Woekerpolis.nl: "kwaliteit hersteladviezen slecht"

Ab Flipse 2014

De kwaliteit van hersteladviezen woekerpolissen is slecht. Dat stelt de Vereniging Woekerpolis.nl.

De vereniging in het persbericht waarin ze schrijft dat haar Woekerpolismeldpunt 20.000 meldingen heeft opgeleverd: "Uit toelichtingen bij de meldingen blijkt dat het enkel versturen van een brief het probleem niet oplost. Verder is het algemene beeld dat hersteladviezen van slechte kwaliteit zijn en dat afspraken niet worden nagekomen."

Op het Woekermeldpunt van de Vereniging Woekerpolis.nl zijn binnen twee weken meer dan 20.000 meldingen binnengekomen. Aanleiding voor het instellen van het meldpunt was het rapport van de AFM met de stand van zaken rond woekerpolissen. Voorzitter Ab Flipse van de vereniging: "Uit de meldingen blijkt dat in het rapport een te rooskleurig beeld wordt geschetst. Nog geen 5 procent van alle problemen rond woekerpolissen is opgelost. Banken en verzekeraars krijgen een gemiddeld rapportcijfer van 2,6."
Dat er in korte tijd zoveel meldingen zijn binnengekomen geeft volgens Flipse aan dat mensen "het zat zijn dat banken of verzekeraars de problemen maar niet oplossen. Aanbieders doen nauwelijks iets om de problemen van hun klanten echt op te lossen.”

Gemiddeld is in 36,9 procent van de gevallen contact opgenomen met de klant en is in 4,4 probleem het probleem rond de woekerpolis opgelost. De Rabobank doet het nog het minst slecht met een oplossingspercentage van 15,3 procent. Van de grote verzekeraars hebben Achmea en De Goudse de laagste score: 1,5 procent. Verder blijkt dat kleine verzekeraars nog helemaal niet in actie zijn gekomen.

Lees meer over
Nn wint woekerpoliszaak

Nn wint woekerpoliszaak

De rechtbank in Rotterdam heeft de vordering van de claimstichting Woekerpolis.nl tegen Nationale-Nederlanden afgewezen.   Het betrof een collectieve claim...

"Klant met garantievoorziening valt buiten vonnis"

"Klant met garantievoorziening valt buiten vonnis"

Aegon gaat het vonnis van rechtbank Den Haag zorgvuldig bestuderen. "Dat kost even tijd", waarschuwt de verzekeraar. Klanten en oud-klanten met een...

Aegon moet koersplan-klant extra compenseren

Aegon moet koersplan-klant extra compenseren

Aegon is ernstig tekort geschoten in de informatievoorziening aan haar klanten met een Koersplan, Donderdag 28 juni kwam de rechtbank Den Haag tot deze conclusie...

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

"Dit is het eerste grote succes voor de belangenorganisaties die al jarenlang strijden voor een oplossing." Dit schrijven Woekerpolis.nl, Consumentenclaim...

Op 19 juli vonnis in zaak Woekerpolis.nl versus nn

Op 19 juli vonnis in zaak Woekerpolis.nl versus nn

 De rechtbank van Rotterdam doet op 19 juli uitspraak in de zaak tussen Woekerpolis.nl en Nationale-Nederlanden. Dat zei de president van de rechtbank dinsdag...

Asr verweert zich tegen claim Woekerpolis.nl

Asr verweert zich tegen claim Woekerpolis.nl

ASR zal zich verweren tegen de claim die Woekerpolis.nl vrijdag heeft neergelegd. ASR: "Woekerpolis.nl is vandaag een collectieve procedure gestart tegen ASR...