Klant

Unieke positie van adviseur verzilveren

Unieke positie van adviseur verzilveren

Uit onderzoek blijkt, dat zelfstandig financieel adviseurs een betere uitgangspositie bij de consument hebben om hun vertrouwenspersoon te zijn dan banken en verzekeraars....

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Het intermediair denkt doorgaans nog te veel in producten, terwijl een glansrol als financieel regisseur lonkt, zo stelt Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong)...

Betekenisvol zijn voor klanten

Betekenisvol zijn voor klanten

We zitten in een ontwikkeling van de verzekeringsadviseur op de fiets naar automatisering van de administratieve processen, naar digitalisering van klantgerichte...

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Financieel adviseurs vinden niet dat het provisieverbod  hun kantoor klantgerichter heeft gemaakt. Slechts een handvol van de 170 ondervraagde adviseurs reageert...

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Het intermediair heeft een duidelijke lokale functie en moet het dan ook van persoonlijk contact hebben. Toch kan de financieel adviseur nog meer uit zijn klantcontact...

Consument vertrouwt adviseur het meest

Consument vertrouwt adviseur het meest

Consumenten vertrouwen hun persoonlijke financiële gegevens het liefst toe aan hun eigen, onafhankelijke adviseur. Van de ondervraagde consumenten kiest 39...

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Bied wat de klant past

Bied wat de klant past

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Van visie naar ontwikkeling

Van visie naar ontwikkeling

Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....

Klant moet directiekamer in

Klant moet directiekamer in

‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Inleven in veranderende rol adviseur

Inleven in veranderende rol adviseur

“Het maakt ons niet uit hoe de adviseur zich organiseert of hoe hij wenst te werken”, stelt Armand Baas Becking, Directeur Intermediair van Coöperatie...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Ver voorbij de standaardoplossing

Ver voorbij de standaardoplossing

In een wereld waarin efficiëntie, standaardisatie en digitalisering leidende begrippen zijn, is het de kunst om als adviseur klantgericht te blijven. Hoe...

Drive om iets moois te creëren

Drive om iets moois te creëren

Loop het kantoor van Kok Advies in Amstelveen binnen en het wordt meteen duidelijk waar deze financieel adviseur voor staat: de klant en alleen maar de klant....

Mensen financieel zelfredzaam maken

Mensen financieel zelfredzaam maken

Medewerkers van a.s.r. Zetten zich in voor projecten op het gebied van financiële zelfredzaamheid. Bijvoorbeeld als financieel vrijwilliger thuis, door les...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een greep uit tienduizenden reviews online. Opvallend: wie heel goed zoekt, vindt op advieskeuze wel eens een...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Ruim twintig jaar ben ik verzekerd voor zaken als...

Quote van de dag
Na jaren getouwtrek zijn alle betrokkenen op één na het nu eens over een nieuw pensioenstelsel. Het zou voor Koolmees onverantwoord zijn om die kans te laten lopen. Hem rest nu nog maar één alternatief: negeer het advies van DNB. Dat advies is economisch ondoordacht en politieke zelfmoord

Na jaren getouwtrek zijn alle betrokkenen op één na het nu eens over een nieuw pensioenstelsel. Het zou voor Koolmees onverantwoord zijn om die kans te laten lopen. Hem rest nu nog maar één alternatief: negeer het advies van DNB. Dat advies is economisch ondoordacht en politieke zelfmoord

Econoom Coen Teulings in het FD

Stelling

Mijn verdienmodel als zelfstandig adviseur is steeds minder afhankelijk van productverkoop

Recente editie
Recente editie

‘Gretigheid leidt tot geen winst’ was de lijfspreuk van een voormalige werkgever van Bart Karel (Bart Karel Financiële Diensten). Die wijsheid hanteert Karel nog altijd in zijn eigen onderneming, vertelt hij in vakblad VVP6 (oktober). Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong) wijst er in column AdVISIE op, dat mensen hun financiële leven het liefst met hun adviseur delen. Die unieke positie moet volgens De Jong zijn te verzilveren. Verder: uitgebreid (foto-)verslag van VVP event Inkomen.

Bekijk de inhoud
Events
Heldere communicatie over meerwaarde advisering en beloning

Heldere communicatie over meerwaarde advisering en beloning

VVP Event Communicatie Wat vertel ik mijn klant? Van krommunicatie naar effectieve communicatie Woensdagmiddag 28 november, VNAB Kenniscentrum, Rotterdam. Dit nieuwe VVP Event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande...

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

Het VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant? vindt plaats op woensdagmiddag 28 november in het VNAB Kenniscentrum in Rotterdam. Dit event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen...

Agenda

Letselschadeslachtoffers gebaat bij goede hulp

31 oktober 2018 - 31 oktober 2018

Lees meer

'Einde van Fossiele Financiering

14 november 2018 - 14 november 2018

Lees meer

Inspiratiesessie VLPN: Willem Vreeswijk

15 november 2018 - 15 november 2018

Lees meer

Insurance Distribution Directive

14 december 2018 - 14 december 2018

Lees meer

Marktdag NVGA en ledenvergadering

10 april 2019 - 10 april 2019

Lees meer
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!