quote

"Onafhankelijk advies biedt nog altijd de beste kans op de beste deal" Onderzoeker Fred de Jong op dela-metelkaar.nl

stelling

"Ik stel het niet langer uit en doe mijn PEplus nog in 2014"

Inhoudsopgave

VERHELDEREND

Onder adviseurs bestaat veel onbegrip over het forse boetebesluit van de AFM tegen CAS Assurantiën dat zich voor haar dienstverlening "kennelijk onredelijk" zou hebben laten belonen door de klant. Een overzicht in VVP.

 

VERDIEPEND

Verzekeraaars zijn op zich happy met het provisieverbod, maar zien nog wel een aantal punten die voor verbetering vatbaar zijn. Een tussentijdse evaluatie van het provisieverbod in VVP 14.

 

PRAKTISCH

Vaak willen werknemers dat de pensioenopbouw blijft doorlopen na het ontslag. In hoeverre kunnen afspraken gemaakt worden met de werkgever dat de pensioenopbouw gedurende een bepaalde periode blijft doorlopen?

 

ONDERZOEK

Er zijn vier groepen Nederlanders met een verschillend pensioenbewustzijn te onderscheiden. Verzekeraars dienen hun communicatie aan te passen aan de belevingswereld van Kakelende kippen, Volgzame Ganzen en Echte struisvogels. De Wijze uilen vinden hun weg wel.

 

overig nieuws

  • STICHTING GELDBELANGEN WAAKT OVER COLLECTIEF BELANG

    Rob Goedhart is een van de initiatiefnemers van de nieuwe Stichting Geldbelangen. De missie van de stichting: "Het behartigen van de collectieve belangen die consumenten, ZZP-er en MKB hebben bij financiële instellingen als banken, verzekeraars en financieel adviseurs."

  • RADAR START MELDPUNT WOEKERPOLISCOMPENSATIE

    Radar opent een meldpunt voor woekerpolishouders die twijfelen over de hoogte van hun compensatiebedrag. Consumenten die graag inzicht willen krijgen in de wijze waarop verzekeraars hun compensatie berekent kunnen zich melden. 

  • HELFT JONGEREN PAKT SMARTPHONE IN AUTO UIT GEWOONTE

    Bijna de helft van de bestuurders tussen de 17 en 34 jaar pakt uit gewoonte de smartphone tijdens het autorijden. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Smartphonegebruik in de auto’ uitgevoerd door GfK in opdracht van verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert en Allsecur autoverzekeringen. 

  • RABOBANK EN SCHRETLEN INTEGREREN

    Rabobank en Schretlen integreren hun dienstverlening. 

  • WAT WIL DE KLANT?

    New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten. Klik HIER om u in te schrijven voor deze middag onder leiding van gastheer Boudewijn van Uden (a.s.r.). 

  • NIEUWE HUISSTIJL DNB

    De Nederlandsche Bank heeft een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Deze nieuwe huisstijl past bij de huidige missie en ambities van DNB. En moet bijdragen aan een grotere herkenbaarheid en zichtbaarheid van de centrale bank en toezichthouder. 

  • UITSLAG EXAMEN VOORTAAN BINNEN 48 UUR BEKEND

    Sinds maandag ontvangt iedere examenkandidaat de definitieve uitslag binnen 48 uur. "Met deze maatregel voldoen wij aan de vele verzoeken om de examenuitslag sneller bekend te maken", zegt het College Deskundigheid Financiële Dienstverlening (CDFD). 

  • VERBOND BEVESTIGT UITSTROOM

    "Er keren inderdaad werkgevers terug naar het UWV, maar dat heeft meer te maken met een tijdelijk te behalen voordeel (als gevolg van een ongerijmdheid in het hybride stelsel) dan met de premiestelling door verzekeraars." Dat stelt het Verbond van Verzekeraars.

  • HDI-GERLING OPNIEUW IN OPSPRAAK

    Volgens het FD deponeerde HDI-Gerling een ondeugdelijk jaarverslag 2013 bij de Kamer van Koophandel.

  • WERKGEVERS VERRUILEN VERZEKERAARS VOOR UWV

    Het UWV ziet een deel van de werkgevers terugkeren uit het eigenrisicodragerschap om de WGA weer publiek te verzekeren.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Eigen Schuld, Dikke Bult!

  Over Klantbeleving, Klant centraal stellen en verantwoordelijkheid   Als je denkt een poliswaarde te hebben van ca € 72.000 en Reaal laat weten dat dit maar ca € 34.000 is, komt dat, op z’n zachtst gezegd, erg rauw op je dak. Dit is helaas wat mij recent is overkomen. De laatste jaren rendeerde mijn beleggingspolis bij Reaal best wel goed. Omdat we voor onze verbouwing extra financiële middelen nodig hadden leek het ons een goed idee om de polis gedeeltelij...   Lees meer »

Christiaan Schipper - Zodra de aanbieders de splitsing tussen advies en bemiddeling erkennen gaat de weg open voor echt onafhankelijke advisering en kan de consument altijd het voor hem beste product verkrijgen