Sos internatonaal van start met 'Smartmelden'

Smartmelden

SOS International heeft 'Smartmelden' geïntroduceerd. Hiermee kunnen mensen autopech of -schade doorgeven zonder de alarmcentrale te hoeven bellen.

Met het zogenaamde Smartmelden kan een gestrande automobilist ervoor kiezen gebeld te worden en tegelijkertijd alle relevante gegevens door te sturen aan de alarmcentrale. SOS International is de eerste alarmcentrale in Nederland die op deze manier hulp gaat verlenen. Basis is de nieuwste versie van de Smartphone app: SOS op Reis. Met de app hebben verzekerden de keuze om bij autopech of autoschade zelf de alarmcentrale te bellen (Bellen) of gebeld te worden (Bel Mij).

De app stuurt informatie door als: de locatie van de gestrande auto, het kenteken, oorzaak pech of schade, verzekeringsgegevens, naam bestuurder, e-mail adres bestuurder en mobiele telefoonnummer bestuurder.Binnen enkele minuten wordt de gestrande automobilist gebeld met de mededeling dat de melding is ontvangen en hulpverlening is opgestart.

Verschillende verzekeraars die de mobiliteitshulpverlening bij SOS International hebben ondergebracht ondersteunen Smartmelden. Dit zijn onder meer: Reaal Verzekeringen,Ohra, Delta Lloyd,VvAA,SOM Verzekeringen enOffermans Joosten Groep.

Lees meer over
Sos lanceert ziekenhuizenopreis.nl

Sos lanceert ziekenhuizenopreis.nl

SOS International heeft een website geopend, waarop reizigers snel een ziekenhuis in het buitenland kunnen vinden: www.ziekenhuizenopreis.nl. De alarmcentrale: "Ziekenhuizenopreis.nl...

Ced neemt SOS International over van ASR

Ced neemt SOS International over van ASR

CED-group neemt alarmcentrale SOS International over van ASR. Marcel van der Meulen is benoemd tot directeur. Met de overname "versterkt CED haar positie als...

"meer vakantiegangers lopen letsel op"

"meer vakantiegangers lopen letsel op"

Vakantiegangers lopen meer letsel op dan vorig jaar, alsdus SOS International. Uit een eerste tussenstand dit zomerseizoen van alarmcentrale SOS International blijkt...