quote

"Ezelsbruggetje: als bardame vraagt of ze bij moet vullen is dat aanvullende zorg en dus betalen" Berend Tooms

stelling

"Klantbelang staat inmiddels werkelijk centraal"

nieuws

VERTROUWEN IN VERZEKERAARS GEDAALD

Het vertrouwen van Nederlanders in verzekeraars is met drie punten gedaald ten opzichte van een half jaar geleden. De vertrouwensindex komt daarmee op een stand van -12 in juli 2016.

Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS) van het Verbond van Verzekeraars.
Het Verbond: "De daling van het vertrouwen in de economie lijkt ook voor een daling te zorgen bij het vertrouwen in verzekeraars. Voor het eerst sinds januari 2012 neemt het vertrouwen van consumenten in de aanschaf van een duurzaam financieel product, zoals een hypotheek of lijfrente, namelijk niet verder toe. In deze periode liet de vertrouwensindex een gestaag herstel zien...

 

ADVISEUR MAG ALLEEN AANVULLENDE NAZORG APART IN REKENING BRENGEN

Een financieel adviseur mag alleen aanvullende nazorg in rekening brengen, meent de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid).

 

KONINGIN MÁXIMA BEZOEKT VERZEKERINGSLESSEN

Koningin Máxima woont dinsdagochtend 13 september op uitnodiging van het Verbond van Verzekeraars twee speciale verzekeringslessen bij op het ROC van Amsterdam - MBO College Amstelland in Amstelveen.

 

 

EERSTE INKOMENSEVENT YOUNG INSURANCE

Young InSurance organiseert op 13 september haar eerste Inkomensevent.

 

DALING NETTOWINST SNS BANK

SNS Bank realiseerde in het eerste halfjaar van 2016 een nettowinst van 181 miljoen euro. Vorig jaar werd nog een winst geboekt van 244 miljoen euro. De winst is negatief beïnvloed door een omslag van 59 miljoen euro netto in ongerealiseerde resultaten op hypotheken en daaraan verbonden derivaten. Ambitie van SNS Bank blijft de bank te zijn met de menselijke maat.

 

laatste reacties op berichten

Kees Bergman / Heel simpel met doorlopende provisie over zowel bemiddeling als advisering speelt dit probleem geheel niet. Het enige is dan wel, dat je zichtbaar bent en blijft voor de klant.

Berend Tooms / Ezelsbruggetje. Als de bardame vraagt of ze nog eens bij moet vullen is dat aanvullende zorg en dus betalen. Als ze aan het eind van de avond een taxi voor je moet bellen omdat je na zoveel aanvullende zorg niet meer thuis kan komen, dan is dat natuurlijk nazorg. Denk ik.

Berend Tooms / @Nico Correct. Gisteren nog uitkering 4,5K uitvaartkostenverzekering. Na enige tijd bel je eens hoe het er mee staat. "Daar staan bij ons maximaal 55 werkdagen voor. Ja, u mag natuurlijk altijd klagen." Het is maar 1 voorbeeld, gelukkig zijn er ook goede, maar eigenlijk vreemd dat dat we die normale zaken als bijzonder zijn gaan beschouwen.

Chris de Bruin / Eens met Nico, met de aantekening dat ik mij pas een goed oordeel kan vormen als ik de hele uitspraak gelezen heb. Dat zal ik doen. Het onderwerp is van essentieel belang, omdat het de kern raakt van de verhouding tussen cliënt en adviseur. Die wordt enerzijds ingevuld door de algemene bepalingen rond de opdracht van dienstverlening uit het BW, maar ook de publiekrechtelijke nazorgplicht uit de WFT en anderzijds door hetgeen contractueel tussen partijen overeen is gekomen. Daarmee kan er een spanningsveld ontstaan tussen publiekrecht en privaatrecht, dat ingewikkelder ligt dan je op het eerste gezicht zou denken. Dat onderwerp verdient - voor alle adviseurs - meer duidelijkheid. ik ga daar naar kijken.

Nico van Koesveld / Ik durf de confrontatie wel aan met het Kifid. Voorlopig hou ik mij aan ons beleid zodat de klant vooraf weet waar hij aan toe is. Gratis? Voor niets gaat de zon op. http://koesveld.net/hypotheekserviceabonnement.htm

G.J. Stevens / Er is zeker geen geld om mensen te betalen die de telefoon kunnen aannemen?

Peter Veldhuizen / winst omhoog de solvency ver omhoog allemaal leuk voor de (nieuwe) aandeelhouders. een goede mix van activiteiten en financiële discipline!!! een goede zaak zou zijn, dat het Woekerpolis dossier eens op een nette/snelle manier wordt afgewikkeld. De kosten gaan voor de Baeten. Woekerpolisdossiers opgelost, dan een goede basis om verder uit te bouwen. Dat is hard werken aan zekerheid.

Jack van Marle / Ik begrijp de reactie van de heer Montanus ergens wel maar aan de andere kant kom ik ook tot de conclusie dat het zo ook niet verder kon gaan. Met een assurantie B diploma kon je adviseren op werkelijk alle gebieden, de PE die werd ingevoerd had onvoldoende niveau. Vanaf medio 2019 is het dan de bedoeling dat je 1 x per drie jaren een PE examen moet afleggen; zoveel is dat toch niet gevraagd? De kosten van de AFM zijn aan de hoge kant. Ik ben in de branche begonnen in 1987 maar naar mijn mening is onze branche de laatste jaren en professioneler geworden en is het kennisniveau gegroeid.

Willem van Spronsen / @ Paulien, een mooie volzin waarbij creatief is nagedacht ten aanzien van de formulering. Van een media bureau mag je dat verwachten, echter de boodschap is breed, zegt inhoudelijk niets, is verwijtend dan wel beschuldigend. Af te leiden hieruit is dat er in het (verre) verleden bemiddeld is in zogenoemde woekerpolissen. Polissen waarvan de verzekeraars die deze producten hebben gemaakt al vele schikkingen hebben verricht. Dit gebeuren staat echter totaal los van het stoppen van collega Montanus. Het heeft daarmee ook geen enkel (causaal) verband. Laat u als media deskundige duidelijk en passend voorlichten. Er zijn meerdere partijen in de markt, van de zijde van het intermediair, die u daarbij kunnen helpen. Hierbij mijn reactie. @ Gerard Montanus, ja Gerard ik kan me je situatie levendig voorstellen, in de praktijk komt het er op neer dat het je als huisarts in financiele dienstverlening extra moeilijk wordt gemaakt om goed en breed te kunnen blijven bemiddelen of adviseren. Dan wat het AFM gebeuren betreft, als je de balans opmaakt is er te constateren dat de verhoudingen buiten elke proportie zijn, zeker als je ziet naar waar je voor betaalt en wat je (of men) er voor terug krijgt. Dat alles laat je nu achter je. Geniet ervan. Het ga je goed.

Alex van der Sluijs / Ik hoorde afgelopen dagen nog gewoon de spots op de radio met dezelfde teksten, dus ......

Agenda

9 september 2016

Amstelveen - Finance Run

LEF
11 september 2016

Amsterdam - Swim for Tim

29 september 2016

Amsterdam - Hypotheken Next

Euroforum
6 oktober 2016

Nieuwegein - Omhels de toekomst

FFP
20 oktober

Den Haag - Gewoon Goed Doen

Dazure en stichting New Financial Forum

overig nieuws

Meer nieuws...

New Financial Forum

INSCHRIJVING LEARNING JOURNEY TRANSSYLVANIË VAN START

"Transsylvanië kan ons zo veel leren… Het is de laatste uithoek van Europa waar nog echte duurzaamheid bestaat”, aldus Prins Charles, die regelmatig in Transsylvanië verblijft. Ontdek deze unieke plek met ons en schrijf je in voor de Learning Journey die Love Made Visible (Ivo Valkenburg) en de stichting New Financial Forum (Willem Vreeswijk) van 11 tot 15 oktober 2016 organiseren.   Na de succesvolle Klantervaringsreis naar innovatief Griekenland in 2015, ...   Lees meer »

Willem Vreeswijk - Alleen als wij honderd procent verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er in ons leven gebeurt, kunnen we een bijdrage leveren aan een nieuwe financiële wereld.