Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

Kim Cramer Jurylid

De jury van de Financial Marketing Award heeft een voorlopige shortlist samengesteld van acht cases die meedingen naar de Financial Marketing Award 2014. Deze award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing (NDFM), de vakdag voor financieel marketeers die wordt georganiseerd door VVP, NIMA en de Baak.

De acht geselecteerde cases zijn: Social Impact Bond van ABN Amro, ASN Klimaatneutraal 2030, Fairzekering, Monyq, BrightNL, Pensioenpod, Positoos en Naoberkrediet. De kandidaten krijgen de komende weken (aanvullende) vragen van de jury te beantwoorden en op basis daarvan worden de finalisten gekozen die een plek krijgen op het podium van de NDFM, de enige vakdag voor financieel marketeers (ndfm2014.nl). Tevens krijgt de winnaar een NIMA waardecheque cadeau.
Opdracht van jury en spotters: ga samen met de markt op zoek naar de parels in de financiële sector. Dat wil zeggen initiatieven en/of mensen die actief een bijdrage leveren om een verandering in de financiële sector te bewerkstelligen. 1. het gaat daarbij om drie categorieën: het initiatief dat zich in de praktijk bewezen heeft; 2. het vooruitstrevende initiatief met een geweldige potentie; 3.de ridder of amazone die het afgelopen jaar hét verschil heeft gemaakt.
Kim Cramer (BR-ND), voorzitter van de jury: "Het blijkt dit jaar nog niet zo gemakkelijk echte vernieuwing in de branche te vinden. Is alles al uitgevonden of wordt de jury strenger? De initiatieven op deze lijst stemmen ons hoopvol over een positieve transformatie van de sector. Maar de lijst mag langer!”
Tot 13 oktober kunnen nog cases worden aangemeld via vvp@nijgh.nl. De jury beoordeelt of nieuwe kandidaten aan de shortlist worden toegevoegd.

 

Jury en spotters
De jury bestaat uit: voorzitter Kim Cramer (BR-ND), Cornelie van Bergenhenegouwen (ex Reaal, ex STV), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en Universiteit Utrecht), Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN) en Arjen Bijlsma (NIMA). De vijf juryleden hebben FMA-spotters ingeschakeld. Dit zijn professionals in verschillende disciplines die met de juryleden op zoek gaan naar de meest indrukwekkende initiatieven. De FMA-spotters zijn: Jelle Barters (Next Step Factory), Ivo Valkenburg, Helen Toxopeus (Economy Transformers), Lara de Vos (Millett Marketing), Alexander Koene (BR-ND), Michiel van der Linde (Lloyds Bank) en Erik Mauritz (RBS).


Nationale Dag Financiële Marketing 2014
VVP organiseert samen met de Baak en NIMA op 12 november 2014 de twintigste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing, al twee decennia lang de enige vakdag voor financieel marketeers. Deze mijlpaal willen we graag met jou vieren. Hoe? Door jou te helpen je eigen ‘ja maars’ weg te strepen en aan het roer te gaan staan van een financiële sector die wel dienend is aan het klantbelang. Dit doen we onder meer met de know how van De Baak en NIMA, met de laatste inzichten op het gebied van Neuromarketing, een viertal excellente workshops, inspiratie, best practices van de parels uit de financiële sector en de mogelijkheid om een exclusieve Neuro Night onder begeleiding van neurowetenschappers bij te wonen. Dit onder het mom: ‘Het kan wel!’.
Dagvoorzitter Arko van Brakel (De Baak) legt in deze video uit wat je deze dag kunt verwachten en waarom jij als marketeer deze vakdag niet mag missen. Schrijf je hier in.
 

Reactie toevoegen

 
Achmea investeert in geluk medewerkers

Achmea investeert in geluk medewerkers

Steeds meer bedrijven beseffen dat gelukkige medewerkers cruciaal zijn om te kunnen floreren. Pas als medewerkers gelukkig de draaideur van je onderneming binnenstappen...

Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

In 2015 zag Knab, onderdeel van Aegon Bank, het aantal klanten met 98 procent stijgen tot 81.394. Financiële jaarcijfers publiceert de bank niet. In november...

Fma-jury krijgt cadeau van de afm

Fma-jury krijgt cadeau van de afm

AFM-voorzitter Merel van Vroonhoven blijft in dialoog met de jury van Financial Marketing Awards om verandering in de sector verder vorm te geven. Dit zei Van Vroonhoven...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

Tom de Bruyne en Paul Turken op 21ste marketingvakdag

Tom de Bruyne en Paul Turken op 21ste marketingvakdag

Heartful Marketing is het thema van de 21ste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing van De Baak, NIMA en VVP. Tom de Bruyne en Paul Turken geven deze...

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

De nieuwe jury en de Spotters van de Financial Marketing Award 2015 zijn op zoek naar nieuwe marketinginitiatieven waar de samenleving en de sector duurzaam mee...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van tien cases er vier genomineerd: Qoin, Dela, Kroodle en the Moneyer. De award wordt op 3 december...