Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is

Reagere VVP Online via Pixabay

Bijna driekwart (73 procent om precies te zijn) van de stemmers was het eens met de VVP-stelling van afgelopen week: 'Klantgerichtheid is nog te veel een woord'. Werk aan de winkel dus. Mocht u daarbij inspiratie willen: we wijzen nog een keer op het het congres Klantgerichtheid Intermediair, dat op 29 mei in Nijkerk wordt georganiseerd door Adviesbureau Fred de Jong, MCH Consultancy, Sparkling CRM en VVP.

De nieuwe stelling: 'Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is'. Benieuwd of dit ook de 73 procent haalt! Doe weer mee en stem!

Ondertussen weer een goede week gewenst!

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Marco Weijs - Finzicht 22 mei 2018

Ik snap de correlatie tussen klantgerichtheid en provisietransparantie niet zo goed. Wanneer ik bij bijvoorbeeld de bakker of tandarts diensten of producten afneem doe ik dat omdat ik dat een goede tandarts vind of dat de bakker lekker brood bakt, wat beiden aan verdiensten hebben is niet relevant zolang ik maar het gevoel heb dat ik goed bedient wordt. Waarom wordt in onze branche wel het braafste jongetje van de klas uitgehangen en moet onze dienstverlening gefileerd worden totdat zelfs de kleur onderbroek van de adviseur straks bekend gemaakt moet worden. De typisch Nederlandse gewoonte om ver door te schieten werkt volgens mij averechts. Als straks alles transparante is, is nog maar de vraag of in het kader van het utopsiche "level playing field" de verzekeraars en banken met hun verstopte marges niet hun coup zullen afmaken en de onafhankelijk adviseur met een prijzenoorlog definitief de markt uitdrukken. Is de klant daarmee dan uiteindelijk gediend. Die partijen hebben zich in het verleden vooral gekenmerkt door hun eigen belang i.p.v. dat van de klant ; woekerpolis, renteswaps, etc, ect. Zij zijn niet volledig transparant en alles wijst erop dat men slecht voor de bühne het klantbelang dient maar in werkelijkheid alleen het belang van de aandeelhouder.

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Meer over
VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

Het is weer tijd voor een nieuwe VVP-poll. De NVHP wijst er op dat iemand die online een koelkast koopt veertien dagen bedenktijd heeft tegen drie dagen bij de aankoop...

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

De stelling van komende week luidt: 'Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen'. Deze stelling is ingegeven...

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

Een ruime meerderheid (68 procent) was het eens met de VVP-stelling ‘Actieve provisietransparantie gaat adviseur omzet kosten’. Met 374 stemmers mag...

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

Een ruime meerderheid (82 procent) was het eens met de VVP-stelling 'Personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico'....

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

Maar liefst 93 procent van de 200 respondenten was het eens met de stelling van afgelopen week: 'Regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang'. Duidelijk dat...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

De Wet toekomst pensioenen is sinds 1 juli 2023 van kracht. Er verandert heel veel voor pensioenfondsen (die nog tot 1 januari 2028 de tijd hebben om over te gaan...

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

Onzekerheid, hectiek, chaos, polarisatie. Het zijn en blijven onzekere en ondefinieerbare tijden. Juist in dergelijke tijden wordt de rol van de adviseur alleen...

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

Tweederde (67 procent) was het oneens met de afgelopen VVP-stelling 'Financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering'. Dan is de volgende vraag:...

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

Het Nederlandse bedrijfsleven beschouwt cybercriminaliteit als de grootste risico van deze tijd, gevolgd door bedrijfsstilstand, het tekort aan arbeidskrachten en...