tekencommissie is toegekend."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - 12 juni 2017

Eindelijk "erkenning" voor het feit dat het provinciaal intermediair al behoorlijk wat jaren vrijwel de volledige administratie van een aanbieder voor zijn(!) rekening neemt.

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

NVGA verbaasd over visie Verbond ten aanzien van volmachtbeloning

NVGA verbaasd over visie Verbond ten aanzien van volmachtbeloning

De NVGA zegt verbaasd kennis te hebben genomen van het Verbondsstandpunt dat volmachtbeloning voor transparantie in aanmerking komt omdat anders te vrezen valt voor...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Reaal moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen. De verzekeraar mag aan deze consument niet de fondsbeheerkosten in rekening brengen....