Receptierobot in Univé-winkel

Robot Pepper Univé

Robot Pepper als hostess. Dat is het geval in in de Univé-winkel in Heerhugowaard.

Hostess Pepper heet klanten bij binnenkomst welkom en probeert een gesprekje met ze te voeren over hun afspraak. Ze wordt vooral ingezet als een hostess. Tijdens het wachten kunnen klanten een quizje met haar doen. Vervolgens wordt gevraagd hoe ze het contact hebben ervaren, zo laat Univé weten.
"De samenleving verandert en robots zijn daar mogelijk een ingrijpend voorbeeld van. Het is spannend want niemand weet wat het echt gaat betekenen en tegelijk biedt het ook kansen, misschien ook voor de dienstverlening van Univé. Dit is een eerste test om dat te gaan ontdekken", zegt CEO Joost Heideman van Coöperatie Univé.

Univé zegt er wel bij dat de verzekeraar niet gelooft dat robots mensen kunnen vervangen. " Als ze werkelijk helpen, dan vooral als aanvulling", zegt directeur Robert de Ruiter van Univé Regio+ waar de test plaatsvindt.

De proef bij de winkel in Heerhugowaard zal in totaal vijf weken duren.

Reactie toevoegen

 
Digitalisering verandert aard van het werk

Digitalisering verandert aard van het werk

Door technologische ontwikkelingen zullen in de komende vijf jaar, denkt 40 procent van de financiële instellingen in UWV-onderzoek, functies in de organisatie...

Voorsprong, rust en een betere marge

Voorsprong, rust en een betere marge

Zoals aangegeven in de column in VVP 3, kunnen de robot en de financieel adviseur prima samenwerken. Inventarisatie door de robot, analyse en het aandragen van...

Vechten tegen computer says no

Vechten tegen computer says no

Door Gert Vasse (Yellowtail) Je hebt het vast zelf ook wel eens meegemaakt, van die Babylonische spraakverwarringen waarbij je denkt ‘praat ik nou zo...

Tweevijfde ziet robotisering als serieuze bedreiging van functie

Tweevijfde ziet robotisering als serieuze bedreiging van functie

Ruim 40 procent van de Nederlanders ziet robotisering als een serieuze bedreiging van hun functie. Zij denken dat robots hen (gedeeltelijk) gaan vervangen. Dit blijkt...

Advies of klanten helpen kopen?

Advies of klanten helpen kopen?

Je kunt pas een advies geven na een gedegen inventarisatie, zegt men. In de financiële wereld zijn de oplossingen en mogelijkheden eindeloos. Om dat te projecteren...

Independer berekent premie autopolis met machine learning

Independer berekent premie autopolis met machine learning

Independer sluit niet uit vaker machine learning in te zetten bij de premieberekening. Dat stelt de site naar aanleiding van de positieve ervaringen met de autopolis...

Robot als terminator van financieel adviseur? No way!

Robot als terminator van financieel adviseur? No way!

De trend in de financiële sector? Dat is volledig geautomatiseerd advies, zou je denken als je alle sensatieberichten over roboadviseurs leest. De werkelijke...

Mens of machine

Mens of machine

Mens of machine, that’s the question. Voorstanders van robotadvies weten het zeker: de robot wordt met de dag intelligenter en is uitstekend in staat om de...

Univé op koers met winst van 7 miljoen euro

Univé op koers met winst van 7 miljoen euro

Univé rapporteert over 2016 een nettowinst van 7 miljoen euro, met name als gevolg van het beleggingsresultaat (23 miljoen euro).. Het aantal verzekeringen...

"Nieuwe Univé aov veel te duur en niet nuttig"

"Nieuwe Univé aov veel te duur en niet nuttig"

Volgens Wilfred Mooij (Geijsel Kroon, AOVergelijken.nl) voegt de aov voor zzp'ers waarmee Univé momenteel pilot niets toe. Mooij in een blog: "Al in...