Zwitserleven zet merk breder in

Logo Zwitserleven (nieuw)

Zwitserleven gaat haar merk breder inzetten dan alleen voor pensioen. Onder de naam Zwitserleven komen ook reis- en autoverzekeringen op de markt.

Dat vertelt ceo Ron van Oijen van Vivat in een interview met Chrs Zegers in Straks Magazine van Zwitserleven. Volgens Van Oijen is het Zwitserleven-gevoel ook prima geschikt om in te zetten bij andere producten dan pensioen waarbij de verzekeraar ontzorgt.

Van Oijen: "Het merk is zo sterk. We hebben ons afgevraagd: wat kunnen we er nog meer mee doen?" Belangrijk is wel dat de consument het merk duidelijk beleeft, hij moet zich echt ontzorgd weten, aldus de Vivat-topbestuurder.

Van Oijen vertelt dat Vivat volop mee wil in de digitale revolutie. "Eind 2017 willen wij de meest innovatieve verzekeraar van Nederland zijn." Belangrijk daarbij wel het behoud van het sterke merk.

Volgens Van Oijen staat de digitale revolutie overigens pas aan het begin.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Met nieuwe campagne wil Zwitserleven verbreden

Met nieuwe campagne wil Zwitserleven verbreden

Zwitserleven geeft het Zwitserleven-gevoel een nieuwe richting met de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’. Stond in eerdere campagnes de pensioengenieter...

Auto vaker allrisk verzekerd

Auto vaker allrisk verzekerd

Automobilisten verzekerden hun auto in 2023 vaker allrisk. Dat blijkt uit de Datamonitor autoverzekeringen van Geld.nl. In 2023 koos ruim 47 procent van de autobezitters...

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen zijn volgens onderzoek in opdracht van Interpolis vaker betrokken bij verkeersongevallen en onveilige verkeersituaties dan vrouwen, die betere en veiligere...

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...

Autoverzekering in anderhalf jaar ruim negen procent duurder

Autoverzekering in anderhalf jaar ruim negen procent duurder

Automobilisten betalen nu flink meer voor hun autoverzekering dan anderhalf jaar geleden, aldus Geld.nl. In juni 2022 was de gemiddelde premie voor een autoverzekering...

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

"De lancering van de mobiele app in Frankrijk, Duitsland en Nederland is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van ons digitale platform." Aldus Allianz Partners...

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...

25 meter is niet vlakbij

25 meter is niet vlakbij

(Kifid-uitspraak GC 2023-0980) Diefstal waardevolle bagage uit auto tijdens een korte stop. De consument heeft een beroep gedaan op de reisverzekering en de verzekeraar...

Duur taxiritje voor verzekeraar

Duur taxiritje voor verzekeraar

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft maandag  het ADAS-convenant ondertekend samen met ANWB, BOVAG, Verbond van Verzekeraars,...