Zet de pet op van de klant

Jan Verstegen 2018

"De klant kan een deel van het adviesproces zelfstandig uitvoeren, mits goed gefaciliteerd en met een duidelijk voordeel voor de klant. Digitaliseren is niet hetzelfde als het adviesproces online beschikbaar stellen. Hier leert de klant niets van en het draagt ook niets bij aan het advieskantoor. Het risico dat klanten maar iets invullen om er snel vanaf te zijn is dan heel groot. Zit je als adviseur nog steeds al het werk te doen, maar dan voor een lagere adviesfee. Hoe dan wel?"

Jan Verstegen van Eerstestap.nl laat op de Dag van het Topadvies van 20 juni in een interactieve sessie zien hoe je een online klantvoorbereiding kunt inrichten. "Zet de pet op van de klant: hoe loop ik hier eenvoudig doorheen en wat zou ik willen weten. Richt op basis hiervan de online klantvoorbereiding in en je zult verbaasd zijn over de resultaten.”

Wil je erbij zijn? Schrijf je dan hier in voor dit event dat VVP dit jaar voor de vierde keer organiseert.

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Innovaties voor beter financieel inzicht voor klant en adviseur

Innovaties voor beter financieel inzicht voor klant en adviseur

Hoe kun je innovaties omarmen om je klant en jezelf als adviseur beter te helpen bij financieel inzicht? Deze vraag beantwoorden Gert Vasse (Directeur Yellowtail)...

Door blockchain naar meer vertrouwen

Door blockchain naar meer vertrouwen

"Over blockchain en bitcoin wordt veel zinnigs en onzinnigs gezegd en geschreven. Maar wat houdt blockchain in en wat betekent deze ontwikkelingen voor het advieskantoor...

Advisering met een robot touch: tips en concretisering

Advisering met een robot touch: tips en concretisering

"Excelleren als adviseur samen met het kantoorteam en de robot kan dat? In de afgelopen tijd is er een behoorlijk aantal veelbelovende initiatieven op de rails gezet....

Omarm een robot, ga voor advies!

Omarm een robot, ga voor advies!

VVP organiseert op 20 juni 2018 op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist (De Baak) voor de vierde keer de Dag van het Topadvies. Dit maal onder de titel: 'Omarm...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Advies of klanten helpen kopen?

Advies of klanten helpen kopen?

Je kunt pas een advies geven na een gedegen inventarisatie, zegt men. In de financiële wereld zijn de oplossingen en mogelijkheden eindeloos. Om dat te projecteren...