Sns: verbetering dienstverlening via crowdsourcing

SNS Bank (gevel)

Vanaf vandaag laat SNS Bank klanten via 'crowdsourcing' meebeslissen over haar dienstverlening. Klanten kunnen aangeven welke verbeteringen de bank moet doorvoeren in haar online dienstverlening. Iedere twee weken publiceert de bank een lijst met mogelijke verbeteringen voor Mijn SNS en SNS Kasboek. De meest gewenste verbeteringen worden binnen zes weken opgepakt.

Zoals veel financiële instellingen ontvangt SNS Bank dagelijks allerlei verbetersuggesties van klanten. De bank geeft daar dan al dan niet gevolg aan. Ditmaal gaat SNS Bank haar klanten vragen welke van hun suggesties zij het liefst doorgevoerd zien. "Het is nadrukkelijk geen experiment", zegt directeur Klantcontact Ton Timmerman. "We leggen de ontwikkeling in handen van onze klanten: klanten bepalen de volgorde waarop wij hun suggesties gaan doorvoeren." De bank gaat vervolgens aan de slag om te kijken hoe en wanneer deze verbetering het beste kan worden uitgevoerd. Dit wordt bekendgemaakt via de SNS Community, het online klantenplatform van de bank. Daarna staat de bank open voor eventuele suggesties voor alternatieve oplossingen vanuit de klant. Het is de bedoeling dat binnen zes weken na het bekendmaken van de verbetering met de meeste stemmen op de SNS Community een voorbeeld van de uitwerking wordt getoond.

De eerste lijst met mogelijke verbeteringen is op 6 mei gepubliceerd op de SNS Community. In de lijst staan onder meer verbeteringen op het gebied van inzicht in spaardoelen, beter online inzicht in hypotheekproducten, indelen van transacties en het melden van schades. Via e-mail, MijnSNS en de SNS Community worden klanten opgeroepen deel te nemen aan deze crowdsourcing. Begin juni verwacht de bank de eerste verbeteringen te hebben doorgevoerd.

 

 

Reactie toevoegen

 
Staat heeft 900 miljoen schadeloosstelling SNS Reaal en SNS Bank uitgekeerd

Staat heeft 900 miljoen schadeloosstelling SNS Reaal en SNS Bank uitgekeerd

De Staat heeft in totaal circa 900 euro miljoen inclusief wettelijke rente uitgekeerd aan beleggers die in 2013 onteigend zijn toen de overheid SNS Reaal nationaliseerde....

SNS stelt 'hoofdpsycholoog' aan

SNS stelt 'hoofdpsycholoog' aan

Waar andere banken een hoofdeconoom aanstellen, heeft SNS een ‘hoofdpsycholoog’ aangenomen. Dit past volgens de bank beter bij de maatschappelijke missie...

RegioBank: ondernemers betalen eerder negatieve rente

RegioBank: ondernemers betalen eerder negatieve rente

SNS, ASN Bank en RegioBank brengen vanaf 1 april 0,5 procent rente per jaar in rekening op de afzonderlijke zakelijke betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen over...

SNS opent financiële ontmoetingsplek in Maastricht

SNS opent financiële ontmoetingsplek in Maastricht

SNS heeft een community store in Maastricht geopend. Met deze Ruimte wil SNS Nederlanders zich goed laten voelen over hun geldzaken. De store is voor en samen met...

Van de regen in de drup

Van de regen in de drup

(door Björn Bierhaalder. MCH Consultancy) U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van...

SNS: het maakt wél uit welke bank je kiest

SNS: het maakt wél uit welke bank je kiest

In een nieuwe campagne stelt SNS dat het wél uitmaakt welke bank je kiest. In de campagne staat niet langer het product centraal, maar de relatie met de klant. Volgens...

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

De grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van de Autoriteit...

Forse stijging hypotheekproductie Volksbank

Forse stijging hypotheekproductie Volksbank

 De Volksbank (voorheen SNS Bank) zag in 2016 de nieuwe hypotheekproductie met 76 procent stijgen naar 3,7 miljard euro. Het marktaandeel nieuwe hypotheken...

Sns past berekening boeterente aan

Sns past berekening boeterente aan

SNS Bank past de berekening van de boeterente met terugwerkende kracht per 14 juli aan. Teveel betaalde boete wordt teruggestort. Volgens Oversluitclaim is het...

SNS Bank wordt de volksbank

SNS Bank wordt de volksbank

SNS Bank heeft de ambitie een bank met de menselijke maat te worden. Daar hoort ook een nieuwe naam bij. Per 1 januari 2017 wijzigt de naam SNS Bank in de Volksbank...