Schadeverzekering

Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

SCHADE - De AVP vergoedt, binnen voorwaarden, de financiële schade waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is. In deze klacht gaat het om een consument...

Geen overeenkomst zonder toestemming

Geen overeenkomst zonder toestemming

SCHADE - In deze klacht gaat het om een verzekerde die een geschil heeft met zijn ex-werkgever over de uitvoering van de vaststellingsovereenkomst die zij in kader...

Camera even laten liggen: geen vergoeding

Camera even laten liggen: geen vergoeding

SCHADE - Consument plaatst bij het betalen van zijn parkeerticket een kleine maar dure camera op de parkeerautomaat. Na betaling vergeet de consument de camera....

Consument moet schade onderbouwen

Consument moet schade onderbouwen

SCHADE - In deze casus wijst een rechtsbijstandsverzekeraar het verzoek tot dekking af. Nadat de consument zich tot KiFiD heeft gewend, erkent de verzekeraar het...

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap blijven ook in de tweede helft van 2018 de drie strategische thema’s voor schadeverzekeraars. Waar schadeverzekeraars...

DFO start met opleiding Schadebehandelaar

DFO start met opleiding Schadebehandelaar

Financieel adviseurs kunnen vanaf september via Bureau DFO de zevendaagse cursus Schadebehandelaar volgen. De cursus vindt verspreid over de laatste vier maanden...

Coulance bepleit bij foutje opgave

Coulance bepleit bij foutje opgave

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN SCHADE - In deze klacht gaat het om een consument die te goeder trouw bij het aanvragen van een verzekering een verkeerde opgave doet...

Verzekeraar moet duidelijk zijn over dekking

Verzekeraar moet duidelijk zijn over dekking

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN SCHADE - In november 2016 sluit de consument een autoverzekering. De ingangsdatum is 1 januari 2017. Verzekeraar heeft het beleid om...

Kwart miljoen euro sparen door rijden zonder mobiel

Kwart miljoen euro sparen door rijden zonder mobiel

Automobilisten die hun mobiel tijdens het rijden onaangeroerd laten, sparen via Interpolis voor een veilig-verkeer-doel. De AutoModus-app van de verzekeraar registreert...

Verzekeringen tegen verlies geld en vermogen

Verzekeringen tegen verlies geld en vermogen

Ondernemers werken dagelijks met geld. De één incasseert contant en loopt de risico’s van beroving en diefstal van het kasgeld, terwijl de...

Alle kosten voor één partij is te kort door de bocht

Alle kosten voor één partij is te kort door de bocht

SCHADE - In deze uitspraak gaat het om een schade waarmee vrijwel elk financieel advieskantoor met enige regelmaat te maken krijgt. Automobilist B neemt op een...

Geen rechtsbijstand na verwijderen muur

Geen rechtsbijstand na verwijderen muur

SCHADE - In de voorwaarden van de rechtsbijstandverzekering is opgenomen, dat er géén rechtsbijstand wordt verleend bij het voeren van verweer tegen...

Hotelbed is geen ziekenhuisbed

Hotelbed is geen ziekenhuisbed

SCHADE - De consument heeft een reisverzekering. De verzekeringsvoorwaarden bepalen onder meer dat, wanneer de verzekerde tijdens de reis in een ziekenhuis wordt...

Consument heeft geen recht op vergoeding huurwaarde

Consument heeft geen recht op vergoeding huurwaarde

  SCHADE - De consument heeft een woonhuisverzekering. Door lekkage bij de buren dienen herstelwerkzaamheden in zijn woning plaats te vinden. Gedurende een...

Consument met beleggingspand is bedrijf

Consument met beleggingspand is bedrijf

SCHADE - De consument heeft een rechtsbijstandverzekering waarin hij als privépersoon is verzekerd. In 2016 koopt hij een recreatiewoning voor 147.500 euro....

Brommer geen rondvliegend voorwerp

Brommer geen rondvliegend voorwerp

SCHADE - De geparkeerde bromfiets van de consument waait omver en raakt beschadigd. De polisvoorwaarden van zijn verzekering geven aan, dat schade aan het verzekerd...

Premieverhoging bij nieuwe auto mag

Premieverhoging bij nieuwe auto mag

SCHADE - Na aanschaf van een andere auto, vraagt een consument om een overschrijving van zijn autoverzekering. De premie voor de andere auto blijkt echter fors...

Goudbaren behoren tot inboedel

Goudbaren behoren tot inboedel

SCHADE - Bij de consument wordt voor 45.000 euro aan goudbaren gestolen. De schadebehandelaar van de verzekeraar geeft per e-mail aan dat goudbaren als inboedel...

Exact dezelfde autoverzekering tot 460 euro duurder in dezelfde straat

Exact dezelfde autoverzekering tot 460 euro duurder in dezelfde straat

Een deel van de autoverzekeraars hanteert sterk uiteenlopende premies voor dezelfde WA-verzekering terwijl het bestuurdersprofiel en viercijferige postcodegebied...

Floater niet gelezen, schade voor consument

Floater niet gelezen, schade voor consument

Schade -Een consument sluit bij een direct writer een verzekering voor zijn nieuwe auto met een waarde van ruim 75.000 euro. Deze auto wordt vervolgens gestolen....

Reclamebelofte gaat boven polisvoorwaarden

Reclamebelofte gaat boven polisvoorwaarden

Schade -De aanbieder sluit een groepsverzekeringsovereenkomst met een creditcardmaatschappij. De creditcardmaatschappij maakt vervolgens reclame met onder meer...

Verzekerde mag op  polisblad vertrouwen

Verzekerde mag op polisblad vertrouwen

SCHADE - De consument heeft een inboedelverzekering afgesloten. Op het polisblad staat vermeld dat het eigen risico is afgekocht. In de polisvoorwaarden is opgenomen...

Verzekeraar hoeft  AOW-gat niet te dichten

Verzekeraar hoeft AOW-gat niet te dichten

SCHADE - De consument heeft een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten. De polisvoorwaarden bepalen dat de verzekering eindigt op de eerste dag van de maand...

IJsbrokken blijven ook in hoger beroep hagel

IJsbrokken blijven ook in hoger beroep hagel

De melkveehouder uit Someren die met Interpolis in de clinch ligt over hagelschade, heeft ook in hoger beroep nul op het rekest gekregen. Op 23 juni 2016 trokken...

Wet beperkt tussentijds opzeggen door verzekeraar

Wet beperkt tussentijds opzeggen door verzekeraar

SCHADE – De verzekeraar wijst in deze casus een schade op een reisverzekering af. De consument is hier zeer boos om. Hij schrijft onder meer aan de verzekeraar:...

Quote van de dag
Na jaren getouwtrek zijn alle betrokkenen op één na het nu eens over een nieuw pensioenstelsel. Het zou voor Koolmees onverantwoord zijn om die kans te laten lopen. Hem rest nu nog maar één alternatief: negeer het advies van DNB. Dat advies is economisch ondoordacht en politieke zelfmoord

Na jaren getouwtrek zijn alle betrokkenen op één na het nu eens over een nieuw pensioenstelsel. Het zou voor Koolmees onverantwoord zijn om die kans te laten lopen. Hem rest nu nog maar één alternatief: negeer het advies van DNB. Dat advies is economisch ondoordacht en politieke zelfmoord

Econoom Coen Teulings in het FD

Stelling

Mijn verdienmodel als zelfstandig adviseur is steeds minder afhankelijk van productverkoop

Recente editie
Recente editie

‘Gretigheid leidt tot geen winst’ was de lijfspreuk van een voormalige werkgever van Bart Karel (Bart Karel Financiële Diensten). Die wijsheid hanteert Karel nog altijd in zijn eigen onderneming, vertelt hij in vakblad VVP6 (oktober). Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong) wijst er in column AdVISIE op, dat mensen hun financiële leven het liefst met hun adviseur delen. Die unieke positie moet volgens De Jong zijn te verzilveren. Verder: uitgebreid (foto-)verslag van VVP event Inkomen.

Bekijk de inhoud
Events
Heldere communicatie over meerwaarde advisering en beloning

Heldere communicatie over meerwaarde advisering en beloning

VVP Event Communicatie Wat vertel ik mijn klant? Van krommunicatie naar effectieve communicatie Woensdagmiddag 28 november, VNAB Kenniscentrum, Rotterdam. Dit nieuwe VVP Event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande...

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

Het VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant? vindt plaats op woensdagmiddag 28 november in het VNAB Kenniscentrum in Rotterdam. Dit event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen...

Agenda

Letselschadeslachtoffers gebaat bij goede hulp

31 oktober 2018 - 31 oktober 2018

Lees meer

'Einde van Fossiele Financiering

14 november 2018 - 14 november 2018

Lees meer

Inspiratiesessie VLPN: Willem Vreeswijk

15 november 2018 - 15 november 2018

Lees meer

Insurance Distribution Directive

14 december 2018 - 14 december 2018

Lees meer

Marktdag NVGA en ledenvergadering

10 april 2019 - 10 april 2019

Lees meer
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!