Reaal zet stap richting mobiel verzekeren

Reaal Dichtbij app

Met inzet van de technologische kennis van Anbang heeft Reaal een app ontwikkeld waarmee klanten hun verzekeringen kunnen beheren via de smartphone. Klanten kunnen hiermee onder meer premieberekeningen maken, een verzekering afsluiten, de juiste noodnummers in binnen- en buitenland raadplegen en contact opnemen met de klantenservice via het kanaal van hun keuze.

"Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering en een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren”, zegt Bart Janknegt, directeur Marketing & Distributie. De app, genaamd ‘Reaal Dichtbij’, biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering kunnen ze de premie berekenen én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice. Gebruikers verdienen punten voor elke verzekering die ze afsluiten én door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken. Maar ook via de fun feature ‘surprise’ waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus zoals een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify.

 

Doorontwikkelen met adviseurs

De app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van Vivat, de Anbang Group. Janknegt: “Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur." Op basis van de ervaringen van klanten wordt de app doorontwikkeld. Hierbij is ook een rol voor adviseurs weggelegd.

De app is op dit moment alleen beschikbaar voor smartphones van Apple. Eind april volgt de versie voor Android-telefoons. Klanten en niet-klanten kunnen de app gratis downloaden in de App Store via www.reaal.nl/dichtbij.


 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - 10 februari 2016

"dichtbij" moet je dus lezen als "rechtstreeks". Niet erg, maar meldt dat dan ook gewoon. Weet je als adviseur waar je aan toe bent. Kun je gewoon door met je werk en overwegen of dit nog de juiste club is. Pas bij het doorontwikkelen is er een rol voor adviseurs weggelegd. Dat moet dan een loondienstagent zijn, vermoed ik? "Direct berekenen en afsluiten", lees ik. Nou, even gekeken. Gerekend is er al en afsluiten geloof ik wel. Ben benieuwd naar de rol van de adviseur. Hoeveel mensen ook alweer op straat bij Reaal? Nog veel meer, schat ik in.

Lees meer over
Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal verhoogt maximum acceptatieleeftijd aov naar 60 jaar

Reaal heeft de maximum acceptatieleeftijd van haar arbeidsongeschiktheidsverzekeringen verhoogd naar 60 jaar. Dit geldt zowel voor nieuwe aanvragen als voor wijzigingen...

Reaal versnelt acceptatie standaard orv-aanvragen

Reaal versnelt acceptatie standaard orv-aanvragen

Met een volledig digitaal aanvraagproces accepteert Reaal zo’n 40 procent van de standaard orv-aanvragen binnen vijf minuten na ontvangst van de elektronische...

Hypotheekadviseurs bevelen lange rentevast periodes aan

Hypotheekadviseurs bevelen lange rentevast periodes aan

Na januari breekt ook februari 2018 alle records op het gebied van hypotheekaanvragen. Ook oversluiten zit in de lift, zo blijkt uit de Hypotheekshop Maandmonitor....

Derde commercial Reaal met Freek Vonk

Derde commercial Reaal met Freek Vonk

"Met de nieuwe commercial willen we laten zien dat Reaal ook een breed pakket aan zakelijke verzekeringen heeft." Aldus Reaal bij de lancering van de derde commercial...

Chinese overheid stelt Anbang onder curatele

Chinese overheid stelt Anbang onder curatele

De Chinese staat stelt verzekeraar Anbang onder curatele en neemt per direct de dagelijkse bedrijfsvoering over. De gevolgen voor Vivat zijn nog onduidelijk, aldus...

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

De rechtbank Alkmaar heeft uitspraak gedaan in een collectieve procedure van de de Vereniging Woekerpolis.nl en twee klanten tegen SRLEV, onderdeel van Vivat. Beide...