Van Koesveld geeft Baarsma gelijk

Financieel adviseur Nico van Koesveld is het eens met de stelling van SEO-directeur en hoogleraar Barbara Baarsma dat banken en verzekeraars afgerekend moeten kunnen worden als ze een fout product in de markt hebben gezet.

Van Koesveld in reactie op het bericht over Baarsma woensdag op VVP Online: "Goeie zet. Auto's worden teruggeroepen als iets niet deugt in het zorgvuldige productieproces, voeding en medicijnen worden grondig gecontroleerd voor deze in de markt gezet worden. Waarom financiële producten niet? Zet er een kwaliteitslabel op. Niets mis mee in mijn optiek. Graag zelfs. Ik ben tussenpersoon, die het wel durft toe te juichen. En aansprakelijk ben je altijd voor je product als je het maakt, tot op zekere hoogte. Dus goed borgen is helemaal top. Het vak is hartstikke leuk en als we wat minder zeurende collega's zouden treffen, zou het nog leuker zijn. Ik accepteer dat de wereld anders aan het worden is. Met de tijd meegaan heet dat." De meningen over Baarsma's idee waren overigens verdeeld. Baarsma stelde: "In mijn ogen is het effectiever dan een lappendeken aan regels om aanbieders van financiële producten zélf het risico van incorrecte productontwikkeling te laten dragen, door ze aansprakelijk te laten zijn voor de schade die een consument kan oplopen als het product toch niet doet wat het beloofde. Ik geef meteen toe dat het idee verder moet worden uitgewerkt, maar het basisidee is krachtig."

Reactie toevoegen

 
Baarsma benoemd tot CEO Rabo Carbon Bank

Baarsma benoemd tot CEO Rabo Carbon Bank

Barbara Baarsma, directievoorzitter van Rabobank Amsterdam, wordt per 1 maart benoemd tot CEO van Rabo Carbon Bank, een nieuw onderdeel waar klanten op termijn...

Social media = gewoon delen

Social media = gewoon delen

Op social media zit je als financieel adviseur niet voor jezelf, maar voor je klant; hij wordt er beter van. Aldus nico van koesveld, directeur-eigenaar van van...

Robot nog lang geen adviseur

Robot nog lang geen adviseur

‘Omarm een robot, ga voor advies’. Dat was het motto van de VVP Dag van het Topadvies 2018. De deelnemers kregen tal van tips hoe ze als financieel...

Adviestip: gebruik de kracht van social media

Adviestip: gebruik de kracht van social media

"Hoe maak je als kleinere speler in de financiële sector optimaal gebruik van social media. Niet alleen is social media een belangrijk informatiekanaal richting...

Omarm een robot, ga voor advies!

Omarm een robot, ga voor advies!

VVP organiseert op 20 juni 2018 op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist (De Baak) voor de vierde keer de Dag van het Topadvies. Dit maal onder de titel: 'Omarm...

Kijken in de ziel van Barbara Baarsma e.a.

Kijken in de ziel van Barbara Baarsma e.a.

NPO2 biedt een nieuwe reeks van de interviewserie 'Kijken in de ziel'. In zes afleveringen spreekt Coen Verbraak met twaalf toonaangevende wetenschappers. Met de...

"Waarom wil Loket Hersteladvies niet samenwerken met adviseur?"

"Waarom wil Loket Hersteladvies niet samenwerken met adviseur?"

Het Loket Hersteladvies Beleggingsverzekeringen zou volgens hem moeten samenwerken met de financieel adviseur maar dat gebeurt nu niet, stelt financieel adviseur...

"Het provisieverbod is volledig doorgeslagen"

"Het provisieverbod is volledig doorgeslagen"

Het provisieverbod is volledig doorgeslagen, met als gevolg dat de massa verstoken blijft van passend advies. Dat blogt financieel adviseur Nico van Koesveld. ...

Baarsma wordt directeur Kennisontwikkeling Rabobank

Baarsma wordt directeur Kennisontwikkeling Rabobank

Barbara Baarsma start op 1 april 2016 bij de Rabobank als directeur Kennisontwikkeling. Zij neemt afscheid als directeur van SEO Economisch Onderzoek. Ook legt zij...

Van Koesveld wil meer transparante AFM

Van Koesveld wil meer transparante AFM

In zijn gesprek afgelopen week met de AFM over de PEplus-examens, heeft financieel adviseur Nico van Koesveld de toezichthouder ook voorgehouden transparanter te...