quote

"Onafhankelijk advies biedt nog altijd de beste kans op de beste deal" Onderzoeker Fred de Jong op delamet-elkaar.nl

stelling

"Ik stel het niet langer uit en doe mijn PEplus nog in 2014"

nieuws

SAMENWERKING SAR EN UVA

De masteropleiding Verzekeringskunde en Enterprise Risk Management van de Amsterdam Business School zal gaan samenwerken met de Stichting Assurantie Registratie (SAR) voor haar erkenningsregelingen Registermakelaar in Assurantiën (RMiA) en Registeradviseur in Assurantiën (RAiA).

 

Prof. dr. Ronald Does namens de UvA en Harry Korsten namens de SAR hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om voor langere termijn te gaan samenwerken om bijeenkomsten te organiseren voor RMiA’s en RAiA’s op het terrein van verzekeringen en risicomanagement. Vanaf het najaar 2014 worden er bijeenkomsten georganiseerd over Verzekeringsrecht, Enterprise Risk Management en Operational Risk Management. De SAR streeft hiermee "nadrukkelijk naar een bovenwettelijke positioner...

 

CURATOR IN FAILLISSEMENT SKFD ONDERZOEKT TEGENSTRIJDIG BELANG BESTUURDER

De curator in het faillissement van de Stichting Keurmerk Financiële Dienstverlening onderzoekt een tegenstrijdig belang dat een van de twee bestuurders zou hebben gehad toen een bepaalde beslissing moest worden genomen.

 

MAARTEN BODDEÜS NAAR YELLOWTAIL ZUID-AFRIKA

Maarten Boddeüs, managing consultant bij Yellowtail maakt per 1 oktober de overstap naar zusterbedrijf Yellowtail Business Solutions in Johannesburg, Zuid-Afrika.

 

AFM POSITIEF OVER WETSVOORSTEL PENSIOENCOMMUNICATIE

De AFM is positief over het wetsvoorstel pensioencommunicatie, dinsdag ingediend bij de Tweede Kamer.

 

HDN ZIET AANTAL AANVRAGEN AANTREKKEN

Het HDN ziet het aantal hypotheekaanvragen aantrekken.

 

laatste reacties op berichten

Berend Tooms / Op de (brom)fiets niet anders en zeker net zo gevaarlijk.

Peter Dessens / Jammer dat 2/3e van het examen niet te leren valt. De ambtelijke logica is niet gebaseerd op het praktisch gericht oplossen van een probleem met als uitgangspunt de verantwoording voor goed advies voor de consument/klant, rekening houdend met de normen en waarden zoals deze gelden binnen de nieuwe verzekeringbranche.

Geert Sijbring / Werknemer ministerie van financiën valt in eigen kuil. Ik heb een advies gegeven aan een werknemer van Dijsselbloem, en na het doorspreken van het advies, heeft de klant besloten dat ik de offertes maar moet aanvragen. ( kantoor in Assen, klant gaat naar Steenwijk, en woont in DEN Haag.) Wij zijn een klein kantoor en moeten werken via een service provider De offerte liet 5 dagen op zich wachten. . Dit was de klant niet naar zijn zin en is met mijn advies naar de ABN AMRO gegaan . die hebben een nieuw advies geschreven ( in een uur ) en nu blijkt dat de klant een nieuw advies traject in moet( betalen) en ik het na kijken heb. Wat mij zeer verwonderd is dat het advies van de ABN AMRO precies gelijk is dan die van ons. Hoe bedoel je klant gericht. Nog steeds die Dollard teken in de ogen van banken. Ben nu benieuwt als de klant mijn nota ook betaald. Ik voel aan mijn water dat dit weer problemen gaat geven het is namelijk een overheid dienaar. ( die alles beter weten) Geert Sijbring

Berend Tooms / Op mijn tweet ooit dat je het keurmerk waarschijnlijk al krijgt als je binnen 3 keer de telefoon op kunt nemen kreeg ik een antwoord dat er 18 criteria zijn. Overigens.... zou dat 1 van de criteria zijn, en ik bedoel dus niet een schijnbaar oneindig keuzemenu, waar vervolgens jouw probleem ook nog eens niet tussen zit, dat zou er geen keurmerk meer uitgereikt worden.

Dennis Jellema / Dus als dat toezicht komt te vervallen, of we gaan het uitbesteden aan derden, dan kan de nota van de AFM toezichtskosten dus ook naar beneden? Aangezien ze minder personen in dienst hoeven te houden? Trouwens vreemd dat een zgn. Flutkeurmerk dit voor elkaar krijgt bij de over heid. Het vreemde is daarnaast dat bijna geen enkele klant dit zgn. keurmerk kent. Het is nog te vroeg voor 1 april, anders zou je daar echt aan gaan denken.

Albert van der Poll / @ Geert, heb je de troonswisseling gemist? Onze W.A. lijkt me vooral begaan met zichzelf zijn portemonnee en zijn vakantiehuizen. Laat maar zitten die brief. Hoop is prima, realisme is beter.

Geert Sijbring / Vandaag nog gaat er een brief naar onze koningin , ik zal haar volledig op de hoogte brengen hoe het nu gaat , en zal haar wijzen op de rechts ongelijkheid , en uitsluiting van een grote groep burgers van een goed financieel advies ,die is ontstaan door het provisie verbod. Ik heb begrepen dat Hare majesteit juist met de minder draagkrachten meedenkt. HOOP DOET LEVEN. Geert Sijbring

Berend Tooms / Ach ja, 80% (ineens) korting op de 2e gezinsauto kan ook dus waarom niet? Bij geboorte, net zoals bij de Haagse Golf en Countryclub, inschrijven. Verder al enige tijd alles met korting bij de ANWB, polo's, zaklampjes, wegenkaarten, schoenen, etc en nu ook verzekeringen. wie zal dat betalen? Ze zijn nooit erg succesvol geweest in autoverzekeringen, maar met korting op korting op korting moet het lukken. Voorlopig vraagt nog niemand naar het resultaat. Ik kan me er wel een voorstelling van maken. Daarnaast... ik ben benieuwd hoe het met de registratie gaat. Niets in roydata mag ik aannemen, dus tot in lengte van dagen vast aan deze club?

Dirk Kooiman / De stelling is uiterst prikkelend. Volledige ontvlechting.... zijn provisie op schade, RC en prolongaties dan ook afgeschaft? Wij, intermediairs, zullen er hard aan moeten werken om het m.i. onomkeerbare proces en de gevolgen van ontvlechting te onderkennen. Na 5 jaar abonnementje ben ik een schat aan ervaringen rijker. Dirk Kooiman, Kooiman & 't Hooght te Baarn

Gerlinde van den Berge / Bij VKG kan je ook een noclaimstarterverzekering afsluiten voor je kind. ANWB is dus niet de enige die dit in de markt zet.

Agenda

3 september

Bussum - Adviseren over Pensioen

IIR en Dukers & Baelemans
4 september 2014

Nootdorp - Ontslaguitkering, WW en Pensioen. Wat kan er nog vanaf 2015?

Aegon Adfis
10 en 11 september 2014

Almere - Actief, Preventief & Bijzonder Beheer

IIR
23 september 2014

Ewijk - Support 2.0: tijd voor de adviseur

Assupport
8 en 9 oktober 2014

Den Haag - Het 19e Nationaal Hypothekencongres

IIR

overig nieuws

  • DELTA LLOYD: DIGITALE POLIS VOOR ORV

    Delta Lloyd heeft de E-polis geïntroduceerd, de digitale polis voor de overlijdensrisicoverzekering.

  • SPECIALE VOORDELIGE VERSIE BELEGGINGSPOLISCHECK

    BeleggingsPolisCheck biedt momenteel een speciale voordelige versie aan van haar software voor hersteladvies woekerpolissen. 

  • GROTE BRANDEN: TOT NU TOE GEMIDDELD JAAR

    De gemiddelde schadelast door grote branden was in het tweede kwartaal door twee ‘klappers’ groter dan in de eerste drie maanden.  

  • BOSBOON EXPERTISE VERWERFT ETAS

    BosBoon Expertise heeft ETAS Expertise overgenomen. 

  • STICHTING GELDBELANGEN WAAKT OVER COLLECTIEF BELANG

    Rob Goedhart is een van de initiatiefnemers van de nieuwe Stichting Geldbelangen. De missie van de stichting: "Het behartigen van de collectieve belangen die consumenten, ZZP-er en MKB hebben bij financiële instellingen als banken, verzekeraars en financieel adviseurs."

  • RADAR START MELDPUNT WOEKERPOLISCOMPENSATIE

    Radar opent een meldpunt voor woekerpolishouders die twijfelen over de hoogte van hun compensatiebedrag. Consumenten die graag inzicht willen krijgen in de wijze waarop verzekeraars hun compensatie berekent kunnen zich melden. 

  • HELFT JONGEREN PAKT SMARTPHONE IN AUTO UIT GEWOONTE (1 reactie)

    Bijna de helft van de bestuurders tussen de 17 en 34 jaar pakt uit gewoonte de smartphone tijdens het autorijden. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Smartphonegebruik in de auto’ uitgevoerd door GfK in opdracht van verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert en Allsecur autoverzekeringen. 

  • RABOBANK EN SCHRETLEN INTEGREREN

    Rabobank en Schretlen integreren hun dienstverlening. 

  • WAT WIL DE KLANT?

    New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten. Klik HIER om u in te schrijven voor deze middag onder leiding van gastheer Boudewijn van Uden (a.s.r.). 

  • NIEUWE HUISSTIJL DNB

    De Nederlandsche Bank heeft een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Deze nieuwe huisstijl past bij de huidige missie en ambities van DNB. En moet bijdragen aan een grotere herkenbaarheid en zichtbaarheid van de centrale bank en toezichthouder. 

Meer nieuws...

New Financial Forum

Eigen Schuld, Dikke Bult!

  Over Klantbeleving, Klant centraal stellen en verantwoordelijkheid   Als je denkt een poliswaarde te hebben van ca € 72.000 en Reaal laat weten dat dit maar ca € 34.000 is, komt dat, op z’n zachtst gezegd, erg rauw op je dak. Dit is helaas wat mij recent is overkomen. De laatste jaren rendeerde mijn beleggingspolis bij Reaal best wel goed. Omdat we voor onze verbouwing extra financiële middelen nodig hadden leek het ons een goed idee om de polis gedeeltelij...   Lees meer »

Christiaan Schipper - Zodra de aanbieders de splitsing tussen advies en bemiddeling erkennen gaat de weg open voor echt onafhankelijke advisering en kan de consument altijd het voor hem beste product verkrijgen