Markt

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Robot geeft voor, adviseur scoort

Robot geeft voor, adviseur scoort

Uw dienstverlening als financieel adviseur voor de consument bestaat uit drie delen: het inventarisatiegedeelte, de analyse en het aandragen van mogelijke oplossingen....

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Zoveel geld naar tussenpersoon?!

Geen thema dat de gemoederen in de bedrijfstak zo vaak in beweging heeft gebracht, en nog brengt, als provisie. Dat terwijl er volgens sommigen helemaal geen provisievraagstuk...

Bitcoin als bindmiddel?

Bitcoin als bindmiddel?

CFD kondigde onlangs de introductie aan van een cryptomunt, de morecoin. Het bleek een 1-aprilgrap. Maar zou zo’n munt werkelijk iets toevoegen in de financiële...

Knagen aan inkomen adviseurs

Knagen aan inkomen adviseurs

Lennart van Gastel doet niets liever dan ondernemen. In welke sector, dat maakt hem niet uit. Zo is Van Gastel volop actief in de gastvrijheidsindustrie in Ggouda....

Zwaar inzetten op preventie

Zwaar inzetten op preventie

Als het gaat om het onderbrengen van de verzekerbare risico’s van hun klanten, wordt het sentiment onder een groot gedeelte van intermediairs momenteel bepaald...

Zeven vragen aan.... Marjolein van der Stad

Zeven vragen aan.... Marjolein van der Stad

Zeven vragen aan Marjolein van der Stad, Aon Risk Solutions (Uit VVP 02 - 2018) 1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Als adviseur zit...

ATP verpestte wittebroodsweken

ATP verpestte wittebroodsweken

Het verzekeringsbedrijf ligt nog vaak onder vuur. Maar bladerend door oude VVP’s kan de conclusie toch niet anders zijn dat er, hoewel het altijd beter kan...

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Sinds de start van de crisis die onze branche van financiële dienstverlening trof, wordt de term ‘klant centraal’ veel gebruikt. Om de klant centraal...

Financieel adviseur is zilveren kogel

Financieel adviseur is zilveren kogel

De financieel adviseur is de ideale persoon om proactief klanten in beweging te krijgen. Dat blijkt zonneklaar uit het AFM-rapport ‘Experimenten: samen leren...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Diep duiken, niet verplicht informeren

Diep duiken, niet verplicht informeren

De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...

Informeren, analyseren, oplossen

Informeren, analyseren, oplossen

Wie hebben belang bij een kwalitatief hoogstaand advies? Allereerst de klant, hij is immers de consument van de geleverde dienstverlening. Ook de financieel adviseur,...

Wat zijn woning en inboedel waard?

Wat zijn woning en inboedel waard?

Woonverzekeringen, zoals de inboedelverzekering en de woonhuisverzekering, zijn bezitsverzekeringen. Dit type heeft een verzekerd object. Bij de woonhuisverzekering...

Weg met regels, ga voor de klant

Weg met regels, ga voor de klant

“Kunstmatige intelligentie is de volgende aardverschuiving, groter dan de introductie van e-mail of IPhone. En ook nu kan niemand nog overzien hoe die aardverschuiving...

Ecosysteem zonder wantrouwen

Ecosysteem zonder wantrouwen

We kunnen er helaas niet omheen: ‘blockchain is het einde voor de middle man’. Ik vraag me af of degenen die dit van de daken schreeuwen, beseffen...

Generalist is dood, leve de specialist

Generalist is dood, leve de specialist

De wereld verandert in rap tempo. Pakweg dertig jaar geleden was kantoorautomatisering nog lang niet massaal doorgevoerd, stond het internetgebruik in de kinderschoenen...

Schaalgrootte is onmisbaar

Schaalgrootte is onmisbaar

Met de overname van UMG is Aon een nog grotere speler geworden dan ze al was. Maar zelfgenoegzaamheid treft VVP bij ceo Marc van Nuland niet aan. Van Nuland: “Ik...

Quote van de dag
Als we als geldverstrekkers nou eens onder elkaar afspreken dat we nog maar op één manier het inkomen vaststellen? Een ondernemer heeft dan één inkomen, waarmee iedere geldverstrekker kan rekenen. Lekker duidelijk en transparant.

Als we als geldverstrekkers nou eens onder elkaar afspreken dat we nog maar op één manier het inkomen vaststellen? Een ondernemer heeft dan één inkomen, waarmee iedere geldverstrekker kan rekenen. Lekker duidelijk en transparant.

Menno Luiten (commercieel directeur Munt Hypotheken) op www.kop-munt.nl

Stelling

De AFM heeft van het financieel advies een papieren tijger gemaakt

Recente editie
Recente editie

We moeten regeldenken achter ons laten, zegt oprichter van Intergroep verzekeringen en adviseur Frank Boute in vakblad VVP4. Boute ziet het accent in de bedrijfstak steeds meer naar compliance verschuiven. Dat zou funest voor de creativiteit zijn. De oud-topsporter laat zien wat er mogelijk is als je buiten de lijntjes durft te kleuren. In VVP Ondernemerspanel beantwoordt Robin van Beem (Polis Advocaten) de vraag of het pandrecht op de assurantieportefeuille nog toekomst heeft. Verder: columns van o.a. Enno Wiertsema (Adfiz) en Ron Gardenier (NVGA).

Bekijk de inhoud
Events

VVP Event Inkomen 2018

19 september 2018

Lees meer

VVP Event Communicatie

28 november 2018

Lees meer

Dag van het Topadvies 2018

20 juni 2018 - 20 juni 2018

Lees meer

VVP Kennisevent Hypotheken

17 oktober 2018 - 17 oktober 2018

Lees meer
Agenda

Duivelse dilemmatraining

14 juni 2018 - 14 juni 2018

Lees meer
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!