quote

"Wereld van het grote geld: VNO verzet zich tegen hogere lonen werknemers, maar pleit wel voor hogere bonussen bankiers" Henk Nijboer (PvdA) in tweet

stelling

"Verzekeraars moeten eindelijk schoon schip maken bij woekerpolissen"

Inhoudsopgave

ADVISEUR VAN DE MAAND

“Zie zorgplicht niet als een last, maar als een mogelijkheid om je adviezen en dienstverlening te verbeteren.” Dat zegt Jolanda Bron, directeur bij Aon Risk Solutions en sinds november 2016 bestuurslid van Adfiz. Bron noemt het cruciaal dat de sector en haar medewerkers zich blijven ontwikkelen. “Innoveer proactief .” Financieel adviseurs hoeven wat haar betreft hun licht niet onder de korenmaat te steken. "Bij de huidige kennis en kunde van de financieel adviseur hoort een adequate beloning."

 

ZEVEN VRAGEN

"Ga mee met de tijd", is de tip die Wim Rietveld (adviseur bij Vivendi Financieel Advies) collega adviseurs wil meegeven. "Als kantoor zijn we continu bezig met de laatste ontwikkelingen. Zo werken wij op basis van abonnementen, bouwen we zelf digitale interactieve formulieren en hebben we onze eigen App. Mijn tip aan de adviessector: maak gebruik van digitalisering waar mogelijk, maar zorg ook dat je dicht bij de klant blijft."

 

AFSCHEID

Hij wist geregeld een gevoelige snaar te raken in de branche, maar het was altijd ingegeven door zijn fenomenale vakkennis. Dik van Velzen, senior projectmanager bij Nibe-SVV, gaat met pensioen. Hij vindt het jammer dat verzekeraars hun reden van bestaan – het bieden van maximale zekerheid – uit het oog hebben verloren. In plaats van de huidige negen beroepskwalificaties pleit Van Velzen voor een stelsel met twee adviesdiploma’s: Adviseur particuliere inkomensverzekeringen en vermogensvoorzieningen en Adviseur zakelijke inkomens- en pensioenverzekeringen.

 

UIT DE ADVIESPRAKTIJK

Pricing is en blijft voor veel kantoren een groot issue. Je zult je adviesprocessen efficiënter moeten inrichten en vervolgens kun je je tarieven herzien zodat je betaalbaar blijft voor de consument", zegt financieel adviseur Milko Perdijk (Perdijk Advies). "Consumenten die in een online omgeving hun gegevens zelf invullen en bijhouden, krijgen bij ons korting. Probleem is dat klanten van traditionele advieskantoren vaak helemaal zover nog niet zijn. Uitdaging is meer klanten naar die online omgeving te krijgen.” 

 

overig nieuws

Meer nieuws...