Refertemodel SWO mijdt discussie toegang klant tot aanbieder

Adfiz

In het door Adfiz, OvFD en Verbond ontwikkelde Refertemodel SWO (zie ook bericht hieronder) wordt niet ingegaan op de vraag of de aanbieder op verzoek van de klant met iedere bemiddelaar zaken moet doen. 

"Partijen zijn van mening dat deze discussie niet moet plaatsvinden binnen het kader van het opstellen van het refertemodel-SWO/SLA", leest het Memorandum of Understanding. Dat terwijl het Refertemodel volgens de partijen is ontwikkeld met het klantbelang voor ogen. Volgens sommigen zou juist dat klantbelang moeten maken dat een bemiddelaar toegang heeft tot alle aanbieders. Anders kan het gebeuren dat hij een voor de klant best passende oplossing niet kan bieden, omdat hij geen SWO met de betreffende aanbieder heeft. Adfiz, OvFD en Verbond schrijven niet waar de discussie over klanttoegang dan wel plaats vindt en of die discussie al tot enig resultaat heeft geleid.

Reactie toevoegen

 
Heeft u al gereageerd op het Refertemodel SWO

Heeft u al gereageerd op het Refertemodel SWO

Heeft u nou al uw mening gegeven over het Refertemodel SWO van Adfiz, OvFD en Verbond? Let op: vrijdag 28 november sluit de consultatie. Adfiz, OvFD en Verbond van...

Refertemodel swo gelanceerd

Refertemodel swo gelanceerd

Adfiz, OvFD en Verbond van Verzekeraars hebben overeenstemming bereikt over een Refertemodel voor de Samenwerkingsovereenkomst (SWO) en nodigen stakeholders uit...