"woekerpolis is niet dood, hij leeft"

Ab Flipse 2014

Inschrijven voor de tweede woekertoer avond, woensdag 14 oktober in Utrecht, is niet meer mogelijk. "Er hebben zich meer dan 500 personen aangemeld om gratis ‘geadviseerd’ te worden. Meer kunnen we er gewoon niet aan", aldus voorzitter Ab Flipse van de Vereniging Woekerpolis.nl.

De eerste avond van de toer, vorige week in Amsterdam, telde ruim 250 inschrijvingen. Om de mensen in Utrecht allemaal te kunnen helpen, start de avond een uur eerder om 18.00 uur. Die avond zijn er veertien mensen van de juristen organisatie ConsumentenClaim aanwezig.

vijf voor de organisatie en negen juristen/financieel specialisten. Flipse: "Vorig jaar hadden wij zes woekertoer avonden georganiseerd. Per avond hadden we toen gemiddeld 180 belangstellenden op bezoek. De belangstelling voor de woekerpolis is enorm (aan het groeien).Ons klantcontact centrum kan met moeite alle vragen beantwoorden. De woekerpolis is niet dood, hij leeft…"

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet aan een klant met een woekerpolis ongeveer 20.000 euro schadevergoeding betalen, aldus klachteninstituut Kifid.   Een eerdere tegemoetkomingsregeling...

Consumentenbond sommeert ASR

Consumentenbond sommeert ASR

ASR is door de Consumentenbond gesommeerd om alle gedupeerden met een woekerpolis genaamd Waerdye redelijk te compenseren en niet alleen de klanten waarmee ASR een...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab Flipse, voorzitter Vereniging Woekerpolis, toont in een tweet de offerte voor zijn eigen woekerpolis afgesloten in 1996. Het prognoserendement daarin: 8 procent....

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...