Reaal zet stap richting mobiel verzekeren

Reaal Dichtbij app

Met inzet van de technologische kennis van Anbang heeft Reaal een app ontwikkeld waarmee klanten hun verzekeringen kunnen beheren via de smartphone. Klanten kunnen hiermee onder meer premieberekeningen maken, een verzekering afsluiten, de juiste noodnummers in binnen- en buitenland raadplegen en contact opnemen met de klantenservice via het kanaal van hun keuze.

"Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering en een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren”, zegt Bart Janknegt, directeur Marketing & Distributie. De app, genaamd ‘Reaal Dichtbij’, biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering kunnen ze de premie berekenen én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice. Gebruikers verdienen punten voor elke verzekering die ze afsluiten én door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken. Maar ook via de fun feature ‘surprise’ waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus zoals een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify.

 

Doorontwikkelen met adviseurs

De app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van Vivat, de Anbang Group. Janknegt: “Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur." Op basis van de ervaringen van klanten wordt de app doorontwikkeld. Hierbij is ook een rol voor adviseurs weggelegd.

De app is op dit moment alleen beschikbaar voor smartphones van Apple. Eind april volgt de versie voor Android-telefoons. Klanten en niet-klanten kunnen de app gratis downloaden in de App Store via www.reaal.nl/dichtbij.


 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - 10 februari 2016

"dichtbij" moet je dus lezen als "rechtstreeks". Niet erg, maar meldt dat dan ook gewoon. Weet je als adviseur waar je aan toe bent. Kun je gewoon door met je werk en overwegen of dit nog de juiste club is. Pas bij het doorontwikkelen is er een rol voor adviseurs weggelegd. Dat moet dan een loondienstagent zijn, vermoed ik? "Direct berekenen en afsluiten", lees ik. Nou, even gekeken. Gerekend is er al en afsluiten geloof ik wel. Ben benieuwd naar de rol van de adviseur. Hoeveel mensen ook alweer op straat bij Reaal? Nog veel meer, schat ik in.

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Reaal moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen. De verzekeraar mag aan deze consument niet de fondsbeheerkosten in rekening brengen....

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal is een pilot gestart om containerbranden te voorkomen. Reaal en Gemba IoT hebben een oplossing ontwikkeld die containers monitort op onder andere locatie en...